Να παρέμβουν άμεσα και να λύσουν τον «γόρδιο δεσμό», όπως αναφέρει, της απραξίας, της αναβλητικότητας και της ανυπαρξίας στρατηγικού σχεδίου στον τομέα των δημόσιων υποδομών, καλεί τον πρωθυπουργό και τον υπουργό Υποδομών ο Πρόεδρος του ΤΕΕ, Χρήστος Σπίρτζης, σε επιστολές του προς τους κ.κ. Παπαδήμο και Βορίδη.
«Ο κίνδυνος της χρηματοδότησης του τραπεζικού συστήματος, μέσω δημόσιου δανεισμού, χωρίς και αυτή τη φορά να τεθούν συγκεκριμένοι όροι και χρονοδιάγραμμα της χρηματοδότησης της πραγματικής οικονομίας, είναι ορατός» τονίζει στην επιστολή του προς τον Πρωθυπουργό, επισημαίνοντας ότι «η δραματική κατάσταση του τεχνικού κόσμου, με γνωστές συνέπειες για όλη την ελληνική οικονομία και για όλη την ελληνική κοινωνία, σε λίγο δεν θα μπορεί να αναστραφεί».
Ο κ. Σπίρτζης υπογραμμίζει πως «είναι προφανές ότι οι προτεραιότητες ενός χρηματοπιστωτικού ιδρύματος δεν συνάδουν με τη χρηματοδότηση δράσεων, όπως οι δημόσιες υποδομές, οι συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, η ίδρυση ή η επέκταση σύγχρονων μεταποιητικών και παραγωγικών δραστηριοτήτων, που χρειάζονται αρκετά χρόνια, για να αποσβεστούν οι επενδύσεις και να έχουν κερδοφορία».
«Θέλουμε να ελπίζουμε ότι οι λύσεις που θα προωθήσετε θα εξετάζουν πολύπλευρα και αποτελεσματικά τις δυσκολότερες στιγμές της μεταπολεμικής Ελλάδας», καταλήγει ο πρόεδρος του ΤΕΕ.
Στην επιστολή του προς τον κ. Βορίδη, ο Σπίρτζης επισημαίνει την «άθλια κατάσταση του τεχνικού κόσμου» και υπογραμμίζει ότι «διανύοντας τον πέμπτο χρόνο ύφεσης, δυστυχώς διαπιστώνουμε, για μια ακόμη φορά, ότι και αυτά που μπορούσαν να γίνουν δεν προωθούνται», με διάφορες αιτιάσεις: «είτε εμπόδια είτε τεχνοκρατική ανεπάρκεια είτε, ακόμη, και σκοπιμότητα, μια και από επίσημα χείλη έχουν διατυπωθεί θέσεις που δεν εντάσσουν τις δημόσιες υποδομές στους άξονες του ανύπαρκτου σχεδίου ανάπτυξης».
Καλεί τον υπουργό να κοινοποιήσει τις προβλέψεις και τον προγραμματισμό έργων και μελετών που χρηματοδοτούνται από το ΠΔΕ, τις προβλέψεις και τις προτάσεις ανασχεδιασμού του ΕΣΠΑ για τις δημόσιες υποδομές καθώς και τα σημεία ολιγωρίας που έχουν οδηγήσει στην μακροχρόνια και πέραν από κάθε λογική πρόβλεψη, αναστολή των εργασιών των αυτοκινητόδρομων, παρά τη ρητή δέσμευση της Κυβέρνησης στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, για οριστικές αποφάσεις έως την 28 Μαρτίου 2012.
Αναφέρει επίσης ότι «η επιβάρυνση του ελληνικού λαού, σε μια τέτοια περίοδο, από τις ρήτρες διάλυσης υπαρχόντων συμβάσεων, αποτελεί έγκλημα και για τη χώρα και για τον τεχνικό κόσμο».
Προτείνει, μάλιστα, την «αναπλήρωση των απωλειών του ασφαλιστικού Φορέα, μέσω έκδοσης πολυετούς ομολόγου, θα μπορούσε να ήταν η εγγύηση διασφαλισμένης χρηματοδότησης δημόσιων έργων από ελληνικές τράπεζες, με ταυτόχρονη αντιμετώπιση του ασφαλιστικού αδιεξόδου το οποίο υπέστη τις συνέπειες του πρόσφατου κουρέματος».