Στο μικροσκόπιο του ΥΠΑΑ εικονικές συμφωνίες προμηθευτών και λιανοπωλητών

Ερευνες της Επ.Αντ. για τις λιανικές τιμές διάθεσης ρυζιού
Τρίτη, 17 Μαΐου 2011 12:53

Στο στόχαστρο της Επιτροπής Ανταγωνισμού έχει μπει η αγορά ρυζιού μετά την αύξηση των λιανικών τιμών διάθεσης του προϊόντος, όπως αναφέρεται σε έγγραφο που διαβίβασε στη Βουλή ο υφυπουργός Περιφερειακής Ανάπτυξης, Ντ. Ρόβλιας.

Έρευνες διεξάγονται επίσης και σε ό,τι αφορά στην τήρηση των κανόνων ανταγωνισμού από αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Η Επιτροπή Ανταγωνισμού υπενθυμίζει ότι από τον περασμένο Δεκέμβριο ξεκίνησε η διαδικασία δημόσιας διαβούλευσης με τους ενδιαφερόμενους φορείς και επιχειρήσεις με αντικείμενο τα αίτια που οδηγούν σε υψηλές τιμές και περιορισμό του ανταγωνισμού στη λιανική πώληση προϊόντων βασικής διατροφής και καθημερινής κατανάλωσης, μεταξύ των οποίων αναφέρεται και το ρύζι.

O υφυπουργός Περιφερειακής Ανάπτυξης, Ντ. Ρόβλιας.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Επ. Αντ. στόχος της διαβούλευσης είναι ο εντοπισμός των προβλημάτων εκείνων που σχετίζονται με τη λειτουργία του ελεύθερου ανταγωνισμού και προέρχονται από πρακτικές όπως οι συμφωνίες για τον καθορισμό των τιμών, οι ρήτρες αποκλειστικότητας, οι συμφωνίες από κοινού αγοράς εισροών, ο καθορισμός τιμών μεταπώλησης, κ.ά.

Στο μικροσκόπιο του υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας έχουν περιέλθει την ίδια ώρα οι εικονικές συμφωνίες ανάμεσα σε προμηθευτές και λιανέμπορους, οι οποίες ενώ εξασφαλίζουν εκπτώσεις στους λιανέμπορους δεν διασφαλίζουν χαμηλότερες τιμές για τον καταναλωτή, σύμφωνα με έγγραφο του κ. Ρόβλια το οποίο διαβιβάστηκε στη Βουλή με αφορμή ερώτηση του βουλευτή του ΛΑΟΣ Αγγελου Κολοκοτρώνη.

Σε σχετική του ερώτηση αναφορικά με τη στήριξη των ρυζοπαραγωγών του Αγροτικού Συνεταιρισμού Χαλάστρας Θεσσαλονίκης, ο βουλευτής είχε καταγγείλει συγκεκριμένα τις πρακτικές πολυεθνικών καρτέλ και μεγάλων ελληνικών αλυσίδων σούπερ μάρκετ στον τομέα του ρυζιού

Όπως διευκρινίζει ο υφυπουργός, έχει παρατηρηθεί ότι οι συμφωνίες εμπορικής συνεργασίας μεταξύ παραγωγών-προμηθευτών και λιανεμπόρων, συχνά καταλήγουν στην εκχώρηση υψηλών εκπτώσεων προς τους λιανέμπορους λόγω παροχής από αυτούς υπηρεσιών ανάδειξης και προώθησης των προϊόντων, οι οποίες δεν μετακυλίονται στη τιμή λιανικής την οποία πληρώνει ο καταναλωτής.

Διαβεβαιώνει επίσης ότι η κυβέρνηση, «έχοντας επίγνωση των δυσμενών για τον καταναλωτή αλλά συχνά και για τον παραγωγό-προμηθευτή συνεπειών αυτής της πρακτικής, μελετά το όλο θέμα».

Κεντρικός άξονας της προβληματικής μας είναι ο περιορισμός των εικονικών συμφωνιών που εξασφαλίζουν εκπτώσεις στους λιανεμπόρους, χωρίς την παροχή αντίστοιχων υπηρεσιών εκ μέρους τους, καθώς και ο εξορθολογισμός του ποσοστού των χορηγούμενων εκπτώσεων, ώστε να διασφαλιστεί τελικώς χαμηλότερη τιμή για τον καταναλωτή, εξηγεί στο έγγραφό του ο κ. Ρόβλιας.

Ενημερώνει τέλος τον βουλευτή ότι «η σχετική παρέμβαση θα ολοκληρωθεί μετά και από συνομιλίες με τους εμπλεκόμενους κλάδους παραγωγών-προμηθευτών και λιανεμπόρων ώστε να επιτευχθεί η μέγιστη δυνατή συναίνεση.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα