Οι εργοστασιακές τιμές των καινούργιων αυτοκινήτων στην Ελλάδα εξακολουθούν να είναι από τις χαμηλότερες στην Ευρωπαϊκή Ενωση, όπως προκύπτει από έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, στην οποία έλαβαν μέρος 17 Ευρωπαίοι και επτά Ιάπωνες κατασκευαστές με 80 από τα δημοφιλέστερα μοντέλα τους.
Σύμφωνα με την έρευνα, η Μεγάλη Βρετανία είναι η ακριβότερη αγορά στους «15» για 52 από τα 80 μοντέλα αυτοκινήτων που εξετάστηκαν, ενώ στην ευρωζώνη οι υψηλότερες τιμές παρατηρούνται στη Γερμανία και για ορισμένα μοντέλα στην Αυστρία. Στη Γερμανία, 40 από τα 80 μοντέλα είναι κατά 20% ακριβότερα σε σχέση με άλλες αγορές της ζώνης του ευρώ.
Οι χαμηλότερες τιμές νέων αυτοκινήτων διαπιστώνονται στην Ελλάδα, την Ισπανία, τη Φιλανδία και τη Δανία. Ειδικότερα, για την Ελλάδα, την Ισπανία και τη Φιλανδία προκύπτει ότι για πάνω από το 90% των μοντέλων, οι τιμές είναι φθηνότερες κατά 20%.
Σε απόλυτα μεγέθη, η απόκλιση της τιμής ενός αυτοκινήτου μέσης κατηγορίας (Fiat Marea) μπορεί σε ορισμένες περιπτώσεις να φθάνει τα 4.488 ευρώ ( 1.529.28δρχ.) στο εσωτερικό της ευρωζώνης ή ακόμη και τα 7.545 ευρώ ( 2.570.958 δρχ.)στο σύνολο της Ευρωπαϊκής Ενωσης.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επισημαίνει ότι «οι γενικά χαμηλές τιμές προ του φόρου που ισχύουν στη Φιλανδία, τη Δανία και την Ελλάδα οφείλονται κατά κύριο λόγο στις τιμολογιακές πολιτικές που εφαρμόζουν οι κατασκευαστές». Επειδή η φορολογία είναι υψηλή κατά την αγορά αυτοκινήτων στις χώρες αυτές, οι περισσότεροι κατασκευαστές καθορίζουν τις τιμές προ του φόρου σε χαμηλότερα επίπεδα με στόχο να καταστούν πιο προσιτές οι τιμές μετά το φόρο.