Στο ποσό των 540 εκατ. ευρώ ανέρχονται οι εκκρεμείς ζημίες από τις ανακλήσεις των ασφαλιστικών εταιρειών ενώ άλλα 117 εκατ. ευρώ είναι οι εκκρεμείς ζημίες για τα ανασφάλιστα και άγνωστα οχήματα, όπως προκύπτει από έγγραφο του Επικουρικού Κεφαλαίου Ασφάλισης Ευθύνης από ατυχήματα αυτοκινήτων που διαβιβάστηκε στη Βουλή.
Όπως, ειδικότερα, αναφέρεται στο έγγραφο, σήμερα, μετά την πτώχευση και ανάκληση της άδειας λειτουργίας συνολικά 59 ασφαλιστικών εταιρειών, οι εκκρεμείς ζημιές που αφορούν τον Λογαριασμό Αρωγής, δηλαδή τις ανακλήσεις των ασφαλιστικών εταιρειών, ανέρχονται στο ποσό των περίπου 540 εκατ. ευρώ και αφορούν 120.753 υποθέσεις, ενώ οι εκκρεμείς υποθέσεις για τα ανασφάλιστα και άγνωστα αυτοκίνητα ανέρχονται στο ποσό των 117 εκατ. ευρώ και αφορούν 10.071 υποθέσεις.
Αποτέλεσμα όλων των παραπάνω, όπως αναφέρεται στο έγγραφο, είναι πως σήμερα το Επικουρικό Κεφάλαιο αντιμετωπίζει σοβαρότατα οικονομικά προβλήματα, με άμεσο αποτέλεσμα την αδυναμία έγκαιρης και αποτελεσματικής ανταπόκρισης στις υποχρεώσεις του προς όλους τους δικαιούχους αποζημιώσεων, αφού, αφενός τα έσοδα του ανέρχονται σε μόλις 75,4 εκατ. ευρώ, που δεν επαρκούν για την κάλυψη των υποχρεώσεων του, και αφετέρου οι ημερομηνίες για την καταβολή των αποζημιώσεων προσδιορίζονται μετά από 2,5 χρόνια.
Τα στοιχεία για τη δραματική αύξηση των ζημιών του Επικουρικού Κεφαλαίου διαβιβάστηκαν στη Βουλή, μετά από ερώτηση των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, Σταύρου Κοντονή, Ζωής Κωνσταντοπούλου, Ειρήνης Αγαθαπούλου, Νάντιας Βαλαβάνη, Θοδωρή Δρίτσα και Ανδρέα Ξανθού, για προωθούμενη διάταξη που θα οδηγήσει στη μερική κατάργηση της ευθύνης του Επικουρικού Κεφαλαίου για θύματα τροχαίων ατυχημάτων. Πρόκειται για διάταξη που έχει περιληφθεί σε κατατεθείσα Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, με την οποία εισάγονται ριζικές αλλαγές στο καθεστώς που διέπει τη λειτουργία του Επικουρικού Κεφαλαίου.
Στο έγγραφό του το Επικουρικό Κεφάλαιο αναγνωρίζει ότι με τις ρυθμίσεις θεσπίζεται ανώτατο όριο ευθύνης, για τις περιπτώσεις που αυτό καταβάλει αποζημίωση λόγω ανάκλησης της άδειας λειτουργίας ή πτώχευσης της ασφαλιστικής επιχείρησης, το οποίο προσδιορίζεται στα 100.000 ευρώ. Όπως αναφέρεται, όμως, αυτό το ανώτατο όριο προσδιορίστηκε αφού προηγουμένως ελήφθησαν στοιχεία που καταδεικνύουν ότι μόλις το 2% των διεκδικούμενων αποζημιώσεων υπερβαίνουν το ποσό αυτό.
Επίσης, αναγνωρίζεται από το Επικουρικό Κεφάλαιο ότι οι ρυθμίσεις που κατατέθηκαν στη Βουλή, υιοθετούν τη μη καταβολή αποζημίωσης για ψυχική οδύνη και την ανακούφιση πόνου των συγγενών του θύματος, προτάσσοντας την ανάγκη αποκατάστασης της οικονομικής και ηθικής βλάβης των ίδιων των παθόντων, αφού σε διαφορετική περίπτωση τίθεται σε διακινδύνευση ο ίδιος ο σκοπός ιδρύσεως του Επικουρικού Κεφαλαίου, που είναι η αποκατάσταση της βλάβης οικονομικής και ηθικής των ίδιων των θυμάτων από τροχαίο ατύχημα που προκαλεί ανασφάλιστο ή άγνωστο όχημα.
Τέλος, όπως αναφέρεται, με τη συγκεκριμένη διάταξη θεσμοθετείται η απαγόρευση της κατάσχεσης περιουσιακών στοιχείων του Επικουρικού Κεφαλαίου προκειμένου να διασφαλιστεί ο ομαλός προγραμματισμός πληρωμής των υποχρεώσεών του έναντι των δικαιούχων αποζημίωσης.
Πηγή: ΑΜΠΕ