Κώστας Μητρόπουλος: Δεν έχουμε άλλο χρόνο

Aποκρατικοποιήσεις
Τρίτη, 03 Ιουλίου 2012 12:31
UPD:15:37

Το σχεδιασμό του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων σκιαγράφησε κατά την ομιλία του στο συνέδριο του Economist, ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ Κώστας Μητρόπουλος.

Το σχεδιασμό του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων σκιαγράφησε κατά την ομιλία του στο συνέδριο του Economist, ο διευθύνων σύμβουλος του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) Κώστας Μητρόπουλος, κάνοντας επίσης ένα μίνι απολογισμό του έργου του Ταμείου τους τελευταίους 11 μήνες από την ίδρυσή του.

Συνολικά, το ΤΑΙΠΕΔ χειρίζεται σήμερα 28 αποκρατικοποιήσεις, ανέφερε ο κ. Μητρόπουλος και υπογράμμισε πως δεν έχουμε άλλο χρόνο και ότι απαιτούνται άμεσες δράσεις και ενέργειες.

Κ. Μητρόπουλος: Δεν έχουμε άλλο χρόνο

Κ. Μητρόπουλος: Δεν έχουμε άλλο χρόνο

Μεταξύ άλλων, σημείωσε ότι το διάστημα των τελευταίων 11 μηνών, από την ίδρυση του Ταμείου υλοποιήθηκε ένα σημαντικό έργο νομικής και τεχνικής προετοιμασίας των περιουσιακών στοιχείων του Δημοσίου για την αποκρατικοποίησή τους, ενώ μέχρι το τέλος του 2011 ολοκληρώθηκαν τέσσερις αποκρατικοποιήσεις με συνολικά έσοδα 1,8 δισ. ευρώ εκ των οποίων 1,56 δισ. ευρώ σε μετρητά. Ταυτόχρονα, στην αγορά έχουν τοποθετηθεί ακόμη έξι αποκρατικοποιήσεις (Λαχεία, Ελληνικό, ΔΕΠΑ/ΔΕΣΦΑ, IBC, Κασσιώπη, Αφάντου), σε στάδιο προχωρημένης προετοιμασίας βρίσκονται εννέα αποκρατικοποιήσεις (28 Ακίνητα, ΕΥΑΘ, ΕΓΝΑΤΙΑ, ΕΥΔΑΠ, ΕΛΤΑ, ΟΠΑΠ, ΛΑΡΚΟ, ΟΔΙΕ], οι οποίες -όπως είπε- θα ξεκινήσουν άμεσα, ενώ σε εξέλιξη είναι η προετοιμασίες για άλλες 13 αποκρατικοποιήσεις (λιμάνια, αεροδρόμια, μαρίνες). Επιπλέον, τόνισε, έχει ολοκληρωθεί η καταγραφή 82.000 δημόσιων ακινήτων από 35 διαφορετικούς δημόσιους φορείς, αναπτύχθηκε υποδομή για την παρακολούθησή τους και συνεχίζεται ο διεξοδικός νομικός και τεχνικός έλεγχος σε δεκάδες ακίνητα.

Στόχος του Προγράμματος Αποκρατικοποιήσεων είναι να προσελκύσει σημαντικά διεθνή κεφάλαια που θα επενδυθούν κυρίως στις υποδομές και στην ανάπτυξη γης και όπως εκτιμάται η εφαρμογή του θα οδηγήσει σε ένα δεύτερο κύμα επενδύσεων περίπου 8 δισ. ευρώ στα προσφερόμενα περιουσιακά στοιχεία, οι οποίες θα δώσουν αναπτυξιακή ώθηση στην οικονομία.

Στο ίδιο πνεύμα, συνέχισε ο κ.Μητρόπουλος, πάνω από 18 δισ. ευρώ μπορεί να επενδυθούν στην ανάπτυξη γης σε έργα ορόσημα, όπως η ανάπλαση του πρώην αεροδρομίου στο Ελληνικό, μέχρι και σε συγκεκριμένες μεσαίου μεγέθους επενδύσεις στον τουρισμό.

Κάνοντας ειδική αναφορά στο Ελληνικό, ο κ.Μητρόπουλος επεσήμανε ότι πρόκειται για το μεγαλύτερο εν εξέλιξη έργο αστικής ανάπλασης στην Ευρώπη αυτή τη στιγμή, με εκτιμώμενο κόστος κατασκευής 5,5 δισ. ευρώ και θα αλλάξει την Αθήνα. Όπως σημείωσε, για τα 10 χρόνια κατασκευής του εκτιμάται θα ενισχύσει το ΑΕΠ της χώρας κατά μέσο όρο 0,3% το χρόνο, προσθέτοντας περίπου 15.000 θέσεις εργασίας.

Το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων αποτελεί αυτήν την περίοδο το μοναδικό μέσο προσέλκυσης Ξένων 'Αμεσων Επενδύσεων (FDI) προς την χώρα. Η εφαρμογή του θα μπορούσε να οδηγήσει σε πρόσθετες επενδύσεις ύψους μεγαλύτερου των 25 δισ.ευρώ στην περίοδο μέχρι το 2020, που με τη σειρά τους, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ΙΟΒΕ, θα αυξήσουν συνολικά το ΑΕΠ κατά 3 ποσοστιαίες μονάδες ετησίως και θα προσθέσουν 150.000 νέες θέσεις εργασίας σε αυτήν την περίοδο.

Όπως ανακοίνωσε ο κ.Μητρόπουλος, σύμφωνα με πανελλήνια δημοσκόπηση της MRB, το 81% του πληθυσμού θεωρεί ότι θα βοηθήσει την ανάπτυξη της χώρας και το 74% ότι οι ιδιώτες θα διαχειριστούν την περιουσία καλύτερα, ενώ το 84% είναι βέβαιο ότι η αξιοποίηση θα φέρει επενδύσεις και θα προσθέσει θέσεις εργασίας. Ακόμη και για τις «ιερές αγελάδες» του Δημοσίου, η αποδοχή της αποκρατικοποίησης είναι μεγάλη (ενδεικτικά: ΤΡΑΙΝΟΣΕ 65%, Αεροδρόμια 62%, Λιμάνια 55%, ΟΠΑΠ 55%, ΔΕΠΑ 54%, ΔΕΗ 53%, ΕΛΤΑ 50%, ΕΥΔΑΠ 48%). Αντιστάσεις φυσικά εμφανίζονται, και κατά στιγμές με ένταση, στα σημεία που από καιρό υπάρχουν επενδυμένες πελατειακές σχέσεις, οι οποίες δεν επιθυμούν καμία αλλαγή.

Σύμφωνα τέλος με τον κ. Μητρόπουλο, η σημαντική προσπάθεια προώθησης των αποκρατικοποιήσεων σε διεθνείς επενδυτικούς κύκλους οδήγησε ήδη σε 17 ενδιαφερόμενους για τη ΔΕΠΑ, εννέα για το Ελληνικό, τρεις για τα Κρατικά Λαχεία και τρεις για το ΙΒC.

πηγή ΑΜΠΕ



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα