Ακαρπη απέβη η συνάντηση του υπουργού Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα με τους εκπροσώπους των Ομοσπονδιών βενζινοπωλών, πρατηριούχων και των μεταπωλητών πετρελαίου θέρμανσης, καθώς τα αιτήματά τους δεν έγιναν δεκτά από τον υπουργό.
Όπως είπε και ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών, Μ. Κιούσης, αίτημά τους είναι να μην αυξηθεί ο φόρος στο πετρέλαιο θέρμανσης, να ληφθούν μέτρα για το λαθρεμπόριο και να εγκατασταθούν συστήματα ελέγχου εισροών - εκροών όγκου καυσίμων σε όλη την αλυσίδα διακίνησης καυσίμων. Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με πληροφορίες, η θέση του υπουργείου για την τιμή του πετρελαίου θέρμανσης και το αίτημα να επεκταθεί σε περισσότερους δικαιούχους το επίδομα θέρμανσης, ήταν ότι αυτήν τη στιγμή τα δημοσιονομικά δεν επιτρέπουν άλλες λύσεις πέρα από την εξίσωση του φόρου και το ζήτημα μπορεί να επανεξεταστεί μόνο όταν βελτιωθούν τα έσοδα του Δημοσίου.
Κατά τη συνάντηση ο υπουργός δεσμεύθηκε ότι το Υπουργείο Οικονομικών σε συνεργασία με τα αρμόδια υπουργεία Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής θα δρομολογήσουν άμεσα τις διαδικασίες, ώστε να θωρακιστεί το σύστημα διακίνησης καυσίμων απέναντι σε όλες τις στρεβλώσεις και πρακτικές νοθείας, καταδολίευσης και φοροδιαφυγής.
Ο υπουργός αναφέρθηκε επίσης, στα μέτρα που θα ληφθούν άμεσα για την πάταξη του λαθρεμπορίου καυσίμων και τα οποία έχουν ως αφετηρία το νόμο 4072/2012, οι διατάξεις του οποίου θα ενεργοποιηθούν πλήρως με τα σχέδια υπουργικών αποφάσεων που αναμένονται μέχρι 30 Νοεμβρίου. Μεταξύ των διατάξεων αυτών συμπεριλαμβάνεται η εγκατάσταση συστήματος εισροών εκροών στις φορολογικές αποθήκες, σύστημα GPS στα βυτιοφόρα και στα πλωτά μέσα και η ιχνηθέτηση υγρών καυσίμων με ραδιοϊσότοπα.
Ζητούν συνάντηση με τους αρχηγούς
Όπως μετέδωσε το ΑΜΠΕ, οι εκπρόσωποι του κλάδου ζητούν πλέον συνάντηση με τους πολιτικούς αρχηγούς, ενώ παράλληλα εμμένουν στη σύσταση προς τα μέλη των Ομοσπονδιών να μη διακινούν πετρέλαιο θέρμανσης.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των πρατηριούχων, η ζήτηση θα είναι χαμηλότερη έως και 50% σε σχέση με πέρυσι, λόγω υψηλών τιμών και της στροφής των καταναλωτών σε εναλλακτικές πηγές θέρμανσης. Χαρακτηριστική ήταν η δήλωση του προέδρου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων - Εμπόρων Καυσίμων, Χ. Μαυράκη, μετά τη συνάντηση με τον υπουργό Οικονομικών, ότι στην Κρήτη «ξηλώνονται» αμπέλια και ελαιόδενδρα για ξυλεία θέρμανσης, ενώ και στη Βόρειο Ελλάδα γίνεται συστηματική υλοτομία στα δάση.
Σήμερα οι τιμές από τις εταιρείες εμπορίας που διακινούν ντίζελ θέρμανσης, ξεκινούσαν στην Αθήνα από 1,34 ευρώ το λίτρο, ενώ στην Περιφέρεια έφθαναν μέχρι και 1,4 ευρώ.
Με αυτά τα δεδομένα η Ελλάδα έχει την πέμπτη υψηλότερη τιμή για το πετρέλαιο θέρμανσης στην Ε.Ε.. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Κομισιόν την περασμένη εβδομάδα, ακριβότερες είναι οι τιμές στην Ουγγαρία (1,53 ευρώ), τη Δανία (1,52), την Ιταλία (1,46) και τη Σουηδία (1,45). Αμέσως φθηνότερη από την Ελλάδα, είναι η Πορτογαλία με 1,31 ευρώ το λίτρο, ενώ η φθηνότερη ευρωπαϊκή χώρα είναι το Λουξεμβούργο όπου το πετρέλαιο θέρμανσης διατίθεται προς 83 λεπτά το λίτρο. Η μέση τιμή στις 27 χώρες- μέλη είναι 1,03 ευρώ.
Σημειώνεται επίσης, ότι η εξίσωση των φόρων στα ντίζελ κίνησης και θέρμανσης οδηγεί σε μείωση της τιμής του πρώτου κατά περίπου 10 λεπτά το λίτρο. Ήδη σήμερα η τιμή διυλιστηρίου για το πετρέλαιο κίνησης μειώθηκε στο 1,099 ευρώ, από 1,181 το Σάββατο (-8,2 λεπτά), διαφορά που θα πρέπει να φανεί άμεσα στις αντλίες.
Την απόσυρση της εξίσωσης του φόρου πετρελαίου θέρμανσης και κίνησης, ζήτησαν με ερώτησή τους προς τα υπουργεία Οικονομικών και ΠΕΚΑ, 21 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, χαρακτηρίζοντάς τη «κοινωνικά άδικη και επώδυνη για τα λαϊκά στρώματα».
ΔΗΜΑΡ: Προτεραιότητα η αντιμετώπιση της λαθρεμπορίας καυσίμων
Η αντιμετώπιση της λαθραίας χρήσης μέρους του πετρελαίου θέρμανσης ως πετρέλαιο κίνησης πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα, αναφέρει η ΔΗΜΑΡ σε ανακοίνωσή της και προσθέτει ότι υποστήριξε τη μέγιστη δυνατή επιστροφή προς τους χρήστες της επιβάρυνσης από την εξίσωση τους .
Η Δημοκρατική Αριστερά, όπως σημειώνει, έχει προτείνει στο υπουργείο Οικονομικών να επιστρέψει όσο το δυνατόν μεγαλύτερο ποσό στους χρήστες καθώς και την ειδική μεταχείριση των μονογονεϊκών οικογενειών και την επιδοματική υποστήριξη οικογενειών που ζουν σε συνθήκες μεγάλης φτώχειας, ανεξαρτήτως του υλικού θέρμανσης που θα χρησιμοποιήσουν.
Με βάση τις προβλεπόμενες ρυθμίσεις από το ΥΠΟΙΚ, εκτιμά η ΔΗΜΑΡ, αναμένεται ότι επιστροφή θα λάβει το 85% των νοικοκυριών.
Για την αντιμετώπιση της λαθρεμπορίας, υποστηρίζει ότι η κυβέρνηση πρέπει αμέσως να προχωρήσει στις Υπουργικές αποφάσεις για την ηλεκτρονική διασύνδεση όλης της εφοδιαστικής αλυσίδας και τη σύνδεσή της με το φορολογικό - τελωνειακό μηχανισμό.
ΚΚΕ: Δίκαιο το αίτημα για κατάργηση των φόρων στο πετρέλαιο θέρμανσης
Η νέα υπέρογκη αύξηση ξεπερνά κατά πολύ το ζήτημα της «άγριας ληστείας» των λαϊκών οικογενειών από την κυβέρνηση και τα μονοπώλια του πετρελαίου και τους καταδικάζει να μείνουν χωρίς θέρμανση το χειμώνα που έρχεται, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη ζωή τους, επισημαίνεται σε ανακοίνωση του ΚΚΕ
Παράλληλα υποστηρίζει ότι το αίτημα για κατάργηση όλων των φόρων στο πετρέλαιο θέρμανσης είναι δίκαιο και ρεαλιστικό και πρέπει να διεκδικηθεί άμεσα από το λαό ενώ το ίδιο πρέπει να γίνει και με τους φόρους που βαραίνουν το ηλεκτρικό ρεύμα.
Στην ίδια ανακοίνωση το ΚΚΕ αναφέρει ότι είναι «αισχρό ψέμα», η πρόφαση της κυβέρνησης ότι έτσι θα χτυπηθεί το εκτεταμένο λαθρεμπόριο καθώς, όπως υποστηρίζει το Κομμουνιστικό Κόμμα, το λαθρεμπόριο και η μεγάλη φοροδιαφυγή διαπράττεται από τα μονοπώλια που ελέγχουν την εισαγωγή, τη διύλιση και τη διανομή και η κυβέρνηση γνωρίζει καλύτερα από τον καθένα ότι αυτό το καρτέλ, ούτε θέλει, ούτε μπορεί να το ελέγξει.
Αντίθετα, όσο αυξάνει τη φορολογία που έχει φτάσει να είναι στο 70% επί της τιμής του λίτρου των καυσίμων, τους δίνει την ευκαιρία και τη δυνατότητα να αποκομίσουν αμύθητα κέρδη, προσθέτει το ΚΚΕ ενώ υποστηρίζει ότι ο μόνος ουσιαστικός και πρακτικός τρόπος για να χτυπηθεί εν μέρει το εκτεταμένο λαθρεμπόριο είναι η πλήρης κατάργηση όλων των φόρων και η δραστική αύξηση της φορολογίας στα κέρδη των μονοπωλίων και των μεγάλων επιχειρήσεων, που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των πετρελαιοειδών.