Το Δ.Σ. του Χρηματιστηρίου Αθηνών κατά την χθεσινή του συνεδρίαση (10ης Μαίου 2012), αποφάσισε την άρση της Επιτήρησης των μετοχών της εταιρείας μας «ΠΑΠΟΥΤΣΑΝΗΣ ΑΒΕΕ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΩΝ ΑΓΑΘΩΝ», δεδομένου ότι δεν συντρέχουν πλέον λόγοι για την υπαγωγή στο συγκεκριμένο καθεστώς.
Οι μετοχές της εταιρείας μας θα διαπραγματεύονται στην Κύρια Αγορά του Χ.Α. από την 11η Μαίου 2012.
Πορεία της Εταιρείας κατά το 2011
- Κατά το έτος 2011 συνεχίστηκε με επιτυχία η προσπάθεια ανάπτυξης του κύκλου εργασιών μέσω σύναψης νέων συμφωνιών και ανάπτυξης των υφιστάμενων.
- Συνεχίστηκε το πλάνο διοικητικής αναδιάρθρωσης, περικοπής δαπανών και μείωσης του κόστους.
- Συνεχίστηκε η υλοποίηση του επενδυτικού πλάνου με στόχο την καθετοποίηση παραγωγής, αύξηση της παραγωγικότητας, μείωση βιομηχανικού κόστους και βελτίωση της ποιότητας των παραγομένων. Εγκρίθηκε η υπαγωγή στις διατάξεις του Ν.3299/04 της επιχείρησής για την ενίσχυση επένδυσής της για επέκταση και εκσυγχρονισμό της παραγωγής με την υπ´ αριθμ. Πρωτ. 60676/ΥΠΕ/5/00805/ Ν.3299/2004/29-12-2010 απόφαση του Υφυπουργού Οικονομίας Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας. Η συνολική επένδυση ανέρχεται στο ποσό των 6.355.000 Ευρώ και το ποσοστό επιχορήγησης που εγκρίθηκε είναι 30%. Η συγκεκριμένη επένδυση έχει ήδη ολοκληρωθεί σε βαθμό άνω του 90%.
Ο κύκλος εργασιών κατά την χρήση 2011 αυξήθηκε κατά 12,1% παρά τις δυσχερείς οικονομικές συνθήκες. Σημειώνεται ότι το ποσοστό των εξαγωγών για το 2011 ανήλθε σε 38%. Ήδη από το β’ εξάμηνο του 2010 η νέα Διοίκηση επικεντρώθηκε στην ανάπτυξη των πωλήσεων, γεγονός που ευνόησε σημαντικά τα αποτελέσματα.
Συγκεκριμένα:
- Αναπτύχθηκε ο κύκλος εργασιών των επώνυμων προϊόντων που διατίθενται στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ.
- Διευρύνθηκαν οι συνεργασίες με αλυσίδες σούπερ μάρκετ για τις οποίες η Παπουτσάνης παράγει προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.
- Συνάφθηκαν νέες συνεργασίες με εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο για την παραγωγή των προϊόντων τους.
- Αναπτύχθηκε σημαντικά ο κύκλος εργασιών των ξενοδοχειακών προϊόντων μέσω δημιουργίας νέων σειρών που μαζί με τις υφιστάμενες καλύπτουν πλέον τις ανάγκες των ξενοδοχείων όλων των κατηγοριών.
- Τα περιθώρια μικτού και καθαρού κέρδους μετά φόρων σημείωσαν σημαντικότατη βελτίωση, λόγω της ανάπτυξης του τζίρου, της θετικής επίδρασης στην παραγωγικότητα από την υλοποίηση του επενδυτικού σχεδίου και της συνεχούς παρακολούθησης του κόστους και των λειτουργικών δαπανών. Επίσης στην βελτίωση συνείσφερε σημαντικά το γεγονός ότι οι νέες συνεργασίες και οι τομείς στους οποίους αναπτύχθηκε ο κύκλος εργασιών της εταιρείας είχαν πολύ θετικά περιθώρια κέρδους
- Τα ανωτέρω είχαν θετική επίδραση στα αποτελέσματα του Ομίλου της χρήσης, τα οποία ανήλθαν (προ φόρων) σε ζημίες 0,65 εκατ. Ευρώ έναντι ζημιών 3,6 εκατ. Ευρώ το 2010.
- Τα αποτελέσματα του Ομίλου μετά φόρων διαμορφώθηκαν σε ζημίες 0,8 εκατ. Ευρώ το 2011 σε σχέση με ζημίες 4,7 εκατ. ευρώ το 2010.
- Δανεισμός. O συνολικός δανεισμός της εταιρείας ανέρχεται σε 10,7 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων 3,9 εκατ. ευρώ αποτελούν μακροπρόθεσμο δανεισμό. Ο καθαρός δανεισμός (συνολικά δάνεια μείον ταμειακά διαθέσιμα) ανέρχεται σε 6,3 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται επίσης ότι ποσό 3 εκ. από τα βραχυπρόθεσμα δάνεια είναι με εγγύηση επιταγών και τιμολογίων πελατών.
Προοπτικές 2012
Οι ενέργειες ανασυγκρότησης και ανάπτυξης της εταιρείας που ξεκίνησαν όταν η νέα διοίκηση ανέλαβε τον έλεγχο στα μέσα του 2010 συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό.
Σε λειτουργικό επίπεδο η μείωση του κόστους και αύξηση της παραγωγικότητας και αποτελεσματικότητας συνεχίζονται ενώ και σε εμπορικό επίπεδο χάρη στην καθετοποίηση της εταιρίας και τις παραγωγικές – ποιοτικές δυνατότητες μας η θέση μας συνεχώς ενισχύεται στο εσωτερικό αλλά και στο εξωτερικό.
Συγκεκριμένα, όσον αφορά τα επώνυμα προϊόντα ΠΑΠΟΥΤΣΑΝΗΣ συνεχίζουμε την ενίσχυση της θέσης μας και αύξηση του μεριδίου μας στην αγορά χάρη σε μια επιθετικότερη τιμολογιακή πολιτική αλλά και λανσάρισμα νέων κωδικών που καλύπτουν τις σημερινές ανάγκες του καταναλωτή για επώνυμα, ποιοτικά προϊόντα σε οικογενειακές συσκευασίες με ανταγωνιστική τιμή. Παραδείγματος χάριν συγκρίνοντας το Φεβρουάριο του 2011 με το Φεβρουάριο του 2012, που είναι ο τελευταίος μήνας για τον οποίον έχουμε διαθέσιμα στοιχεία από την αγορά λιανικής, το μερίδιο αγοράς της Παπουτσάνης σε στερεό σαπούνι αυξήθηκε κατά δύο ποσοστιαίες μονάδες από 21.5% σε 23.5%, ενώ αν συμπεριλάβουμε και τα σαπούνια που παράγουμε για λογαριασμό τρίτων σήμερα έχουμε μερίδιο άμεσα και έμμεσα άνω του 35%.
Στη ξενοδοχειακή αγορά, οι νέες σειρές που λανσάραμε πέρυσι κάτω από τη δική μας μάρκα σε συνδυασμό με τις συνεργασίες που έχουμε και αναπτύσσουμε με οίκους του εσωτερικού αλλά και του εξωτερικού βοηθούν τη σημαντική ενίσχυση της θέσης μας. Εδώ βέβαια ευνοούμεθα και από την ισχυρότερη χρηματοοικονομική θέση μας σε σχέση με τον ανταγωνισμό που μας επιτρέπει να καλύπτουμε αποτελεσματικότερα τις ανάγκες των πελατών μας.
Τέλος και στον τομέα του private label και παραγωγής τρίτων η ανάπτυξη συνεχίζεται τόσο στο εσωτερικό αλλά και το εξωτερικό. Έτσι ήδη έχουν συναφθεί νέες συμφωνίες με Ελληνικές και πολυεθνικές εταιρίες που έχουν σημαντική εξαγωγική δραστηριότητα για παραγωγή προϊόντων τους
Σήμερα το εργοστάσιο της Παπουτσάνης είναι από τα πιο σύγχρονα σε Ευρωπαϊκό επίπεδο, διαθέτει μεγάλη παραγωγική δυναμικότητα και την κατάλληλη τεχνογνωσία για την ανάπτυξη σαπώνων και καλλυντικών και επομένως υπάρχουν σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης της δραστηριότητας της.
Συνεπώς με βάση τα σημερινά δεδομένα και την υπόθεση ότι δεν θα υπάρξει κάποια σημαντική ασυνέχεια στην γενικότερη εξέλιξη της χώρας μας, παρά τη γενικότερη εξαιρετικά δύσκολη οικονομική συγκυρία πιστεύουμε ότι και το 2012 θα πετύχουμε σημαντική ανάπτυξη της ΠΑΠΟΥΤΣΑΝΗΣ σε σχέση με το 2011 σε συνδυασμό με θετικά οικονομικά αποτελέσματα.