Βαρύτατες ευθύνες σε τέσσερις αξιωματικούς του πλοίου, επιρρίπτει για το ναυάγιο του «Εξπρές Σάμινα», το πόρισμα του Ανωτάτου Συμβουλίου Ναυτικών Ατυχημάτων, το οποίο συνεδρίασε την περασμένη Πέμπτη, και αφού είχαν προηγηθεί άλλες 100 συνεδριάσεις.
Το οριστικό πόρισμα που ήδη έχει αποσταλεί υπηρεσιακώς στον εισαγγελέα, στην Διεύθυνση Ασφαλείας Ναυσιπλοϊας του ΥΕΝ, και τα Πειθαρχικά Συμβούλια Εμπορικού Ναυτικού είναι καταπέλτης για τους Βασίλη Γιαννακή, πλοίαρχο, Αναστάσιο Ψυχογιό, υποπλοίαρχο, Γιώργο Τριανταφύλλου ύπαρχο και τον Α' μηχανικό Γεράσιμο Σκιαδαρέλη.
Η απόφαση του ΑΣΝΑ ελήφθη κατά πλειοψηφία, καθώς μειοψήφησε η πρόεδρος-εφέτης Α. Αντωνακούδη, η οποία θεώρησε ότι για το πολύνεκρο ναυάγιο ευθύνες φέρει και ο νόμιμος εκπρόσωπος της πλοιοκτήτριας εταιρείας ΗFD.
Στο πόρισμα του ΑΣΝΑ αναφέρεται ότι «το ατύχημα δε θα είχε συμβεί εάν ο υποπλοίαρχος Ψυχογιός Αναστάσιος, που εκτελούσε καθήκοντα Αξιωματικού Φυλακής Γέφυρας δεν υπέπιπτε στις εξής αμέλειες και παραλήψεις.
1. ανεπαρκής έλεγχος της θέσεως και ταχύτητας του πλοίου,
2. μη αποτελεσματική και ανά πάσα στιγμή επιτήρηση του θαλασσίου χώρου,
3. καθυστέρηση στην ειδοποίηση του πλοιάρχου για την άφιξη του πλοίου στο λιμένα της Πάρου,
4. μη επιβεβαίωση και απαξίωση της πληροφορίας του δόκιμου πλοιάρχου Πατήλα Γεωργίου περί προσέγγισης στη βραχονησίδα Πόρτες,
5. ανεπαρκείς χειρισμοί αποφυγής σύγκρουσης και μη έλεγχος στεγανών θυρών, που ήταν όλες ανοιχτές.
Επίσης, τονίζεται ότι και μετά την πρόσκρουση του στις Πόρτες το «Σάμινα» δεν θα βούλιαζε αν οι στεγανές θύρες του μηχανοστασίου δεν ήταν ανοιχτές, ενώ η διάσωση των επιβατών θα ήταν καλύτερη και αποτελεσματικότερη αν ο πλοίαρχος Βασίλης Γιαννακής είχε ενημερώσει έγκαιρα τους επιβάτες, και επίσης είχε φροντίσει για τη σωστή οργάνωση του πληρώματος του πλοίου.
Πηγή: ΑΠΕ