Την έντονη αντίδραση της Ένωσης Επιχειρήσεων Ναυτιλίας, που αυτή την περιόδο έχει την πλειοψηφία στην ακτοπλοϊκή αγορά, έχει προκαλέσει η επικύρωση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας των ναυτεργατών για το 2010 και το 2011 από τον υπουργό Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας, Γιάννη Διαμαντίδη.
Σε ανακοίνωσή της κάνει λόγο «για επικίνδυνα και ύποπτα πολιτικά παιχνίδια μεταξύ του υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας, της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας και του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (σ.σ. η άλλη ένωση των ακτοπλόων, που αυτή την περίοδο δεν έχει την πλειοψηφία στην ακτοπλοϊκή αγορά)» και αναφέρει ότι «οι Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας θα παραμείνουν ανενεργά έγγραφα».
Οι συμβάσεις των ναυτεργατών, που προβλέπουν αυξήσεις 1,5% για το 2010 και 1% για το 2011, υπεγράφησαν στα τέλη Μαρτίου μεταξύ της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας και του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας που, ωστόσο, την περιόδο εκείνη είχε την πλειοψηφία της ακτοπλοϊκής αγοράς.
Στη συνέχεια, αποχώρησε από το ΣΕΕΝ η ακτοπλοϊκή εταιρεία Αegean Speed Lines, ενώ η κατάσταση περιπλέχτηκε όταν επέστρεψαν στην άλλη ένωση των ακτοπλόων, την Ένωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας (ΕΕΝ), η ΑΝΕΚ και Hellenic Seaways, οι οποίες είχαν αποχωρήσει το Δεκέμβριο.
Αποτέλεσμα ήταν να αλλάξει ο συσχετισμός δυνάμεων ανάμεσα στις δύο ενώσεις και στο ποιος θα έχει το δικαίωμα να υπογράψει τις συμβάσεις.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ