«Εταιρική βιωσιμότητα» αντί για εταιρική κοινωνική ευθύνη;

Τετάρτη, 03 Φεβρουαρίου 2010 12:30
UPD:15:36

«Όταν τα πράγματα δυσκολεύουν, οι καλές προθέσεις πάνε περίπατο», σημειώνει η Wall Street Journal, αναφερόμενη στην περικοπή των κονδυλίων εταιρικής κοινωνικής ευθύνης λόγω της διεθνούς ύφεσης.

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της KPMG και της Business In The Community στις βρετανικές επιχειρήσεις, το 2009 το ένα τρίτο εξΆ αυτών «ψαλίδισαν» τους προϋπολογισμούς τους για την κοινωνική ευθύνη. Σοβαρό πλήγμα δέχθηκε και η φιλανθρωπική δράση των επιχειρήσεων, με τις δωρεές να καταγράφουν πτώση 8% το 2008.

Ο πρόεδρος της HSBC υποστηρίζει ότι η κοινωνική εταιρική ευθύνη θα πρέπει να υποκατασταθεί από την επικέντρωση στην «εταιρική βιωσιμότητα», η οποία δεν αποτελεί πρόσθετη δαπάνη για την επιχείρηση αλλά εξυπηρετεί ουσιαστικά αυτόν καθΆ αυτόν τον «λόγο ύπαρξης» της επιχείρησης.

Το ζήτημα αυτό τέθηκε επί τάπητος και στο Νταβός από πολλά κορυφαία στελέχη, τα οποία υποστήριξαν ότι συχνά οι κοινωνικές υποχρεώσεις των εταιρειών έρχονται σε αντιπαράθεση με τις βασικές υποχρεώσεις τους.

Από το βήμα του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ, ο διευθύνων σύμβουλος της Google, Έρικ Σμιντ, δήλωσε ότι δεν διακρίνει κάποια διαφορά ανάμεσα σε αυτά τα δύο. Η Google ασχολείται με την καινοτομία και «θεμελιώδης στόχος της καινοτομίας είναι να κάνει τον κόσμο καλύτερο», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Αυτή η αλλαγή νοοτροπίας είχε ξεκινήσει προτού εκδηλωθεί η πιστωτική συρρίκνωση, αλλά μετά την τροπή της παγκόσμιας οικονομίας, η μεταστροφή κέρδισε έδαφος στον επιχειρηματικό κόσμο.

Σύμφωνα με τον Ντέιβιντ Μπεντ, στέλεχος του ΜΚΟ «Forum for the Future», στόχος της βιώσιμης επιχειρηματικότητας είναι η υιοθέτηση κοινωνικών και περιβαλλοντικών τάσεων, όπως η επιβολή κανόνων στις εκπομπές CO2, στην κατανάλωση του νερού και στις δημογραφικές μεταβολές. «Έχει στόχο την επιβίωση και τη μελλοντική επιτυχία της επιχείρησης σε έναν κόσμο όπου οι φυσικοί πόροι εξαντλούνται», τονίζει.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα