Ανοίγει η αγορά οπωροκηπευτικών και βρεφικών τροφών

Πέμπτη, 02 Ιουνίου 2011 16:10

Απελευθερώνεται η αγορά οπωροκηπευτικών και παιδικών τροφών πρώτης βρεφικής ηλικίας, με την κατάργηση όλων των περιθωρίων κέρδους, θεσπίζεται και εφαρμόζεται ένα ολοκληρωμένο σύστημα ιχνηλασιμότητας για τα νωπά οπωροκηπευτικά, απλοποιείται η διαδικασία υποβολής τιμοκαταλόγων χονδρικής και μειώνονται τα σχετικά πρόστιμα, ενώ απλοποιούνται οι προωθητικές ενέργειες στα σούπερ μάρκετ, όπως ανακοίνωσε ο ΥΠΑΑΝ Μ. Χρυσοχοΐδης.

Απελευθερώνεται η αγορά οπωροκηπευτικών και παιδικών τροφών πρώτης βρεφικής ηλικίας, με την κατάργηση όλων των περιθωρίων κέρδους, θεσπίζεται και εφαρμόζεται ένα ολοκληρωμένο σύστημα ιχνηλασιμότητας για τα νωπά οπωροκηπευτικά, απλοποιείται η διαδικασία υποβολής τιμοκαταλόγων χονδρικής και μειώνονται τα σχετικά πρόστιμα, ενώ απλοποιούνται οι προωθητικές ενέργειες στα σούπερ μάρκετ.

Τα παραπάνω ανακοίνωσε ο υπουργός Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Μιχάλης Χρυσοχοΐδης.

Οι παιδικές τροφές πρώτης βρεφικής ηλικίας θα μπορούν να πωλούνται οπουδήποτε, ενώ μέχρι σήμερα πωλούνται μόνο από φαρμακεία, με τον υπουργό να ετιμά ότι η τιμή θα μειωθεί τουλάχιστον κατά 20%. Η απελευθέρωση ξεκινάει από τις 2 Ιουλίου 2011.

Μ. Χρυσοχοΐδης: Ο ελεγκτικός μηχανισμός λειτουργεί και επαγρυπνεί

Μ. Χρυσοχοΐδης: Ο ελεγκτικός μηχανισμός λειτουργεί και επαγρυπνεί.

Εφαρμόζεται ακόμη νέο σύστημα ιχνηλασιμότητας στα οπωροκηπευτικά, διασυνδέονται τα μητρώα του υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας με αυτά του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και εισάγεται η καινοτομία του κωδικού παρτίδας σε όλους ανεξαιρέτως τους κρίκους της αλυσίδας και υποχρεωτικά σε κάθε τιμολόγιο ή παραστατικό συναλλαγής, κατά συνέπεια παρακολουθείται η πορεία ενός προϊόντος από το χωράφι μέχρι το ράφι των σούπερ μάρκετ αλλά και των λαϊκών αγορών.

Το σύστημα εστιάζει σε 12 κατηγορίες προϊόντων (μήλα, εσπεριδοειδή, ακτινίδια, μαρούλια, ροδάκινα-νεκταρίνια, αχλάδια, φράουλες, πιπεριές, σταφύλια, ντομάτες, πατάτες και κρεμμύδια) τα οποία συνθέτουν το βασικό καλάθι ενός νοικοκυριού.

Για τους τιμοκαταλόγους χονδρικής (Άρθρο 9, Κεφ. 1, Α.Δ. 9/2007), όπως σημείωσε ο υπουργός, η νέα διάταξη ορίζει ότι οι επιχειρήσεις χονδρικής πώλησης με κύκλο εργασιών άνω των 10 εκατ. ευρώ (μέχρι σήμερα το όριο ήταν 5 εκατ. ευρώ) δεν υποχρεούνται στην υποβολή τιμοκαταλόγων και τήρησης κοστολογικών στοιχείων.

Ακόμη μειώνονται τα πρόστιμα που επιβάλλονταν μέχρι σήμερα στις επιχειρήσεις για καθυστερημένη ή ελλιπή υποβολή κοστολογικών στοιχείων και οδηγούσαν σε πρόστιμα ύψους έως και 1,5 εκατ. ευρώ.

Ο αριθμός των εταιρειών που υποχρεούνται να υποβάλουν κοστολογικά στοιχεία από 275 σήμερα γίνονται 153, ενώ προτίθενται στις υπόχρεες εταιρίες τα διαγνωστικά κέντρα, ώστε να υπάρχει έλεγχος των τιμών στις ιδιωτικές υπηρεσίες υγείας, μια και είναι μια κατηγορία υπηρεσιών ιδιαίτερα ευαίσθητη για το ελληνικό νοικοκυριό.

Τέλος, ρυθμίζονται οι προωθητικές ενέργειες, οι λεγόμενες προσφορές, στα σούπερ μάρκετ. Η ισχύουσα Α.Δ. είναι ανεφάρμοστη λόγω των παράλογων περιορισμών που θέτει. Με τη νέα ρύθμιση, επιτρέπεται κάθε μορφή προωθητικής ενέργειας με την προϋπόθεση α) ότι η τιμή μονάδος του υπό προώθηση προϊόντος δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερη από την τιμή μονάδος του προϊόντος πριν την προώθηση. Για την διασφάλιση επιτρέπονται προωθητικές ενέργειες μόνο σε προϊόντα που δεν έχουν αυξήσει την τιμή τους το προηγούμενο διάστημα (έναν ή δύο μήνες) και β) ότι αναγράφεται υποχρεωτικά στην πινακίδα η τιμή ανά μονάδα μέτρησης (π.χ. κιλό) πριν και μετά την προωθητική ενέργεια.

Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα