Σε επτά μήνες κάθειρξη καταδικάστηκαν ο πλοίαρχος και ο δεύτερος υποπλοίαρχος του φορτηγού πλοίου MV Rena, λιβεριανής σημαίας και ελληνικής ιδιοκτησίας, το οποίο προσάραξε ανοικτά των ακτών της Νέας Ζηλανδίας προκαλώντας τη μεγαλύτερη πετρελαιοκηλίδα στην ιστορία της χώρας.
Οι Μάουρο Μπαλομάγκα και Λεονίλ Ρελόν, αμφότεροι από τις Φιλιππίνες, είχαν δηλώσει ένοχοι για εσφαλμένο και επικίνδυνο πλουν και αλλοίωση των επισήμων εγγράφων του πλοίου μετά την πρόσκρουση σε κοραλλιογενή ύφαλο.
Το πλοίο προσέκρουσε σε ύφαλο στα ανοιχτά της Βόρειας Νήσου της Νέας Ζηλανδίας στις 5 Οκτωβρίου 2011, με αποτέλεσμα να διαρρεύσουν εκατοντάδες τόνοι καυσίμου, προκαλώντας εκτεταμένη οικολογική καταστροφή.
Τον Ιανουάριο το πλοίο κόπηκε στα δύο και εκατοντάδες εμπορευματοκιβώτια έπεσαν στην θάλασσα.
Σύμφωνα με την κατηγορούσα αρχή, το πλήρωμα του Rena, που ανήκει στην Daina Shipping, θυγατρική της ελληνικής Costamare, παραβίασε τους βασικούς κανόνες της ναυσιπλοΐας και πραγματοποίησε σημαντική παράκαμψη από την ενδεδειγμένη οδό, καθώς βιαζόταν να προσεγγίσει το λιμάνι Ταουράνγκα.
Ενδιάμεση έκθεση της αρμόδιας αρχής της Νέας Ζηλανδίας επισημαίνει ότι ατύχημα συνέβη επειδή το πλήρωμα ακολούθησε παρακαμπτήρια οδό προκειμένου να τηρήσει την προθεσμία που του είχε δοθεί για να φτάσει στο λιμάνι.
Κατηγορίες έχουν επίσης απαγγελθεί εναντίον της πλοιοκτήτριας εταιρείας για απελευθέρωση βλαβερών ουσιών.
Η κυβέρνηση της Νέας Ζηλανδίας υπολογίζει ότι το κόστος καθαρισμού της πετρελαιοκηλίδας ξεπέρασε τα 100 εκατ. δολάρια.