H Philip Morris Cos. - η μεγαλύτερη καπνοβιομηχανία στον κόσμο - αναθεώρησε προς τα κάτω τις προβλέψεις της για τα ετήσια κέρδη της και αύξησε τη διαφημιστική της δαπάνη κατά 300 εκατ. δολ., με αποτέλεσμα οι μετοχές της, να χάσουν ποσοστό 13%, καθώς οι εκπτώσεις και οι διαφημίσεις, δεν κατάφεραν να αποτρέψουν τους καταναλωτές από την αγορά φθηνότερων τσιγάρων.
Τα κέρδη, εκτιμάται ότι θα σημειώσουν αύξηση από 3% έως 5% φέτος, ανακοίνωσε η παραγωγός του Marlboro. Τον Ιούλιο, η εταιρεία είχε ανακοινώσει ότι τα κέρδη της θα σημειώσουν αύξηση σε ποσοστό τουλάχιστον 9%.
Σημειώνεται, ότι, ο Chief Executive Οfficer της εταιρείας, Louis Camilleri, δαπανά περίπου 650 εκατ. δολ. για την προώθηση και προβολή προϊόντων με προσιτές τιμές, όπως των τσιγάρων Virginia Slims.
Ο αριθμός πώλησης λαθραίων τσιγάρων, αλλά και οι εκπτώσεις σε πολλές μάρκες αυξήθηκαν σημαντικά, καθώς οι καπνιστές προσπαθούν να κάνουν οικονομία, ενώ η έμμεση φορολογία αυξήθηκε, όπως και η τιμή του πακέτου, που έχει φθάσει σε μερικές πολιτείες των ΗΠΑ, στα 7,50 δολ. το ένα.
Το τρίτο τρίμηνο τα κέρδη της Philip Morris θα είναι περίπου 1,26 δολ. ανά μετοχή. Τα ετήσια κέρδη της εταιρείας, προβλέπεται να διαμορφωθούν στα 4,42 δολ. ανά μετοχή. Πέρυσι, τα καθαρά της κέρδη ανήλθαν σε 8,6 δισ. δολ. ή 3,87 δολ. ανά μετοχή.