Ζυγίζει 700 γραμμάρια, έχει οθόνη 9,7 ιντσών, κοστίζει 500 δολάρια και το λένε iPad: πρόκειται για το νέο όπλο της Apple που έκανε χθες παγκόσμια πρεμιέρα. Σύμφωνα με τον Στιβ Τζομπς, διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, το πολυαναμενόμενο tablet «θα αλλάξει τον κόσμο».
Μετά από μήνες φημολογίας και στοιχημάτων, η Apple παρουσίασε στην αγορά το καινούργιο της επίτευγμα: μια συσκευή με οθόνη αφής που ταυτόχρονα αποτελεί «έξυπνο» τηλέφωνο και φορητό υπολογιστή και παρέχει πρόσβαση σε ηλεκτρονικά βιβλία και εφημερίδες, παιχνίδια, ταινίες και τηλεοπτικές εκπομπές –μη εξαιρουμένης της πλοήγησης στο διαδίκτυο, φυσικά.
«Θέλαμε να υποδεχθούμε το 2010 με ένα πραγματικά μαγικό και επαναστατικό προϊόν», δήλωσε στη χθεσινή παρουσίαση του iPad στο Σαν Φρανσίσκο ο Στιβ Τζομπς. «Είναι πολύ πιο βολικό από έναν φορητό υπολογιστή και έχει πολύ περισσότερες δυνατότητες από ένα έξυπνο τηλέφωνο», τόνισε.
Το iPad αποτελεί ένα μεγάλο στοίχημα για Αpple, δεδομένου ότι οι προηγούμενες προσπάθειες για πώληση tablet στην αγορά δεν είχαν την αναμενόμενη ανταπόκριση. Η Αpple , ωστόσο, είναι βέβαιη ότι το iPad δεν θα έχει την ίδια τύχη, καθώς έχει εξοπλίσει τη συσκευή της με πολύ περισσότερες εφαρμογές. Σύμφωνα με τις προβλέψεις του κ. Τζομπς, το iPad θα αποδειχθεί μία ακόμη «κότα με τα χρυσά αυγά» για τις εταιρείες ανάπτυξης εφαρμογών.
Μαζί με το iPad, η Apple παρουσίασε χθες και την καινούργια εφαρμογή iBookstore, μέσω της οποίας οι χρήστες θα μπορούν εύκολα και γρήγορα να κάνουν λήψη ηλεκτρονικών βιβλίων προκειμένου να τα διαβάζουν από το tablet.
Σύμφωνα με τους αναλυτές, οι συσκευές «e-readers» των ανταγωνιστών που διαθέτουν λιγότερες λειτουργίες απειλούνται σοβαρά από το iPad –συμπεριλαμβανόμενου του Kindle της Amazon. Αυτό συμβαίνει γιατί η νέα συσκευή της Apple προβάλλει έγχρωμες φωτογραφίες και βίντεο, σε αντίθεση με τα e-readers της πρώτης γενιάς.
The Independent