Συνολικά 16,2 εκατομμύρια επιβάτες διακινήθηκαν μέσω του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών το 2009, με την κίνηση να καταγράφει μικρή απώλεια -1,5% σε σύγκριση με το 2008. Έτσι το Ελευθέριος Βενιζέλος κατέλαβε τη 2η θέση στην ευρωπαϊκή κατάταξη με τη μικρότερη μείωση επιβατικής κίνησης.
Σε αυτή την εξέλιξη συνέβαλε κυρίως η ισχυρή αναπτυξιακή δυναμική της αγοράς εσωτερικού με αύξηση 5,2%, ενώ και η διεθνής κίνηση, παρά τη συνολική μείωση 5,1%, εμφάνισε σαφή δείγματα ανάκαμψης στο δεύτερο εξάμηνο του έτους.
Παράλληλα, σημαντική αύξηση (5,4%) κατέγραψε ο συνολικός αριθμός των πτήσεων (210.000) αναδεικνύοντας το «Ελευθέριος Βενιζέλος» σε μοναδικό μεγάλο ευρωπαϊκό αεροδρόμιο με αύξηση των πτήσεων το 2009, με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο να βρίσκεται στο -7,3%.
Ιστορικό ρεκόρ κίνησης με 6,1 εκ. επιβάτες (+5,2%) σημείωσε το 2009 η αγορά εσωτερικού, κυρίως χάρη στην ισχυρή δυναμική των εγχώριων αερομεταφορέων, με αύξηση πτήσεων και χωρητικότητας.
Αντίθετα, η διεθνής επιβατική κίνηση, επηρεαζόμενη σε μεγάλο βαθμό από τις συνέπειες της διεθνούς οικονομικής συγκυρίας αλλά και της σημαντικής αναδιάρθρωσης του δικτύου της Ολυμπιακής στη βάση της επιβεβλημένης από την Ευρωπαϊκή Ένωση μείωσης κατά το 35%, υποχώρησε κατά -5,1% με 10,1 εκ. επιβάτες.
Ωστόσο, παρά τη συνολική απώλεια, η διεθνής κίνηση εμφάνισε σαφή δείγματα ανάκαμψης στο δεύτερο εξάμηνο του έτους, εξέλιξη που δείχνει να συνεχίζεται και στις αρχές του 2010.
«Σε ένα έτος που χαρακτηρίστηκε από την ΙΑΤΑ ως το χειρότερο για τον κλάδο των αερομεταφορών τα τελευταία 50 χρόνια, η οριακή απώλεια στην επιβατική κίνηση του αεροδρομίου της Αθήνας, ξεπερνώντας μάλιστα σημαντικά τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, μας επιτρέπει να μιλήσουμε για ικανοποιητικό απολογισμό για το 2009», δήλωσε ο γενικός διευθυντής του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών Γιάννης Παράσχης.
Από τις διεθνείς γεωγραφικές αγορές, η αγορά της Μέσης Ανατολής κατέγραψε τη μικρότερη μείωση στην επιβατική κίνηση (-1,2%) ακολουθούμενη από τη Δυτική Ευρώπη (-2,8%), ενώ η αγορά της Βορείου Αμερικής σημείωσε τις υψηλότερες πληρότητες (80,3%).