Η Honda ανακοίνωσε ότι ανέπτυξε το πρώτο αποτελεσματικό σύστημα ανίχνευσης κυκλοφοριακής συμφόρησης, το οποίο καθορίζει κατά πόσο ο τρόπος οδήγησης ενός οχήματος μπορεί να προκαλέσει μποτιλιάρισμα.
Παρότι τα σύγχρονα συστήματα δορυφορικής πλοήγησης μπορούν, λαμβάνοντας δεδομένα για την κίνηση στους δρόμους σε πραγματικό χρόνο, να προτείνουν στους οδηγούς εναλλακτικές διαδρομές, η Honda επέλεξε μια διαφορετική προσέγγιση.
Το σύστημά της καταγράφει το πώς επιταχύνει ή επιβραδύνει ένα όχημα και «αποφασίζει» εάν ο οδηγός μπορεί να προκαλέσει με την οδήγησή του κυκλοφοριακή συμφόρηση. Στη συνέχεια τον παροτρύνει να οδηγεί με τρόπο τέτοιο, ώστε να μη δημιουργήσει προβλήματα στην ομαλή κίνηση των οχημάτων.
Το σύστημά της Honda καταγράφει το πώς επιταχύνει ή επιβραδύνει ένα όχημα και «αποφασίζει» εάν ο οδηγός μπορεί να προκαλέσει με την οδήγησή του κυκλοφοριακή συμφόρηση. Στη συνέχεια τον παροτρύνει να οδηγεί με τρόπο τέτοιο, ώστε να μη δημιουργήσει προβλήματα στην ομαλή κίνηση των οχημάτων. (Πηγή: American Honda Motor Company, Inc.)
Το 2007, τα αποτελέσματα μελέτης του Πανεπιστημίου του Έξετερ έδειξαν ότι τα μποτιλιαρίσματα δεν προκαλούνται απαραίτητα και μόνο από την αυξημένη κίνηση των οχημάτων, αλλά από ένα «κύμα που ταξιδεύει προς τα πίσω»: όταν ένα αυτοκίνητο επιβραδύνει, κάνει και και το από πίσω όχημα να επιβραδύνει ακόμη περισσότερο και ούτω καθεξής, προκαλώντας το «φαινόμενο του ακορντεόν», που έχει ως αποτέλεσμα τα τελευταία αυτοκίνητα στην ουρά να ακινητοποιηθούν πλήρως.
Η Honda λέει ότι το σύστημά της μπορεί να γίνει ακόμη αποδοτικότερο εάν συνδεθεί σε εικονικούς διακομιστές (cloud servers), επιτρέποντας το συντονισμό μεταξύ οχημάτων ώστε αυτά να διατηρούν μια σταθερή, ασφαλή απόσταση μεταξύ τους.
Η νέα τεχνολογία δοκιμάστηκε από τον ιαπωνικό όμιλο σε συνεργασία με το Κέντρο Ερευνών Προηγμένης Επιστήμης και Τεχνολογίας στο Πανεπιστήμιο του Τόκιο. Οι δοκιμές που έγιναν χωρίς συνδεσιμότητα με το σύννεφο (cloud) είχαν ως αποτέλεσμα την αύξηση της μέσης ταχύτητας των οχημάτων κατά περίπου 7%, ενώ υπήρξε και βελτίωση της αποδοτικότητας καυσίμων κατά 3%. Τα αποτελέσματα ήταν ιδιαίτερα εντυπωσιακά όταν στην εξίσωση μπήκε το σύννεφο: η ταχύτητα αυξήθηκε κατά 23% και η αποδοτικότητα καυσίμων κατά 8%.
Η εισαγωγή της τεχνολογίας στην αγορά είναι πλέον θέμα χρόνου. Μέσα στο Μάιο, το σύστημα θα δοκιμαστεί στους δρόμους της Ιταλίας, ενώ θα ακολουθήσουν, τον Ιούλιο, δοκιμές στην Ινδονησία.