Μέχρι προσφάτως, οι περισσότεροι Ρουμάνοι δεν βασιζόντουσαν στο αυτοκίνητο Dacia που παρήγαγε η χώρα, σύμβολο όλων των κακών που έζησαν με το κομμουνιστικό καθεστώς.
Σήμερα, η Renault SA, η δεύτερη σε μέγεθος αυτοκινητοβιομηχανία της Γαλλίας επενδύει 350 εκατ. ευρώ (432 εκατ. δολ.) για τον ανασχεδιασμό του Dacia, προκειμένου να αποκτήσει πρόσβαση στη φτωχότερη, αλλά ταχύτατα αναπτυσσόμενη χώρα της Ευρώπης, σε χρονικό διάστημα μεγαλύτερο της δεκαετίας, μετά την πτώση του Σιδηρούν Παραπετάσματος.
«Ολοι νοιώσαμε να βάζουμε ένα στοίχημα όταν η Renault ήρθε για πρώτη φορά στη Dacia το 1999, ανέφερε ο γενικός διευθυντής της ρουμανικής εταιρείας Francois Fourmont, τον περασμένο μήνα στο Βουκουρέστι κατά την παρουσίαση του κινητήρα ντήζελ για το Dacia Solenza, συμπληρώνοντας : «Τώρα πιστεύουμε ότι είμαστε πολύ κοντά στο να το κερδίσουμε».
Με την Πολωνία, τη Δημοκρατία της Τσεχίας, την Ουγγαρία και άλλες πέντε χώρες της Ανατολικής Ευρώπης που θα μπουν στην Ευρωπαϊκή Ενωση τον Μάϊο, οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Δυτικής Ευρώπης, όπως η Renault, η κατασκευάστρια ελαστικών Continental AG και η Enel SpA, η μεγαλύτερη εταιρεία προμήθειας ενέργειας της Ιταλίας, προσπαθούν να επεκταθούν με το χαμηλότερο κόστος στις νέες αγορές.
Η Ρουμανία, η Βουλγαρία, η Κροατία και οι γειτονικές τους χώρες που βρίσκονται στην Βαλκανική Χερσόνησο μεταξύ της Αδριατικής και της Μαύρης Θάλασσας, κατά πάσα πιθανότητα θα προσελκύσουν άμεσες ξένες επενδύσεις ύψους 5,6 δισ. δολ. έως το 2007, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις οικονομικών αναλυτών, επενδύσεις υψηλότερες κατά 1/3 έναντι των αντίστοιχων που έγιναν πέρυσι.
Φέτος, η Ρουμανία, η Βουλγαρία και οι άλλες χώρες της Νοτιο-Ανατολικής Ευρώπης, πληθυσμό περίπου 60 εκατ. ανθρώπων, προσήλκυσαν περίπου το ήμισυ των επενδύσεων που έγιναν στην Κεντρική Ευρώπη. Η περιοχή περιλαμβάνει και τις οκτώ που συμμετέχουν στην Ε.Ε. με πληθυσμό 75 εκατ. ανθρώπους. Μεταξύ του 1990 και του 2002 η Νοτιο-Ανατολική Ευρώπη απορρόφησε περίπου το 1/5 των επενδύσεων που έγιναν στην Κεντρική Ευρώπη.