Στα 5.643,2 εκατομμύρια ευρώ ανέρχεται το ναυτιλιακό συνάλλαγμα που εισέρρευσε στη χώρα μας κατά το χρονικό διάστημα Ιανουαρίου-Μαϊου 2011, βάσει των στοιχείων της Τράπεζας της Ελλάδας (ΤτΕ), που διαβίβασε στη Βουλή ο υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Χάρης Παμπούκης
Κατά το δωδεκάμηνο Ιανουαρίου-Δεκεμβρίου 2010 το ναυτιλιακό συνάλλαγμα που εισέρρευσε στην Ελλάδα είχε ανέλθει σε 15.418 εκατομμύρια ευρώ, ποσό σημαντικά υψηλότερο.
Κατά το δωδεκάμηνο Ιανουαρίου-Δεκεμβρίου 2010 το ναυτιλιακό συνάλλαγμα που εισέρρευσε στην Ελλάδα είχε ανέλθει σε 15.418 εκατομμύρια ευρώ, ποσό σημαντικά υψηλότερο.
Τα στοιχεία διαβιβάστηκαν στη Βουλή από τον Χάρη Παμπούκη προς απάντηση ερώτησης του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Θοδωρή Δρίτσα, ο οποίος καλούσε το υπουργείο να ενημερώσει «ποια είναι τα έσοδα του ελληνικού κράτους από τη ναυτιλιακή δραστηριότητα και ποια τα οφέλη του δημοσίου από τις προκλητικές φοροαπαλλαγές του εφοπλιστικού κεφαλαίου».
Επίσης, ζητούσε να μάθει «πόσα είναι τα αναλυτικά έσοδα της ΔΟΥ πλοίων για τα έτη 2006, 2007, 2008, 2009 και 2010, επικαλούμενος «προσωπική έρευνα», σύμφωνα με την οποία, τα ανείσπρακτα έσοδα της ΔΟΥ πλοίων ανέρχονται σε 94.743.197 ευρώ.
Στην έγγραφη απάντησή του ο αναπληρωτής υπουργός αναφέρει: «H ελληνική πολιτεία, αναγνωρίζοντας τη σπουδαιότητα του κεφαλαίου της εμπορικής μας ναυτιλίας και ιδιαίτερα της ποντοπόρου, η οποία, δραστηριοποιούμενη ανά την υφήλιο, εξασφαλίζει διεθνές κύρος και παράγει πλούτο για την ελληνική οικονομία και κοινωνία, μεριμνά συνεχώς για την επαύξησή του, προσαρμόζοντας κατάλληλα, όποτε απαιτείται, το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο στις εκάστοτε ισχύουσες συνθήκες δραστηριοποίησης στις διεθνείς θαλάσσιες μεταφορές».
Σύμφωνα με τον Χ. Παμπούκη, υπό το πρίσμα αυτό εφαρμόστηκε το 2006 δέσμη μέτρων για την ελληνική ποντοπόρο ναυτιλία, με στόχο την ποιοτική και ποσοτική βελτίωση του εθνικού νηολογίου, καθώς και την ανάλογη αύξηση των προσφερόμενων θέσεων εργασίας για τους Έλληνες ναυτικούς.