Αρχίζει την Πέμπτη 20/12/2001 και ολοκληρώνεται την Τρίτη 15/01/2002, με τη συμμετοχή επτά εισηγμένων, η πιλοτική λειτουργία του συστήματος ηλεκτρονικής υποβολής στοιχείων «HERMES» (Hellenic Exchanges Remote Messaging System) μέσω του οποίου οι εισηγμένες εταιρείες θα έχουν τη δυνατότητα αποστολής πληροφοριών στο ΧΑΑ μέσω του Ιντερνετ.
Το σύστημα συμπληρώνεται από ένα σύστημα διαχείρισης ροής εργασιών (workflow) μέσω Ιντερνετ για την παρακολούθηση και διεκπεραίωση των εργασιών εντός του ΧΑΑ, καθώς και ένα σύστημα ηλεκτρονικής διαχείρισης εγγράφων, το οποίο έχει ήδη τεθεί σε πλήρη λειτουργία.
Οι εισηγμένες θα συνδέονται με το ΧΑΑ μέσω ενός ηλεκτρονικού περιβάλλοντος που θα διασφαλίζει την αξιοπιστία και την ασφάλεια των δεδομένων κατά την επικοινωνία, ενώ η πιστοποίηση των χρηστών θα γίνεται με τη χρήση έξυπνων καρτών (smartcards) που θα φέρουν τη ψηφιακή υπογραφή του κάθε χρήστη. Η χρήση του εν λόγω συστήματος αφορά, σε αυτή τη φάση, όλες τις εισηγμένες για θέματα αποστολής εταιρικών ανακοινώσεων και θα τεθεί σε υποχρεωτική εφαρμογή εντός των πρώτων μηνών του 2002.
Παράλληλα, έχει ήδη ξεκινήσει η επέκταση του συστήματος για την ηλεκτρονική υποβολή των οικονομικών-λογιστικών στοιχείων, καθώς και των στοιχείων που αφορούν τις σημαντικές μεταβολές συμμετοχής.
Στόχος του έργου είναι η μείωση της γραφειοκρατίας με την αυτοματοποίηση των back-office διαδικασιών, η ταχύτερη και ακριβέστερη ανάκτηση πάσης φύσεως πληροφοριών από τα στελέχη του ΧΑΑ καθώς και η παροχή ταχείας και ολοκληρωμένης πληροφόρησης προς το επενδυτικό κοινό και τα μέσα ενημέρωσης.
Μετά την περίοδο πιλοτικής λειτουργίας του συστήματος, θα ακολουθήσει σύντομη περίοδος προαιρετικής εφαρμογής από τις εισηγμένες εταιρείες, προκειμένου να εξοικειωθούν και εκπαιδευτούν οι χρήστες – εκπρόσωποι που θα ορίσουν οι διοικήσεις των εταιρειών και να εγκαταστήσουν τον σχετικό εξοπλισμό και λογισμικό.
Το σύστημα «HERMES» υλοποιείται από την Deloitte & Touche Consulting, την Intersys και την ΑΣΥΚ, η οποία παρέχει και τις υποδομές ψηφιακών υπογραφών.