Μετά την έκρηξη της ζήτησης για επώνυμες τσάντες, ιταλικά κουστούμια και γρήγορα αυτοκίνητα, την καρδιά των εύπορων Κινέζων καταναλωτών έχουν κερδίσει τα γαλλικά και ιταλικά κρασιά.
Τα wine bars αποτελούν τη νέα μόδα στη Σαγκάη, όπου οι νέοι Κινέζοι εργαζόμενοι δίνουν ραντεβού μετά τη δουλειά και δεν διστάζουν να ξοδέψουν ακόμη και 1000 γιουάν (152 δολάρια) για να ανοίξουν ένα καλό μπουκάλι κρασί.
«Οι Κινέζοι είναι πολύ υλιστές και μόλις αγοράσουν την καλύτερη εγχώρια μάρκα αρχίζουν να ψάχνουν για μια ακόμη καλύτερη και ακριβότερη», σχολιάζει ο Τσν’γκ Πο Τιόνγκ, αρθρογράφος για το κρασί και εκδότης της Επιθεώρησης του Κρασιού.
Παρότι η χώρα διαθέτει μια αναπτυσσόμενη αγορά οινοποιίας, οι αναλυτές της αγοράς παρατηρούν ότι είναι της μόδας η κατανάλωση εισαγόμενων κρασιών και προβλέπουν διπλασιασμό της ζήτησης την επόμενη πενταετία.
«Υπάρχουν δύο βαθμίδες στην εκτίμηση του κρασιού στην Κίνα. Όταν κάποιος προσφέρει ένα κρασί σε κάποιον άλλον ως ένδειξη ευγνωμοσύνης, τότε επιβάλλεται να αγοράσει ένα ακριβό κρασί. Εάν, όμως, αγοράσει ένα κρασί για να το πιει με τους φίλους και τους συγγενείς του δεν δίνει μεγάλη σημασία στην ετικέτα», υπογραμμίζει ο κ. Τιόνγκ.