Η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία Ford ανακοίνωσε σήμερα τις πρώτες ζημιές της δεκαετίας, που ξεπερνούν τα πέντε δισ. δολάρια.
Στο τέταρτο τρίμηνο του 2001, η εταιρεία είχε ζημιές 5,07 δισ. δολάρια, έναντι κερδών 1,1 δισ. την αντίστοιχη περίοδο του 2000. Το σύνολο των πωλήσεων και των εσόδων στο τέταρτο τρίμηνο έπεσαν 3% σε 41,15 δισ. δολάρια από 42,59% το ίδιο τρίμηνο του 2000. Οι καθαρές ζημιές για το σύνολο του 2001 ανέρχονται σε 5,45 δισ. δολάρια, οι πρώτες ετήσιες ζημιές που αναφέρονται από το 1992. Το 2000 η εταιρεία είχε καταγράψει κέρδη 3,5 δισ.
Η Ford το περασμένο έτος αντιμετώπισε μια σειρά από προβλήματα, όπως η κρίση με τα ελαστικά Firestones, οι δαπανηρές ανακλήσεις και ο πόλεμος προσφορών χρηματοδοτικών προγραμμάτων, προκειμένου να αυξηθούν οι πωλήσεις στον κλάδο.
Η δεύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο ετοιμάζεται για ευρεία αναδιάρθρωση, απολύοντας 35.000 εργαζόμενους και βάζοντας λουκέτο σε πέντε εργοστάσια, προκειμένου να επιστρέψει στην κερδοφορία το 2002 με δύο δισ. προ φόρων κέρδη και εννέα δισ. ως το μέσον της δεκαετίας.
Στη Wall street, οι εκτιμήσεις για το εφικτό των στόχων της Ford είναι ανάμικτες, αλλά οι οίκοι αξιολόγησης την υποβαθμίζουν συλλήβδην και κατηγορηματικά.
Η S&P's αναθεώρησε τις προοπτικές της Ford σε «αρνητικές» από «σταθερές», μετά την ανακοίνωση του προγράμματος αναδιάρθρωσης την περασμένη Παρασκευή. Το ίδιο έκανε η Moody's Investor Service χτες βράδυ, και η Fitch την περασμένη εβδομάδα.
Ενα από τα προβλήματα που έχει μπροστά της η εταιρεία, όπως αναφέρουν πολλοί αναλυτές, είναι οι σκληρές διαπραγματεύσεις που θα αντιμετωπίσει με τα συνδικάτα το καλοκαίρι και τον ερχόμενο χρόνο, πριν κλείσει τα εργοστάσιά της στις ΗΠΑ και τον Καναδά.