Αποτελέσματα Έτους 2011
Οι πωλήσεις αυξήθηκαν 13% σε €668 εκ., λόγω της επέκτασης του διεθνούς δικτύου και την κατά 15% αύξηση της επιβατικής κίνησης εξωτερικού, με την εταιρία να δραστηριοποιείται σε 102 διεθνή δρομολόγια, γεγονός που αντιστάθμισε, σε ότι αφορά την πορεία του κύκλου εργασιών, τη σημαντική κάμψη της ζήτησης στην εσωτερική αγορά.
Το καθαρό αποτέλεσμα μετά από φόρους διαμορφώθηκε σε ζημιές ύψους €27,2 εκ. από ζημιές ύψους €23,3 εκ. το 2010. Σημειώνεται, ότι το καθαρό αποτέλεσμα της χρήσης 2010 είχε επιβαρυνθεί από φόρους ύψους €8 εκ. λόγω της έκτακτης εφάπαξ εισφοράς κοινωνικής ευθύνης.
Το κόστος καυσίμων και η σημαντική πτώση της ζήτησης από έλληνες καταναλωτές, τόσο για ταξίδια εσωτερικού αλλά και εξωτερικού, στο σύνολο του έτους και κυρίως κατά το τελευταίο τρίμηνο, ήταν οι κυριότεροι παράγοντες που επιβάρυναν το αποτέλεσμα.
Συγκεκριμένα, το κόστος καυσίμων αυξήθηκε κατά €62 εκ. σε €184 εκ. με το μεγαλύτερο μέρος της αύξησης του κόστους -ήτοι €45 εκ.- να οφείλεται στην αύξηση της τιμής του πετρελαίου κατά 39%.
Παρά το ζημιογόνο αποτέλεσμα, η Εταιρία βελτίωσε τις λειτουργικές ταμειακές ροές, επιτρέποντάς της να επενδύσει στην αγορά χρονοθυρίδων (slots) στο Λονδίνο και στο Παρίσι. Παράλληλα, διατήρησε υγιή κεφαλαιακή διάρθρωση με τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα να διαμορφώνονται σε €166,8 εκ.
Ο κ. Δημήτρης Γερογιάννης, Διευθύνων Σύμβουλος, ανέφερε σχετικά:
«Το 2011, οι εξοικονομήσεις που προήλθαν από την ομοιογένεια του στόλου και τη βελτίωση της παραγωγικότητας δεν κάλυψαν τη σημαντική αρνητική επίδραση της οικονομικής κρίσης και την αύξηση του κόστους λόγω της κατά 39% υψηλότερης μέσης τιμής του πετρελαίου. Παράλληλα, η αυξημένη εξωστρέφεια της Εταιρίας και η σημαντική αύξηση της δραστηριότητας εξωτερικού ωφέλησαν μεν εμπορικά, είχαν όμως σημαντικό βραχυπρόθεσμο οικονομικό κόστος, όπως άλλωστε κάθε καινούργια επένδυση. Οι συνθήκες εξακολουθούν να παραμένουν εξαιρετικά δύσκολες με περαιτέρω υποχώρηση της ζήτησης τους πρώτους μήνες του 2012. Εν μέσω επιδεινούμενων συνθηκών οι προσπάθειές μας επικεντρώνονται στον περιορισμό του κόστους, στη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του προϊόντος μας με την προσφορά προσιτών ναύλων και τη συνεχή αξιολόγηση του δικτύου ανάλογα με την εξέλιξη της ζήτησης αλλά και της στρατηγικής και των ευκαιριών που μας προσφέρονται.»
Αποτελέσματα 2011
Σε € 000 | 2010 | 2011 | % |
Έσοδα | 591.004 | 668.218 | 13% |
EBITDAR* | 75.819 | 61.779 | -19% |
Κέρδη / (Ζημιές) προ φόρων | (18.679) | (31.153) | 67% |
Κέρδη / (Ζημιές) μετά από φόρους | (23.292) | (27.176) | 17% |
*EBITDAR: Λειτουργικά κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών αποτελεσμάτων, αποσβέσεων και εξόδων μίσθωσης αεροσκαφών
AEGEAN Επιβατική Κίνηση Έτους 2011
Επιβατική κίνηση | 2010 | 2011 | % |
Εσωτερικού | 3.166.263 | 2.963.990 | -6% |
Εξωτερικού | 3.063.896 | 3.527.279 | 15% |
Σύνολο | 6.230.159 | 6.491.269 | 4% |
Aegean Airlines
H Aegean Airlines μετέφερε το 2011 6,5 εκατομμύρια επιβάτες. Aπό την 30/06/2010 είναι μέλος της ισχυρότερης παγκόσμιας αεροπορικής συμμαχίας, της STAR ALLIANCE. Η Εταιρία πρόσφατα βραβεύτηκε ως η καλύτερη περιφερειακή αεροπορική εταιρία στην Ευρώπη για το 2011, από τα Skytrax World Airline Awards. Στην πορεία των 12 χρόνων ιστορίας της, η Aegean έχει βραβευθεί έξι φορές από τον European Regions Airline Association (ERA). Επιπλέον, η Εταιρία έχει βραβευθεί επανειλημμένα από το Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών ως ο μεγαλύτερος συντελεστής στην αύξηση της κίνησης επιβατών του αεροδρομίου.
Τα στοιχεία και πληροφορίες της περιόδου 1 Ιανουαρίου 2011 έως 31 Δεκεμβρίου 2011 θα δημοσιευτούν στις εφημερίδες ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ και ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ την Πέμπτη 29 Μαρτίου 2012 και στην εφημερίδα ΚΗΦΙΣΙΑ την Παρασκευή 30 Μαρτίου 2012.
Δείτε τα αρχεία
Δελτίο Τύπου
Δελτίο Τύπου