Σε τροχιά ανάπτυξης βρίσκεται το ηλεκτρονικό εμπόριο μεταξύ επιχειρήσεων στην Ελλάδα, καθώς, όπως προκύπτει από σχετική έρευνα του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Επιχειρείν (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, 12.000 εταιρείες αξιοποιούν πλέον οργανωμένα το διαδίκτυο για τις ηλεκτρονικές τους συναλλαγές.
Οι δύο βασικές εφαρμογές (drivers) είναι η Ηλεκτρονική Τιμολόγηση και οι Ηλεκτρονικές Προμήθειες, ενώ λόγω των πρόσφατων κυβερνητικών πρωτοβουλιών και της οικονομικής ύφεσης για μείωση κόστους και αύξηση της ανταγωνιστικότητας αναμένεται μια αύξηση (σε αξία συναλλαγών αριθμό εμπλεκομένων εταιρειών) για το 2012 της τάξης του 30-40% σε σχέση με το 2011.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, σήμερα στην Ελλάδα διακινούνται περίπου 200 εκατ. τιμολόγια που αφορούν σε συναλλαγές μεταξύ επιχειρήσεων. Ένας σημαντικός αριθμός επιχειρήσεων αξιοποιεί τα η-τιμολόγια κυρίως μέσω παρόχων υπηρεσιών η-τιμολόγησης. Εκτιμάται ότι το 2012 περίπου 20.000 επιχειρήσεις θα διακινούν 12 εκατ. ηλεκτρονικά τιμολόγια ετησίως συνολικής αξίας 5 δισ. ευρώ.
«Το ότι το 2012 πάνω από 6%-7% των συνολικών Β-Β τιμολογίων θα διακινούνται ηλεκτρονικά μας τοποθετεί πάνω από το Ευρωπαϊκό μέσο όρο που οφείλεται κυρίως στο υπάρχον θεσμικό πλαίσιο (ΠΟΛ 1049/2006), στις ολοκληρωμένες υπηρεσίες που προσφέρουν οι service providers για μικρές εταιρείες και στα αναγνωρισμένα επιχειρηματικά οφέλη που προσφέρει», επισημαίνεται στην έρευνα.
Τα συστήματα ηλεκτρονικών προμηθειών έχουν αξιοποιηθεί τόσο από ιδιωτικές επιχειρήσεις όσο και από δημόσιους οργανισμούς. Στην Ελλάδα, πάνω από 1,2 εκατ. παραγγελίες έχουν εκτελεστεί μέσω αναγνωρισμένων ηλεκτρονικών συστημάτων προμηθειών την τελευταία δεκαετία, συνολικής αξίας άνω των 3,5 δισ. ευρώ με συμμετοχή 3.500 εταιριών. Σημειώνεται ότι το πλήθος των εγγεγραμμένων εταιρειών σε service providers που προσφέρουν υπηρεσίες ηλεκτρονικών προμηθειών ξεπερνά τις 5.000.
Το Ηλεκτρονικό Εμπόριο Β-Β στην Ελλάδα ξεκίνησε στα μέσα της δεκαετίας 1990 με την πρωτοβουλία «Κλαδικά Έργα EDI» του Υπουργείου Ανάπτυξης και τις πρωτοπόρες επιχειρηματικές πρωτοβουλίες αρχές του 2000 κυρίως από το λιανεμπόριο και προμηθευτές τροφίμων.