Αύξηση κατά 26,6 δισ. δολ. το 2011 προβλέπεται να σημειώσουν οι δαπάνες των πλούσιων Αμερικανών σε είδη πολυτελείας, με τον αριθμό των ευπόρων οικογενειών που προγραμματίζουν να κάνουν ανάλογες αγορές σχεδόν να διπλασιάζεται σε σύγκριση με τα τελευταία τρία χρόνια, σύμφωνα με έρευνα την Παρασκευή.
Καθώς οι ΗΠΑ αναδύονται από τη χειρότερη οικονομική τους κρίση εδώ και δεκαετίες, η American Express Publishing και η Harrison Group σε έρευνά τους προβλέπουν αύξηση περίπου 8% των δαπανών για είδη πολυτελείας, στα 359 δισ. δολ. φέτος σε σύγκριση με το 2010.
Στην έρευνα χρησιμοποιήθηκε δείγμα 1.458 οικογενειών με εισόδημα πλέον των 100.000 δολαρίων, αντιπροσωπεύοντας το 10% των πλουσιότερων ανθρώπων των ΗΠΑ ή περίπου το 50% όλων των καταναλωτικών δαπανών.
Οπως έδειξε η έρευνα, το 15% των εν λόγω οικογενειών πρόκειται να δαπανήσει περισσότερα το 2011, 1/4 περισσότερα από το 2010 και σχεδόν τα διπλάσια από το 2008, ενώ ο αριθμός των οικογενειών που περιέκοψαν τις δαπάνες τους σχεδόν μειώθηκε από πέρυσι στο 9% και 2/3 χαμηλότερα από το 2008.
Το ράλι της αγοράς το 2010, το οποίο ώθησε τον δείκτη Dow Jones Industrial Average (DJIA), σε άνοδο 11%, βοήθησε επίσης στην προσέλκυση των καταναλωτών. Οι καταναλωτικές δαπάνες που αποτελούν το 70% της οικονομικής δραστηριότητας των ΗΠΑ, αυξήθηκαν με ρυθμό 4% το τελευταίο τρίμηνο του 2010. Ωστόσο οι λιανικές πωλήσεις των ΗΠΑ σημείωσαν τη χαμηλότερη άνοδο σε χρονικό διάστημα εννέα μηνών τον Μάρτιο, καθώς οι πωλήσεις αυτοκινήτων μειώθηκαν και οι καταναλωτές αισθάνθηκαν το «κεντρί» από τις υψηλότερες τιμές της βενζίνης.
ΠΗΓΗ: Reuters