Η Ακτωρ προσωρινός ανάδοχος για την επέκταση του μετρό Θεσσαλονίκης

Πέμπτη, 27 Δεκεμβρίου 2012 12:43
UPD:21:28

Η επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά προβλέπεται να ολοκληρωθεί σε πέντε έτη και αναμένεται να εξυπηρετήσει περισσότερους από 65.000 επιβάτες σε ημερήσια βάση.

Η εταιρεία Ακτωρ Α.Τ.Ε. αναδείχθηκε προσωρινός ανάδοχος για το έργο της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά, με πέντε νέους σταθμούς (Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα) και 4,78 χλμ. υπόγειας γραμμής.

Οι οικονομικές προσφορές των 4 διαγωνιζομένων κοινοπραξιών/εταιρειών για το έργο «Μελέτη, κατασκευή και θέση σε λειτουργία της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά», με προβλεπόμενη δαπάνη 332.000.000,00 ευρώ και προβλεπόμενο συνολικό τίμημα (προ ΦΠΑ) 424.967.800,00 ευρώ αποσφραγίστηκαν στις 24 Δεκεμβρίου.

Όπως ανακοίνωσε η Αττικό Μετρό Α.Ε., η Ακτωρ κατέλαβε την πρώτη θέση στην τεχνική και οικονομική αξιολόγηση, με την οικονομική της προσφορά να ανέρχεται στα 311.950.000 ευρώ. Η υπογραφή της σύμβασης αναμένεται στις αρχές του νέου έτους, υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα υπάρξουν νομικές εμπλοκές από τις υπόλοιπες διαγωνιζόμενες κοινοπραξίες/εταιρείες.

Πρόκειται για μια επένδυση συνολικού προβλεπόμενου τιμήματος 518.000.000 ευρώ.

Η επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά προβλέπεται να ολοκληρωθεί σε πέντε έτη και αναμένεται να εξυπηρετήσει περισσότερους από 65.000 επιβάτες σε ημερήσια βάση.

«Σήμερα, οι προσδοκίες των κατοίκων της Θεσσαλονίκης γίνονται πράξη καθώς πλέον βρισκόμαστε λίγο πριν από την υπογραφή της σύμβασης πρώτης επέκτασης του Μετρό, αυτήν προς την Καλαμαριά», σχολίασε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό Α.Ε. Χρήστος Τσίτουρας.

Όπως είπε, «η επέκταση του Μετρό θα πραγματοποιηθεί με 2 "μετροπόντικες" και θα τεθεί σε λειτουργία σε συντομότερο χρόνο από τους 60 μήνες που προβλέπει η αρχική διακήρυξη του έργου, καθώς δεν αναμένεται να σημειωθούν καθυστερήσεις από αρχαιολογικές ανασκαφές». Τόνισε δε ότι κατά την κατασκευή του έργου προβλέπεται να δημιουργηθούν περισσότερες από 1.000 θέσεις εργασίας.

ΣΥΡΙΖΑ: Σε απόλυτο τέλμα το έργο του μετρό Θεσσαλονίκης

Το έργο του μετρό της Θεσσαλονίκης βρίσκεται σε απόλυτο τέλμα και η κυβέρνηση σπεύδει να προκηρύξει διαγωνισμό και να αναδείξει ανάδοχο για την επέκτασή του [Βλέπε άρθρο] , σχολιάζει ο ΣΥΡΙΖΑ παρουσιάζοντας έγγραφη απάντηση της Κομισιόν προς τον ευρωβουλευτή Νίκο Χουντή.

Όπως ειδικότερα καταγγέλλεται με δελτίο Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ, η Κομισιόν με απάντησή της στον Νίκο Χουντή θέτει το έργο της επέκτασης του μετρό και τις προθεσμίες που ανακοινώθηκαν υπό αμφισβήτηση, αφού θεωρεί ότι η λειτουργικότητα του έργου για την επέκταση του έργου είναι άμεσα συνδεδεμένη με την εφαρμογή και τη λειτουργικότητα της κύριας γραμμής και συνεπώς τα δύο έργα θεωρούνται αλληλένδετα.

Ο κ. Χουντής, με γραπτή ερώτησή του, εξέφραζε την ανησυχία του για την πορεία κατασκευής του μετρό Θεσσαλονίκης το οποίο, όπως τόνιζε, ξεκίνησε τον Ιούνιο του 2006 αλλά βρίσκεται σε απόλυτο τέλμα σήμερα και ζητούσε να ενημερωθεί για την πρόοδο του έργου και για το αν υπάρχει χρονική συσχέτιση της πορείας εκτέλεσης του κύριου έργου με τη δρομολογούμενη επέκταση του μετρό.

Στην απάντηση του αρμόδιου επιτρόπου, Γιοχάνες Χαν, όπως αυτή παρατίθεται στο δελτίο Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ, αναφέρεται ότι για την περίοδο 2007-2013 δεν έχει υποβληθεί ακόμα αίτηση για συγχρηματοδότηση και έτσι η Επιτροπή δεν είναι σε θέση να κάνει κάποιο σχόλιο σχετικά με το κόστος του. Η Κομισιόν ενημερώνει επίσης ότι έχει ζητήσει λεπτομερή στοιχεία σχετικά με την πορεία του έργου από τις ελληνικές αρχές, οι οποίες φέρουν την ευθύνη για την εφαρμογή του.

Σε σχέση με το έργο της επέκτασης, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή απαντά ότι «η λειτουργικότητα του έργου για την επέκταση της γραμμής του μετρό της Θεσσαλονίκης είναι άμεσα συνδεδεμένη με την εφαρμογή και τη λειτουργικότητα της κύριας γραμμής και συνεπώς τα δύο έργα θεωρούνται αλληλένδετα».

Μετά την απάντηση της Κομισιόν, πρέπει να απαντηθεί ένα ερώτημα, αναφέρει ο ΣΥΡΙΖΑ, και αυτό είναι «γιατί η κυβέρνηση σπεύδει, προκηρύσσει διαγωνισμό και αναδεικνύει ανάδοχο για την επέκταση του μετρό Θεσσαλονίκης, όταν όλοι γνωρίζουν ότι το κυρίως έργο παρουσιάζει προβλήματα και είναι άγνωστος ο χρονικός ορίζοντας ολοκλήρωσής του».



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα