ΝΕΩΡΙΟΝ Α.Ε. ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ : Διευκρινήσεις επί δημοσιευμάτων

Τρίτη, 03 Μαΐου 2011 14:22
Με αφορμή το από 30.04.2011 δημοσίευμα της εφημερίδας ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ με τίτλο "Μια μεγάλη επένδυση ναυάγησε στην Ελευσίνα", η θυγατρική μας εταιρεία ΝΑΥΠΗΓΙΚΕΣ & ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ Α.Ε., απέστειλε προς την εφημερίδα επιστολή διαμαρτυρίας για τις ανακρίβειες τις οποίες περιείχε, τις οποίες παραθέτουμε προς ενημέρωση του επενδυτικού κοινού :Οι ανακρίβειες : 1. Το δημοσίευμα αναφέρει: "Το συγκεκριμένο θέμα αφορά την κατασκευή επτά Πυραυλακάτων, εκ των οποίων μόλις μία είναι έτοιμη ενώ εκκρεμεί η παράδοση ακόμη δύο". Η αναμφισβήτητη πραγματικότητα είναι ότι έχουμε παραδώσει στο Π.Ν. 4 από τις 7. Η 5η είναι σχεδόν έτοιμη και η 6η και 7η προβλέπεται συμβατικά να παραδοθούν στα τέλη του 2012 και αρχές του 2013 αντίστοιχα. Τα ανωτέρω διαπιστώνονται και στην ιστοσελίδα του ΓΕΝ "http://www.hellenicnavy.gr/images/dts/tpk/super_vita.html". Η εγγραφή για τις ΤΠΚ περιλαμβάνει:Όνομα Διακριτικό Ναυπήγηση σε Παραλαβή 1. Υποπλοίαρχος ΡΟΥΣΣΕΝ Ρ-67 Ναυπηγεία Ελευσίνας 20 Δεκ. 2005 2. Υποπλοίαρχος ΔΑΝΙΟΛΟΣ Ρ-68 Ναυπηγεία Ελευσίνας 22 Φεβρ. 2006 3. Υποπλοίαρχος ΚΡΥΣΤΑΛΛΙΔΗΣ Ρ-69 Ναυπηγεία Ελευσίνας 8 Μαΐου 2006 Επίσης το δελτίο τύπου του ΓΕΝ της 30 Σεπτεμβρίου 2010, λέει τα εξής: 30/9/2010 Τελετή Ύψωσης Σημαίας ΤΠΚ Υποπλοίαρχος ΓΡΗΓΟΡΟΠΟΥΛΟΣ(Φωτογραφίες) ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΥΠΟΥ Από το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού ανακοινώνεται ότι την Παρασκευή 1 Οκτωβρίου 2010 και ώρα 11.00 π.μ. θα πραγματοποιηθεί στα Ναυπηγεία Ελευσίνας, η τελετή ύψωσης σημαίας και παραλαβής από το Πολεμικό Ναυτικό του ΤΠΚ Υποπλοίαρχος ΓΡΗΓΟΡΟΠΟΥΛΟΣ.Το ΤΠΚ ΓΡΗΓΟΡΟΠΟΥΛΟΣ που καθελκύστηκε την Τρίτη 20 Δεκεμβρίου 2005, είναι το τέταρτο πλοίο τύπου "SUPER VITA" που εντάσσεται στο Πολεμικό Ναυτικό και η ένταξη του θα συμβάλλει σε μεγάλο βαθμό στην ενίσχυση των επιχειρησιακών δυνατοτήτων του Στόλου.2. Στο δημοσίευμα κατηγορούνται τα Ναυπηγεία Ελευσίνας για υπερκοστολογήσεις προγραμμάτων: Αναφέρεται σε προκαταβολή 80% που έλαβαν τα Ναυπηγεία επί συνολικού ύψους παραγγελίας 316 εκατομμυρίων για...7 ΤΠΚ. Αν ο συντάκτης του δημοσιεύματος έκανε τη διαίρεση θα έβρισκε ότι κάθε μία ΤΠΚ κοστίζει περίπου 45 εκατομμύρια, σύμφωνα με τα δικά του στοιχεία. Το δημοσίευμα επικαλούμενο πηγές του ΥΠΕΘΑ αναφέρει: "Φέρνουν ως παράδειγμα 4 Κανονιοφόρους που είχαν παραγγελθεί σε άλλα ναυπηγεία" (για ευνόητους λόγους αποφεύγει να ονομάσει τα άλλα ναυπηγεία !!! προφανώς ξέφυγε ότι πρόκειται για το Σκαραμαγκά) "με κόστος 50 εκατομμυρίων ευρώ η κάθε μία". Το δημοσίευμα εγκαλεί τα Ναυπηγεία Ελευσίνας, για υπερκοστολόγηση Πυραυλακάτων, οι οποίες σύμφωνα με τα νούμερα του δημοσιεύματος, είναι φθηνότερες από Κανονιοφόρους. Δεν ισχύει τίποτε από αυτά. Μία Κανονιοφόρος δεν ισούται με μία Πυραυλάκατο. Η πρώτη είναι περιπολικό ανοικτής θαλάσσης, με σχετικά μικρή ταχύτητα και ελαφρύ οπλισμό. Η ΤΠΚ αποτελεί πλοίο μάχης, εξοπλισμένο με 8 εκτοξευτές πυραύλων Exocet, ταχύπλοο, με ηλεκτρονικό εξοπλισμό διοίκησης μάχης, με ικανότητα να λειτουργεί σε ραδιοβιοχημικό περιβάλλον και πολλά άλλα που εκ της αποστολής της δεν μπορεί να έχει μία Κανονιοφόρος. Και συνεχίζει το δημοσίευμα: "Δεν είναι όμως το μοναδικό φαινόμενο υπερκοστολόγησης (σ.σ. οι πυραυλάκατοι). Παράγοντες της ναυτιλιακής αγοράς εκφράζουν την απορία τους περί του πώς γίνεται να κοστίζει ένα διπύθμενο τάνκερ περί τα 80 εκατομμύρια ευρώ και τα Ναυπηγεία Ελευσίνας να χρεώνουν για την κατασκευή ενός πετρελαιοφόρου του Π.Ν. τιμή σχεδόν διπλάσια (170 εκατομμύρια ευρώ)". Στα Ναυπηγεία Ελευσίνας δεν ναυπηγήσαμε κανένα πετρελαιοφόρο. Το 2003 ολοκληρώσαμε την κατασκευή και παραδώσαμε στο Π.Ν. το Πλοίο Γενικής Υποστήριξης "Προμηθεύς", το μεγαλύτερο σε μέγεθος πλοίο του Στόλου. Η ιστοσελίδα του ΓΕΝ (http://www.hellenicnavy.gr/promitheys_files/promitheys_A374.asp) αναφέρει τα ακόλουθα, για αυτό που οι πηγές του δημοσιεύματος αποκαλούν "διπύθμενο πετρελαιοφόρο". "Οι δυνατότητες Υποστηρίξεως του ΠΓΥ ΠΡΟΜΗΘΕΥΣ είναι ιδιαίτερα σημαντικές καιτο καθιστούν ικανό για δράση όχι μόνο στο Αιγαίο αλλά και στη Μεσόγειο. Περιλαμβάνουν τον εν πλω ανεφοδιασμό των πλοίων του ΠΝ ή άλλων συμμαχικών πλοίων με πετρέλαιο Diesel F-76, καύσιμο Ε/Π JP-5, πυρομαχικά, κατευθυνόμενα βλήματα, τορπίλες, κρίσιμα αμοιβά υλικά, λιπαντικά, νερό και τρόφιμα. Επίσης είναι δυνατή η χρήση του και ως Πλοίο Διοικήσεως, ενώ διαθέτει προστασία για εκτέλεση επιχειρήσεων σε ραδιοβιοχημικό περιβάλλον. Παράλληλα, το ΠΓΥ ΠΡΟΜΗΘΕΥΣ έχει δυνατότητα συνδρομής των υπηρεσιών πολιτικής προστασίας σε περιπτώσεις ανθρωπιστικών καταστροφών και καταστάσεων εκτάκτου ανάγκης (πλημμύρες, σεισμοί, κλπ). Για το σκοπό αυτό διαθέτει επιπλέον ενδιαιτήσεις για παροχή καταλύματος στον πληθυσμό των πληγέντων περιοχών, δύναται να παρέχει ηλεκτρική ενέργεια σε καταυλισμούς προσφύγων και τέλος να τους εφοδιάσει με τρόφιμα, ρουχισμό και άλλη ανθρωπιστική βοήθεια. Ιδιαίτερης σημασίας είναι η πλήρης θεραπευτική μονάδα του πλοίου, που είναι εξοπλισμένη με χειρουργείο, μονάδα εντατικής θεραπείας, θάλαμο ασθενών, ακτινολογικό και μικροβιολογικό εργαστήριο και οδοντιατρείο". Σκεφθήκατε ποτέ τάνκερ να μεταφέρει πυρομαχικά, να επιχειρεί σε περιβάλλον ατομικού πολέμου, να αποτελεί βάση για 2 ελικόπτερα και επιπλέον να διαθέτει χειρουργείο, ΜΕΘ, θάλαμο ασθενών κλπ, κλπ; Θεωρούμε ότι στόχος του δημοσιεύματος, είναι να δημιουργηθεί η εντύπωση ότι ο Όμιλος μας είναι αναξιόπιστος και επομένως δεν μπορεί να συμμετέχει στα Προγράμματα του Π.Ν. και κυρίως στο πρόγραμμα ναυπήγησης των φρεγατών FREMM στο οποίο τα Ναυπηγεία Ελευσίνας προσβλέπουν και για την υλοποίηση του έχουν σε ισχύ συμφωνία με τη γαλλική DCNS. Στα περί αξιοπιστίας, αναφερθήκαμε παραπάνω. Όσο για το αν το πρόγραμμα των φρεγατών, το οποίο σύμφωνα με το δημοσίευμα παραπέμπεται στις καλένδες, η επίσημη ενημέρωση του ΥΕΘΑ κ. Ευάγγελου Βενιζέλου, στις 16 Φεβρουαρίου 2011, στην Ειδική Διαρκή Επιτροπή Εξοπλιστικών Προγραμμάτων και Συμβάσεων της Βουλής: αναφέρει τα εξής: "Τέλος, ο ΥΕΘΑ ενημέρωσε την επιτροπή για την πορεία των διαπραγματεύσεων με τη Γαλλική Δημοκρατία για το πρόγραμμα των φρεγατών του Πολεμικού Ναυτικού, για το οποίο υπάρχει απόφαση του ΚΥΣΕΑ του 2008 και κοινή δήλωση του Προέδρου της Γαλλικής Δημοκρατίας και του τότε Έλληνα Πρωθυπουργού. Η διαπραγμάτευση γίνεται, όπως τόνισε ο Υπουργός, στο πλαίσιο των αρχών που έχει θέσει η Κυβέρνηση για τις προτεραιότητες του εξοπλιστικού προγράμματος, με βάση τις πραγματικές επιχειρησιακές ανάγκες του Πολεμικού Ναυτικού και με στόχο πάντα να διαφυλαχθεί η εθνική βιομηχανική αμυντική υποδομή, να γίνουν σεβαστές οι διεθνείς δεσμεύσεις της χώρας και να καλλιεργηθούν οι ελληνογαλλικές σχέσεις προς αμοιβαίο όφελος, όχι μόνον αμυντικό, αλλά και πολιτικό και οικονομικό. Στο πλαίσιο αυτό, προετοιμάζεται συμφωνία αμυντικής συνεργασίας των δύο χωρών και διακρατική συμφωνία-πλαίσιο για τους εξοπλισμούς" (οι υπογραμμίσεις του ΥΠΕΘΑ).Τα Ναυπηγεία Ελευσίνας έστειλαν επιστολή στην εφημερίδα "Καθημερινή", ζητώντας επανόρθωση για τις ανακρίβειες του δημοσιεύματος. Διερχόμαστε όμως μία ιδιαίτερα κρίσιμη φάση, καθώς βρίσκονται σε εξέλιξη διαπραγματεύσεις με τις τράπεζες για ρύθμιση υποχρεώσεων, στο πλαίσιο της προσφυγής των Ναυπηγείων Ελευσίνας για προστασία τους έναντι των πιστωτών. Το πνεύμα του δημοσιεύματος επιδιώκει την πλήρη απαξίωση μίας εισηγμένης στο Χρηματιστήριο επιχείρησης, ελληνικών συμφερόντων, που απασχολεί αμέσως πάνω από 1.200 άτομα και εμμέσως μερικές ακόμη εκατοντάδες και που επί 17 χρόνια τηρεί με ευλάβεια όλες τις συμβατικές υποχρεώσεις. Επιπλέον το δημοσίευμα χαρακτηρίζει τα Ναυπηγεία, με περισσή ευκολία, κρατικοδίαιτα, που ζουν μόνο από τα έργα του Δημοσίου. Η αλήθεια είναι ότι τα δύο ναυπηγεία, το Νεώριο και η Ελευσίνα, έχουν ολοκληρώσει πληθώρα ναυπηγήσεων, όπως του Ε/Γ - Ο/Γ Χίος (HSW), 2 υπερπολυτελών Mega Yachts των 85 μέτρων (Liveras Yachts), 2 O/Γ 80 μέτρων, ενώ η Ελευσίνα ανέλαβε και ολοκλήρωσε εκτεταμένες μετατροπές σε 2 θαλάσσιες πλατφόρμες γεωτρήσεων, προϋπολογισμού άνω των 50 εκατομμυρίων ευρώ. Ακόμη δραστηριοποιείται εντατικά στις επισκευές εμπορικών πλοίων. Ο Όμιλος στο Νεώριο επί 17 χρόνια και στην Ελευσίνα επί 14 έχει παραδώσει στο Δημόσιο 14 πολεμικά πλοία. Τα δύο ναυπηγεία έχουν αποκτηθεί μέσω διεθνών διαγωνισμών που δεν αμφισβητήθηκαν από καμία πλευρά. Μέχρι και το 2009 - πριν από τη διεθνή κρίση - το 50% των δραστηριοτήτων του Ομίλου κάλυπτε ο εμπορικός τομέας. Ο Όμιλος λειτουργεί εδώ και 3 χρόνια κάτω από συνθήκες έντονης κρίσης που γίνεται όλο και σκληρότερη με την κάθετη αύξηση της ισοτιμίας του ευρώ και χωρίς καμία - μέχρι στιγμής - βοήθεια από το Δημόσιο. Σε ότι δε αφορά στο ότι οφείλουμε 46 εκ για το τίμημα εξαγοράς παραλείπεται στο δημοσίευμα ότι έχουμε εξοφλήσει σχεδόν το 50% του εκ 88 εκ τιμήματος εξαγοράς της Ελευσίνας. Αυτό σε σύγκριση με τα 6 εκ που κατέβαλε η HDW/Ferrostaal για να εξαγοράσει το Σκαραμαγκά. Σχετικά με την αναφορά στις επιστολές που ανταλλάχθηκαν με τον κ. Βενιζέλο καλό θα ήταν (αφού προφανώς τις έχει στη διάθεση του ο συντάκτης του δημοσιεύματος) να δοθεί μεγαλύτερη σημασία στα σοβαρότερα και γενικότερα θέματα στα οποία αμφότερες αναφέρονται. Ακόμη, είναι άξιο προσοχής ότι το δημοσίευμα συμπίπτει χρονικά με τη συζήτηση στη Βουλή για το καθομολογούμενο σκάνδαλο των υποβρυχίων, στην αποκάλυψη του οποίου συνέβαλε και η έγκριτη εφημερίδα "Καθημερινή" με σειρά δημοσιευμάτων τα οποία όπως φαίνεται δεν ενεργοποίησαν τις "ευαισθησίες" του συντάκτη του δημοσιεύματος σε ότι αφορά στην προστασία του Δημοσίου συμφέροντος.


Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα