Στις διαπραγματεύσεις με τις 19 κατασκευάστριες κοινοπραξίες των πέντε βασικών εθνικών αξόνων, καθώς και τις 26 τράπεζες που δανειοδοτούν τους ιδιώτες και το Δημόσιο, επενδύει το υπουργείο Υποδομών, προκειμένου να βρεθεί λύση στο πρόβλημα που έχει προκύψει με τα αυξημένα διόδια.
«Προσπαθούμε να βρούμε λύση για το θέμα των τιμών των διοδίων με τη μικρότερη δυνατή επιβάρυνση του Δημοσίου», ανέφερε ο υφυπουργός Γ. Μαγκριώτης ενημερώνοντας την Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας του Κοινοβουλίου, διαμηνύοντας παράλληλα ότι η κυβέρνηση «σε καμία περίπτωση, λόγω επίκλησης της κρίσης, δεν θα δεχθεί εκβιασμούς από κανέναν».
«Προσπαθούμε να βρούμε λύση για το θέμα των τιμών των διοδίων με τη μικρότερη δυνατή επιβάρυνση του Δημοσίου», ανέφερε ο υφυπουργός Γ. Μαγκριώτης.
Ο υπουργός παραδέχθηκε ότι υπάρχουν αδικίες, ειδικά για τις περιοχές πέριξ των τοπικών σταθμών. Λύση, όπως υποστήριξε, τόσο για αυτό το πρόβλημα όσο και για την επίτευξη μιας σωστής πολιτικής πληρωμής βάσει των χιλιομέτρων που διανύει ένας οδηγός, αλλά και μίας εκπτωτικής πολιτικής για τις συχνές διελεύσεις, θα είναι το ηλεκτρονικό διόδιο.
Με αφορμή εξάλλου τα γεγονότα στη Στυλίδα, επανέλαβε ότι θα παραταθούν οι κάρτες διέλευσης που έχουν δοθεί στους κατοίκους γύρω από τους σταθμούς Αγ. Τριάδας και Πελασγίας, έως ότου ολοκληρωθούν οι παράπλευροι δρόμοι που είναι υποχρέωση του Δημοσίου και όχι των παραχωρησιούχων.
Όσον αφορά στις τρεις οδούς Αιγαίον, Νέα Οδός και Ολυμπία Οδός ο κ. Μαγκριώτης είπε ότι είναι τρεις συμβάσεις που δεν έχουν εγγύηση του Δημοσίου για τα τριάντα χρόνια παραχώρησης, γεγονός που σημαίνει ότι έχουν πάρει όλα τα ρίσκα οι ιδιώτες παραχωρησιούχοι.
«Δεν πρόκειται για συμβάσεις παραχώρησης, αλλά για συμβάσεις δουλείας, η εξώνηση και ο περιορισμός του ατομικού δικαιώματος μετακίνησης», τόνισε εκ μέρους του ΚΚΕ η Λιάνα Κανέλλη, προσθέτοντας ότι «δεν μπορούμε να μιλάμε για κοινωνικό αγαθό με το κράτος να μην μπορεί να καθορίζει τις τιμές των διοδίων, αν και συμμετέχει με 37% στα έργα έναντι το πολύ 8% των ιδιωτών, που τελικώς τις επιβάλλουν».
Χαρακτήρισε παράλληλα τις λαϊκές αντιδράσεις που κλιμακώνονται, ως «αντίδραση των ληστευομένων απέναντι στους ληστές», σημειώνοντας ότι κατά το ΚΚΕ «δεν πρέπει να πληρώνουμε διόδια, γιατί τους δρόμους αυτούς τους έχουμε πληρώσει εκατοντάδες φορές».
Από την πλευρά της, η βουλευτής της ΝΔ Φωτεινή Πιπιλή τόνισε ότι αντιλαμβάνεται τη λαϊκή αντίδραση ως μήνυμα αφύπνισης και οργής έναντι των συνεχών, ακόμη και φθηνών διοδίων. Επέρριψε ακόμη ευθύνες και στην κυβέρνηση, η οποία, αναλαμβάνοντας, υποσχέθηκε μείωση των διοδίων, δημιουργώντας έτσι προσδοκίες που δεν μπορούσε να εκπληρώσει.
Ως νόμιμο αίτημα διάσωσης της αξιοπρέπειας της ελληνικής πολιτείας, χαρακτήρισε τις λαϊκές αντιδράσεις ο Θεόδωρος Δρίτσας από τον ΣΥΡΙΖΑ, ενώ ο Γιώργος Αποστολάκης από τον ΛΑΟΣ επισήμανε την ανυπαρξία εναλλακτικών παράπλευρων δικτύων που συνιστούν υποχρέωση, για να μην είναι η επιβολή διοδίων καταναγκαστική.