Την επιτάχυνση των εργασιών κατασκευής νέων λιμένων και μαρίνων, κατά μήκος των ακτών της Τουρκίας, προβλέπει σχετική δράση του υπουργείου Μεταφορών, με στόχο το μερίδιο της χώρας στην δυνανότητα ελλιμενισμού γιοτ στη Μεσόγειο (η οποία διαμορφώνεται σε 500.000 σκάφη) να αγγίξει το 10% βραχυπρόθεσμα και το 20% μακροπρόθεσμα.
Όπως ανακοινώθηκε από το υπουργείο, η κατασκευή των νέων λιμένων και μαρίνων θα πραγματοποιηθεί χωρίς τη διάθεση κονδυλίων από τον προϋπολογισμό, αλλά με το μοντέλο «κατασκευή - λειτουργία - μεταβίβαση» (ΒΟΤ).
Εν τω μεταξύ, στο τελικό της στάδιο είναι η κατασκευή των μαρίνων στην επαρχία Μερσίν και στην πόλη Κας (επαρχία Αττάλεια), οι οποίες αναμένεται να λειτουργήσουν από τον επόμενο μήνα.
Σύμφωνα με τηλεγράφημα του πρακτορείου ειδήσεων Anadolu, εντός του Μαρτίου θα προκηρυχθούν οι διαγωνισμοί για την κατασκευή μαρίνων στο Τεκιρντάγκ, το νησί Αβσα, το Γενί Φότσα και για τη μαρίνα Σεφεριχισάρ Ουρκμέζ. Μάλιστα, το υπουργείο Μεταφορών ολοκλήρωσε τις υποδομές στις μαρίνες Τεκιρντάγκ και Αβσα. Εξάλλου, ολοκληρώθηκαν οι προετοιμασίες για τη μελέτη βιωσιμότητας και το επιχειρησιακό σχέδιο του λιμένα Κανταρλί, το οποίο χαρακτηρίζεται ως η «πύλη» της Τουρκίας που ανοίγει στη Δύση. Ο διαγωνισμός για το λιμένα θα πραγματοποιηθεί στις 24 Μαρτίου 2011, με το μοντέλο ΒΟΤ.
πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ, Anadolu