ΛΙΓΟΤΕΡΟ αισιόδοξοι σε σχέση με τους προηγούμενους μήνες ήταν τον Ιούνιο οι ευρωπαίοι καταναλωτές και επιχειρηματίες, όπως καταδεικνύουν τα στοιχεία που έδωσε πριν από λίγο στη δημοσιότητα η Ε.Ε.
Συγκεκριμένα, ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης υποχώρησε τον περασμένο μήνα στο –9 της σχετικής κλίμακας από –8 το Μάιο, ενώ ο δείκτης επιχειρηματικής εμπιστοσύνης σημείωσε απρόσμενη πτώση στο –10 από –9.
Αναλυτές αποδίδουν την εξασθένηση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης στις ανησυχίες που προκαλεί η διατήρηση της ανεργίας σε υψηλά επίπεδα. Σύμφωνα με τη Eurostat, τη στατιστική υπηρεσία της Ε.Ε., η ανεργία παρέμεινε το Μάιο στο 8,3%, στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων 20 μηνών.
Από την άλλη μεριά, η υποχώρηση του δείκτη επιχειρηματικής εμπιστοσύνης, σύμφωνα με εκτιμήσεις αναλυτών, οφείλεται κυρίως στη σημαντική άνοδο του ευρώ έναντι του δολαρίου και στις επιπτώσεις της στην ανταγωνιστικότητα των ευρωπαϊκών προϊόντων.