Air France - KLM : Πολύ κοντά στην έγκριση για συγχώνευση

Καθώς δεν τίθεται θέμα αθέμιτου ανταγωνισμού
Πέμπτη, 25 Σεπτεμβρίου 2003 12:05

ΤΟ «ΠΡΑΣΙΝΟ ΦΩΣ», προβλέπεται να λάβει από την επιτροπή ανταγωνισμού, το αίτημα για τη συμμαχία της Air France SA με την KLM Royal Dutch Airlines NV, με απώτερο σκοπό τη δημιουργία της μεγαλύτερης αεροπορικής εταιρείας στην Ευρώπη, σύμφωνα με τους δικηγόρους των δύο εταιρειών, συμπεριλαμβανομένου και του Charles Hunnicutt.

Ο Hunnicutt, πρώην σύμβουλος μεταφορών στην κυβέρνηση Clinton, ανέφερε, ότι κατά πάσα πιθανότητα η γαλλο-ολλανδική συνεργασία θα εγκριθεί, επειδή τόσο η Γαλλία όσο και η Ολλανδία έχουν συνάψει συμφωνίες ελεύθερης πρόσβασης αεροπορικών βάσεων, δίνοντας στις αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες, όπως στην Delta Air Lines, τη δυνατότητα εισόδου στις αγορές τους.

Η Air France, η δεύτερη σε μέγεθος αεροπορική εταιρεία της Ευρώπης, έχει προγραμματίσει να συναντηθεί με τους εκπροσώπους των εργαζομένων την ερχόμενη Δευτέρα στο Παρίσι, προκειμένου να συζητήσουν τα σχέδια του γαλλικού αερομεταφορέα για την αγορά της KLM, σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα της ένωσης εργαζομένων της Air France, Francois Cabrera.

«Θα είναι πολύ δύσκολο για άλλες αεροπορικές εταιρείες και χώρες, να ανταγωνιστούν την Air France και την KLM, εάν όντως υπάρχει μεταξύ αυτών και των ΗΠΑ, συμφωνία ελεύθερης πρόσβασης στα αεροδρόμιά τους», επεσήμανε ο Jan Wirken, οικονομικός αναλυτής στην F van Lanschot Bankiers, σε συνέντευξη που παραχώρησε. Ο ίδιος προτείνει «διακράτηση» της μετοχής.

Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος της Air France και της KLM (τέταρτη σε μέγεθος αεροπορική εταιρεία της Ευρώπης), είναι τα δρομολόγια στον Βόρειο Ατλαντικό, τα οποία αποφέρουν περίπου το 1/5 των συνολικών πωλήσεων ή 3,3 δισ. ευρώ (3,8 δισ. δολ.). Εάν η KLM συνεργαστεί με τη γαλλική κοινοπραξία των αεροπορικών εταιρειών SkyTeam, ο όμιλος, θα καταστεί ο πρώτος σε αυτήν την περιοχή, πλησιάζοντας το μέγεθος της κοινοπραξίας Star Alliance, της οποίας ηγείται η γερμανική Lufthansa AG, η τρίτη σε μέγεθος αεροπορική εταιρεία της Ευρώπης. Η Star Alliance, κατέχει περίπου το 1/5 της επιβατικής κίνησης στην περιοχή, σύμφωνα με τα στοιχεία της Air Traffic Transport Association και η SkyTeam, μερίδιο 12% της εν λόγω αγοράς.

Μείωση προσωπικού

Απώλειες 10 δισ. δολ. εκτιμάται ότι θα έχουν φέτος οι αεροπορικές εταιρείες σε παγκόσμιο επίπεδο, λόγω της μείωσης των ταξιδίων, με αποτέλεσμα να ψάχνουν για συνεργασίες, προκειμένου να μειώσουν τις δαπάνες τους.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, η συνεργασία Air France και KLM θα αποφέρει 450 εκατ. ευρώ ετησίως, με τη μείωση των κοινών δρομολογίων και την από κοινού αγορά αεροσκαφών.

Οι δύο εταιρείες, δεν έχουν ανακοινώσει τις λεπτομέρειες των συνομιλιών τους. Η KLM η οποία θέλει να διατηρήσει την εθνική της ταυτότητα, ανακοίνωσε ότι ακόμη υπάρχουν κάποια «κρίσιμα» θέματα τα οποία πρέπει να διευθετηθούν. Ωστόσο, ο Γάλλος υπουργός Μεταφορών, Dominique Bussereau, δήλωσε την Τρίτη, ότι, επίκειται η συγχώνευση των δύο εταιρειών.

Η Air France θα μπορούσε να δημιουργήσει μία εταιρεία χαρτοφυλακίου από κοινού με την KLM, στο πλαίσιο της εξαγοράς της ολλανδικής εταιρείας, δήλωσε σε τηλεφωνική του επικοινωνία χθες, ο Jan van der Brink, μέλος της ένωσης προσωπικού της εταιρείας, μετά τη συνάντηση που είχε με τα μέλη της διοίκησής της.

Η συναλλαγή θα ανακοινωθεί κατά πάσα πιθανότητα σε μία το πολύ δύο εβδομάδες, συμπλήρωσε ο ίδιος.

Υποχρεώσεις

Ρεκόρ ζημιών εμφάνισε το τέταρτο τρίμηνο της χρήσης, τον Μάϊο, η KLM, αποτέλεσμα της επιδημίας του συνδρόμου της άτυπης πνευμονίας (SARS), αλλά και της μείωσης των ταξιδίων εξ αιτίας του πολέμου στο Ιράκ. Η εταιρεία μείωσε το προσωπικό της κατά 3.000 θέσεις ή 10% του εργατικού της δυναμικού σε μια προσπάθεια να επιστρέψει στην κερδοφορία. Φέτος, οι μετοχές της έχουν κερδίσει συνολικά ποσοστό 28%.

Από την άλλη πλευρά, η Air France, η οποία χρειάστηκε, όπως και το 1994, την απαλλαγή χρεών ύψους 3,5 δισ. ευρώ, από το γαλλικό κράτος, για να παραμείνει στην αγορά, ανακοίνωσε ότι τα καθαρά της κέρδη τη χρήση του 2003 ανήλθαν σε 120 εκατ. ευρώ. Η μετοχή της έχει σημειώσει φέτος άνοδο σε ποσοστό της τάξης του 56%.

Ο Moffert Roller, δικηγόρος εξειδικευμένος σε θέματα αεροπορικών εταιρειών, με την εταιρεία Roller and Bauer PLLC στην Ουάσινγκτον, είπε, ότι κατά πάσα πιθανότητα δεν πρόκειται να υπάρξει εμπλοκή από την επιτροπή ανταγωνισμού για τη συγχώνευση των δύο εταιρειών, καθώς και μετά από αυτήν ο ανταγωνισμός θα εξακολουθήσει να είναι μεγάλος. «Δεν βλέπω μεγάλα προβλήματα και από την πλευρά των ΗΠΑ», συμπλήρωσε.

«Το αρμόδιο Τμήμα Μεταφορών των ΗΠΑ, το οποίο εξουσιοδοτεί τις ξένες αεροπορικές εταιρείες να πραγματοποιούν πτήσεις από και προς τη χώρα, δεν έχει να κάνει κάποιο σχόλιο σχετικά με την επικείμενη συγχώνευση των δύο εταιρειών», ανέφερε ο εκπρόσωπός του, Bill Mosley.

Συμμαχία

Η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Ευρώπης, British Airways Plc, ανακοίνωσε αυτήν την εβδομάδα, ότι, θα αποκτήσει περισσότερα σημεία στάθμευσης των αεροσκαφών της, στο πιο πολυσύχναστο αεροδρόμιο της περιοχής, το Heathrow, στο πλαίσιο συμφωνίας, που επετεύχθη με την Swiss International Air Lines Ltd. H ελβετική εταιρεία της Ελβετίας, συμμετέχει πλέον στην κοινοπραξία Oneworld με την British Airways.

Σημειώνεται, ότι, η τελευταία, εγκατέλειψε τις συνομιλίες για συγχώνευσή της με την KLM το 2002.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα