ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ, για τη συμμαχία με την KLM Royal Dutch Airlines NV, ενδέχεται να ανακοινώσει σήμερα, η δεύτερη σε μέγεθος αεροπορική εταιρεία της Ευρώπης, Air France, σύμφωνα με τον εκπρόσωπο των εργαζομένων, Yvon Touil, μετά τη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε με τη διοίκησή της, στο Παρίσι.
Ο γαλλικός αερομεταφορέας, υπέγραψε μία προ της συμφωνίας συγχώνευσης, επιστολή με την KLM, την τέταρτη σε μέγεθος αεροπορική εταιρεία της Ευρώπης, η οποία θα αποφέρει τη μείωση του κόστους κατά 500 εκατ. ευρώ (579 εκατ. δολ.), είπε χθες το βράδυ ο Touil, μετά τη συνάντησή του με τους επικεφαλής της Air France.
Διεθνώς, οι αεροπορικές εταιρείες, προβλέπεται να εμφανίσουν φέτος ζημίες ύψους 10 δισ. δολ., μετά την μείωση της ζήτησης των ταξιδίων, με αποτέλεσμα να ψάχνουν για συνεργασίες, οι οποίες θα μειώσουν και το κόστος λειτουργίας τους.
Η Air France και η KLM, αντιμετωπίζουν τον ανταγωνισμό από της EasyJet Plc και άλλες εταιρείες χαμηλού κόστους μεταφορών και βρίσκονται σε διαπραγματεύσεις συγχώνευσης για περισσότερο από έναν χρόνο.
«Οι μεγάλες κυβερνήσεις της Ευρώπης, που έχουν στην κυριότητά τους αεροπορικές εταιρείες ή θα εξελιχθούν ή θα πεθάνουν», ανέφερε ο Jim Eckes, επικεφαλής της Indoswiss Aviation, συμπληρώνοντας : «Επιβάλλεται να βελτιώσουν τη θέση τους, καθώς οι αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους μεταφοράς στην Ευρώπη, τους κόβουν τον δρόμο».
Αύξηση μετοχικού κεφαλαίου
Η Air France, σχεδιάζει να αυξήσει το μετοχικό της κεφάλαιο κατά 15% και μετά να προχωρήσει στην ανταλλαγή των νέων μετοχών για το 100% της KLM, σύμφωνα με δημοσίευμα στη γαλλική εφημερίδα «La Tribune».
Μετά τη συμφωνία, η Air France θα κατέχει το 80% με 85% της KLM και η KLM το 15% με 20% της Air France, επισημαίνεται στο δημοσίευμα, το οποίο επικαλείται πηγές προσκείμενες στις δύο εταιρείες.
Σήμερα, το γαλλικό κράτος κατέχει το 54,4% των μετοχών της Air France. Η αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου, θα έχει ως αποτέλεσμα την πτώση της τιμής της μετοχής της, κατά περίπου 45%, αναφέρεται στο δημοσίευμα, παραθέτοντας τα σχόλια του Γάλλου υπουργού Οικονομικών, Francis Mer.
Οι ζημίες των εταιρειών
Η Air France, η KLM, η Japan Airlines System Corp., η Singapore Airlines Ltd. και άλλες αεροπορικές εταιρείες, περιόρισαν τον αριθμό των πτήσεών τους, κατά περίπου το ήμισυ και εμφάνισαν ζημίες είτε χαμηλότερα κέρδη, φέτος, εξ αιτίας της μείωσης των ταξιδίων, αποτέλεσμα του πολέμου στο Ιράκ, αλλά και της επιδημίας του ιού της άτυπης πνευμονίας, SARS.
Η σύνδεση της Air France με την KLM θα μειώσει τις δαπάνες, μετά την κατάργηση των διπλών προορισμών, αλλά και της κοινής αγοράς αεροσκαφών, σύμφωνα με τη διοίκηση του γαλλικού αερομεταφορέα.
«Μπορούμε να κάνουμε ανακοινώσεις μόνο μετά την επίτευξη της συμφωνίας», ανέφερε ο εκπρόσωπος της KLM, Hugo Baas, συμπληρώνοντας : «Αυτή τη στιγμή γίνονται ακόμη συζητήσεις επί όλων των θεμάτων».
Το πρώτο τρίμηνο της χρήσης, η Air France ανακοίνωσε μείωση 97% των κερδών της, τα οποία διαμορφώθηκαν στα τέσσερα εκατ. ευρώ και η KLM για την ίδια χρονική περίοδο, ζημίες ύψους 54 εκατ. ευρώ.
Η γερμανική Lufthansa AG, η υπ' αριθμόν τρία αεροπορική εταιρεία της Ευρώπης, απέτυχε να κλείσει συμφωνία για την εξαγορά της Swiss International Air Lines Ltd. η οποία προσπαθεί να πάρει δάνεια για να επιβιώσει, καθώς εμφάνισε ζημίες 1,3 δισ. ελβετικών φράγκων (982 εκατ. δολ.) από τον Μάρτιο του 2002.
Το διοικητικό συμβούλιο της Air France άρχισε να συνεδριάζει από χθες στις 6 μ.μ., προκειμένου να συζητηθεί η συγχώνευση, δήλωσε η εκπρόσωπος του ιπταμένου και μη προσωπικού στην εταιρεία, Lilian Debeche.
Ο Francois Cabrera, επικεφαλής της ένωσης των εργαζομένων στην γαλλική εταιρεία, σε συνέντευξή του στην τηλεόραση LCI, δήλωσε σήμερα ότι η Air France σχεδιάζει να αυξήσει το μετοχικό της κεφάλαιο, το οποίο θα μοιραστεί στους μετόχους της KLM.
Τα μέλη των εργαζομένων έξι αεροπορικών εταιρειών, της συμμαχίας SkyTeam, της Air France, μαζί με τα μέλη των ενώσεων των εργαζομένων στην KLM θα συναντηθούν σήμερα στις 9:30' π.μ. στο Παρίσι, τοπική ώρα, σύμφωνα με τον εκπρόσωπο των ιπταμένων και μη εργαζομένων της KLM. Στην SkyTeam συμμετέχουν και εταιρείες, όπως η Delta Air Lines Inc., η ιταλική Alitalia SpA, η τσεχική CSA, η Korean Air Co. και η Aeromexico.
Σήμερα η Air France θα ανακοινώσει την προσφορά της για την KLM, εάν επιτύχει τη συμφωνία ανταλλαγής μετοχών και του ελέγχου τους από την εταιρεία holding που θα δημιουργηθεί, μετέδωσε νωρίτερα το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων.
Alitalia
Σημειώνεται, ότι, η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Ιταλίας, Alitalia, αντάλλαξε μετοχές με την Air France, προκειμένου να συμμετάσχει στη συμμαχία της SkyTeam. Χθες, ο αεροπορικός μεταφορέας της Ιταλίας, ενέκρινε σχέδιο για την ισχυροποίηση αυτής της συνεργασίας με την Air France, διευρύνοντας έτσι τη συνεργασία της με την KLM.
Μαζί, Air France και KLM, που διανύουν τις μεγαλύτερες χιλιομετρικές αποστάσεις μεταξύ των άλλων αεροπορικών εταιρειών, θα ελέγχουν τα δύο από τα τέσσερα μεγαλύτερα αεροδρόμια της Ευρώπης, το Charles de Gaulle στο Παρίσι και το Schiphol στο Αμστερνταμ.
British-Lufthansa
Η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Ευρώπης, British Airways Plc, με έδρα το Λονδίνο, ελέγχει το αεροδρόμιο του Heathrow και η γερμανική Lufthansa AG, χρησιμοποιεί το αεροδρόμιο της Φραγκφούρτης, ως την κύρια βάση της.
British Airways και Lufthansa, περιορίζουν το κόστος λειτουργίας τους. Η πρώτη, προχώρησε στη μείωση του προσωπικού της κατά 23% και θα έχει περιορίσει το κόστος της κατά 650 εκατ. λίρες Αγγλίας (1,09 δισ. δολ.) μέχρι τον Μάρτιο του 2004.
Η δεύτερη, μείωσε τις επενδύσεις της κατά 200 εκατ. ευρώ, πάγωσε τις προσλήψεις και κράτησε στο έδαφος αρκετά από τα αεροσκάφη της.