Πτώση κερδοφορίας, αύξηση πωλήσεων των ξενοδοχείων το 2002

Δευτέρα, 07 Ιουλίου 2003 17:05
UPD:17:09

Πτώση κερδοφορίας, αλλά και αύξηση πωλήσεων, κατέγραψε η ελληνική ξενοδοχειακή βιομηχανία το 2002, σύμφωνα με τα προσωρινά αποτελέσματα του Hotel Study 2003 www.hotelstudy.gr , που εξέδωσε η JBR Hellas.

Το Hotel Study 2003 γίνεται υπό την αιγίδα του ΣΕΤΕ και με την υποστήριξη του Travel Daily News.

Σύμφωνα με τον κ. Αρη Ικκο, γενικό διευθυντή της JBR Hellas, συγκρίνοντας τα αποτελέσματα αυτά με τα αντίστοιχα του προηγούμενου Hotel Study 2002, προκύπτει ότι το GOP (Gross Operating Profit – Μικτό Λειτουργικό Κέρδος) έχει μειωθεί κατά μέσο όρο 4% και κυμαίνεται στο 20%-30%.

Ιδιαίτερα επλήγησαν τα ξενοδοχεία τύπου resort και Α' κατηγορίας, όπου η μείωση του GOP ήταν 5% έως 10%. Για τα ξενοδοχεία resort, η φετινή χρονιά αναμένεται χειρότερη από την περυσινή. Kύριος παράγοντας μείωσης του GOP είναι η αύξηση του εργατικού κόστους και η διαμόρφωση του πλέον για τις περισσότερες κατηγορίες άνω του 40%, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις πλησιάζει το 45%.

Το εργατικό κόστος, ανάλογα με την κατηγορία, αυξήθηκε κατά 2 έως 9 ποσοστιαίες μονάδες, αντανακλώντας υψηλότερο κόστος εργασίας αλλά και αύξηση του απασχολούμενου προσωπικού ανά κλίνη. Αντίθετα, έχει συμπιεσθεί, το κόστος marketing και διοίκησης έως και 4 ποσοστιαίες μονάδες.

Τέλος, παρατηρείται αύξηση των εσόδων, που αποδίδεται και στις νέες κλίνες που προσετέθησαν, αλλά και σε σημαντική αύξηση των πωλήσεων F(ood)&B(ed), αντανακλώντας την τάση των ξενοδοχείων να «κρατούν» τους πελάτες τους «εντός των τειχών».



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα