Παρίσι: Tο πρώτο υβριδικό - ηλεκτρικό αεροσκάφος από τη Siemens

Παρασκευή, 24 Ιουνίου 2011 16:54
UPD:17:30

Εκτός από τις δύο υπερατλαντικές πτήσεις με βιοκαύσιμα, οι οποίες προσγειώθηκαν στο Μπουρζέ, η Siemens παρουσίασε το πρώτο αεροσκάφος με σειριακό υβριδικό ηλεκτρικό σύστημα πλοήγησης, το DA36 E-Star, το οποίο σχεδιάστηκε έχοντας κατά νου την ανάγκη για τη μεγαλύτερη δυνατή αποδοτικότητα καυσίμων.

Για την Έκθεση Αεροπλοΐας του Παρισιού, ήταν μια χρονιά με «πράσινο» χρώμα (όσο αυτό είναι εφικτό λαμβάνοντας υπόψη ότι οι αερομεταφορές ευθύνονται για το 1,7% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου).

Εκτός από τις δύο υπερατλαντικές πτήσεις με βιοκαύσιμα, οι οποίες προσγειώθηκαν στο Μπουρζέ, η Siemens παρουσίασε το πρώτο αεροσκάφος με σειριακό υβριδικό ηλεκτρικό σύστημα πλοήγησης, το DA36 E-Star, το οποίο σχεδιάστηκε έχοντας κατά νου την ανάγκη για τη μεγαλύτερη δυνατή αποδοτικότητα καυσίμων.

«Θέλουμε να μειώσουμε την κατανάλωση καυσίμων και τις εκπομπές κατά 25%», δήλωσε ο Δρ. Φρανκ Άντον της Siemens. Το σειριακό υβριδικό σύστημα αποσκοπεί και στη μείωση του θορύβου, κυρίως κατά τη διάρκεια της απογείωσης, όταν τα αεροσκάφη χρησιμοποιούν τη μέγιστη ισχύ τους.

Το διθέσιο ανεμοπλάνο είναι ένα κοινό πρότζεκτ της Siemens, της EADS και της αυστριακής Diamond Aircraft Industries. Βασισμένο στη λογική του Chevrolet Volt, χρησιμοποιεί σύστημα, στο οποίο ο βασικός κινητήρας των 70 κιλοβάτ τροφοδοτείται εναλλάξ από μπαταρίες και από βενζινοκίνητη γεννήτρια. Το γεγονός ότι, όπως και άλλα ηλεκτρικά αεροσκάφη, δεν μπορεί να μεταφέρει μεγάλες, βαριές μπαταρίες, αποτρέπει - για τώρα τουλάχιστον- τη λειτουργία του DA36 E-Star μόνο με αυτές. Παρ' όλα αυτά, σε αντίθεση με τα ηλεκτρικά αεροσκάφη, μπορεί και πάλι να πετάξει για περισσότερο από μία ώρα.

Κατά τη Siemens, η τεχνολογία που χρησιμοποιήθηκε στο πρώτο υβριδικό-ηλεκτρικό αεροσκάφος, θα μπορούσε εύκολα να εφαρμοστεί και σε μεγαλύτερα αεροσκάφη, ωστόσο κανείς από τους εκπροσώπους των τριών ομίλων δεν αναφέρθηκε σε συγκεκριμένα σχέδια.

Σημειώνεται πάντως ότι το 2008, η Boeing χρησιμοποίησε παρόμοιο ανεμοπλάνο της Diamond ως «σκελετό» για τη δοκιμή αεροσκάφους που κινούνται με καύσιμο υδρογόνου. Δύο χρόνια αργότερα, έκανε τα αποκαλυπτήρια μη επανδρωμένου αεροσκάφους υδρογόνου για στρατιωτική χρήση.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα