Virgin Blue : Στα 2,25 δολ. Αυστραλίας η κάθε μετοχή

Παρασκευή, 05 Δεκεμβρίου 2003 08:56

ΜΕΤΟΧΕΣ, αντί 2,25 δολ. Αυστραλίας η μία, πούλησε η αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους, Virgin Blue Holdings Ltd., του Richard Branson, στο μάξιμουμ της τιμής της, μετά την απόκτηση μεριδίου αγοράς από την Qantas Airways Ltd.

Η συνολική αξία της πώλησης μετοχών της εταιρείας, ανέρχεται σε 2,3 δισ. δολ. Αυστραλίας (1,7 δισ. δολ. ΗΠΑ). Οι επενδυτές προσέφεραν 10 φορές περισσότερα για τον αριθμό των μετοχών που διατέθηκε, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της εταιρείας, ενώ οι ίδιοι εκτιμούν ότι η μετοχή της Virgin Blue θα κινηθεί ανοδικά κατά την έναρξη της διαπραγμάτευσής της την ερχόμενη Δευτέρα.

«Οι επενδυτές προτίθενται να πληρώσουν περισσότερα από την τιμή στην οποία βρίσκονται οι κλασσικές αεροπορικές εταιρείες για μία εταιρεία χαμηλού κόστους με εξαιρετικές επιδόσεις, όπως είναι η Virgin Blue», ανέφερε ο Kenneth Tang, ο οποίος διαχειρίζεται δύο δισ. δολ. Ηπα σε μετοχές με την Credit Agricole Asset Management (Singapore) Ltd., και αγόρασε μετοχές της Virgin Blue.

Η διοίκηση του ομίλου θα αποφασίσει εάν θα προβεί στην πώληση και άλλων μετοχών, προκειμένου να αυξήσει τα κεφάλαια που θα αντλήσει, έως και κατά 666 εκατ. δολ. Αυστραλίας, καθώς η ζήτηση των μετοχών της ήταν πολύ μεγαλύτερη από ό,τι αναμένετο.

Η εταιρεία απέσπασε περίπου το 30% της αγοράς εσωτερικών πτήσεων της Αυστραλίας από τη στιγμή που άρχισε να δραστηριοποιείται πριν από τρία χρόνια, εξαναγκάζοντας την Qantas Airways Ltd., να δημιουργήσει δική της αερπορική εταιρεία χαμηλού κόστους.

«Οι επενδυτές βλέπουν πώς η αγορά μεταλλάσσεται με την είσοδο αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους παγκοσμίως», συμπλήρωσε ο ίδιος.

Η EasyJet που εδρεύει στο Λονδίνο και η Ryanair Holdings Plc, έχουν αναπτυχθεί τόσο πολύ μεταξύ των μεγάλων αεροπορικών εταιρειών της Ευρώπης, ξεπερνώντας ακόμη την British Airways Plc και τη γερμανική Lufthansa AG, προσελκύοντας επιβάτες με τα φθηνά τους εισιτήρια.

Η EasyJet μετέφερε συνολικά 20,3 εκατ. επιβάτες τη χρονιά που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου, περίπου τους διπλάσιους από την προηγούμενη χρήση της. H Ryanair αυξάνει τους προορισμούς της στην Ευρώπη και τον στόλο της με την αγορά αεροσκαφών τύπου Boeing 737, ενώ εκτιμά ότι θα μεταφέρει συνολικά μέχρι το τέλος της χρήσης της, που λήγει τον Μάρτιο του 2004, 50% περισσότερους επιβάτες, σε σύγκριση με την προηγούμενη χρήση.

Πρώτη στην Ασία

Οι μετοχές της Virgin Blue πουλήθηκαν κατά 15,4 φορές υψηλότερα, από την πρόβλεψη για τα κέρδη της χρήσης της που λήγει τον Μάρτιο του 2004, ύψους 150 εκατ. δολ. Αυστραλίας, ενώ πέρυσι αυτά ήταν 108 εκατ. δολάρια. Οι μετοχές της Qantas διαπραγματεύθηκαν κατά 11,3 φορές υψηλότερα από την πρόβλεψη των κερδών που θα εμφανίσει.

Η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Αυστραλίας, η Qantas, η οποία εμφάνισε για πρώτη φορά ζημίες μέσα σε χρονικό διάστημα οκτώ ετών το δεύτερο εξάμηνο, προβλέπεται ότι τα κέρδη της θα ανέλθουν σε 522 εκατ. δολ. Αυστραλίας κατά τη χρήση που λήγει στις 30 Ιουνίου του 2004, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις 12 οικονομικών αναλυτών της Thomson Financial.

Τα 2/3 των μετοχών της πουλήθηκαν σε θεσμικούς επενδυτές και το υπόλοιπο στο ευρύ κοινό, σύμφωνα με ανακοίνωση της Virgin Blue.

Η εταιρεία, είναι η πρώτη αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους που διαθέτει τις μετοχές της με δημόσια εγγραφή στην Ασία. Η AirAsia Sdn, η αεροπορική εταιρεία της Μαλαισίας, ανακοίνωσε αυτόν τον μήνα ότι σχεδιάζει να προχωρήσει στη διάθεση των μετοχών της στο ευρύ κοινό το επόμενο έτος, απορροφώντας κεφάλαια ύψους 300 εκατ. δολ. ΗΠΑ, προκειμένου να αγοράσει καινούργια αεροσκάφη.

«Τώρα έχουμε αρκετά κεφάλαια προκειμένου να επιτύχουμε τους αντικειμενικούς μας στόχους, αλλά θα συνεχίσουμε να ηγούμαστε της αγοράς των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους στην Αυστραλία», ανέφερε ο επικεφαλής της Virgin Blue, Brett Godfrey, σε γραπτή του δήλωση.

Jetstar

Η έλευση της Jetstar, για την οποία ο επικεφαλής της Qantas, Geoff Dixon έχει πει ότι θα προσφέρει τα χαμηλότερα αεροπορικά εισιτήρια στην Αυστραλία, ίσως να μην περιορίσει την ανάπτυξη της Virgin Blue, εκτιμά μερίδα επενδυτών.

Η Virgin Blue θα αρχίσει να πετά στη Ν. Ζηλανδία τον Φεβρουάριο, ενώ σχεδιάζει να προσθέσει πτήσεις προς τα νησιά Φίτζι και τη Νέα Καληδονία.

«Σίγουρα υπάρχουν προοπτικές ανάπτυξης για τις αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους, στις εν λόγω αγορές», ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της Matrix Asset Management, Brian Ingham, στο Σίδνεϊ, συμπληρώνοντας : «Στόχος της Virgin Blue, είναι η αύξηση του μεριδίου της στην αγορά της Αυστραλίας, στο 40%».

Οι μεγάλες αεροπορικές εταιρείες, δυσκολεύονται πολύ στο να αυξήσουν τα κέρδη τους, εξ αιτίας του ανταγωνισμού που δέχονται από τις αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους. H EasyJet εξαγόρασε την Go Fly Ltd., την οποία δημιούργησε η British Airways, προκειμένου να περιορίσει την απώλεια ταξιδιωτών και η KLM Royal Dutch Airlines NV, πούλησε την εταιρεία χαμηλού κόστους, Buzz, που είχε δημιουργήσει, στην Ryanair τον Απρίλιο, μετά την αποτυχία της να εμφανίσει κέρδη.

Σύμβουλοι της πώλησης των μετοχών της Virgin Blue, ήταν η Credit Suisse First Boston και η Goldman Sachs JBWere Ltd.

Μετά την πώληση, ο όμιλος Virgin θα κατέχει τουλάχιστον το 25,1% του μεριδίου στην αεροπορική εταιρεία. Η εταιρεία Patrick Corp., η οποία πέρυσι κατείχε το 50% της Virgin Blue πέρυσι, θα διατηρήσει ποσοστό 45%.

Οι μετοχές της Qantas κέρδιζαν 3 σεντς, φθάνοντας στα 3,45 δολ. Αυστραλίας η μία στις 3:30' μ.μ. στο Σίδνεϋ και της Patrick κέρδιζαν 18 σεντς, φθάνοντας στα 15,10 δολ. Αυστραλίας η μία.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα