Ανακαλεί πάνω από 400.000 αυτοκίνητα η Toyota

Στις ΗΠΑ ο πρόεδρος της εταιρείας για «εξηγήσεις»
Τρίτη, 09 Φεβρουαρίου 2010 10:08
UPD:15:53

Το Prius είναι το πρώτο υβριδικό αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε σε ευρεία κλίμακα στον κόσμο.

Στην ανάκληση περισσότερων από 400.000 υβριδικών αυτοκινήτων – κυρίως το τελευταίο μοντέλο Prius – σε ολόκληρο τον κόσμο ανακοίνωσε πως προχωρά η Toyota, διαβεβαιώνοντας την ίδια στιγμή ότι θα «κάνει ό,τι είναι δυνατόν» για να ανακτήσει την εμπιστοσύνη των πελατών της.

Στο πλαίσιο αυτό, ο Ακίο Τογιόντα, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο, αναμένεται να μεταβεί στις ΗΠΑ προκειμένου να δώσει εξηγήσεις για την ανάκληση εκατομμυρίων αυτοκινήτων που παρουσίασαν τεχνικά προβλήματα.

Νωρίτερα, το υπουργείο Μεταφορών της Ιαπωνίας είχε γνωστοποιήσει ότι η εταιρεία θα ανακαλέσει συνολικά 223.068 υβριδικά αυτοκίνητα – από τα οποία τα 199.666 είναι Prius – στη χώρα, εξαιτίας ενός ελαττώματος στο υδρολυτικό σύστημα πέδησης, το οποίο λειτουργεί με καθυστέρηση.

«Ακούσαμε ότι η Toyota θα λάβει το ίδιο μέτρο παντού στον κόσμο», δήλωσε εκπρόσωπος του υπουργείου.

Το Prius είναι το πρώτο υβριδικό αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε σε ευρεία κλίμακα στον κόσμο. Το πρώτο μοντέλο του κυκλοφόρησε το 1997.

Αναδείχτηκε, μάλιστα, το πιο δημοφιλές αυτοκίνητο στην Ιαπωνία το 2009, καθώς η ιαπωνική κυβέρνηση ενθαρρύνει με οικονομικά κίνητρα τους αγοραστές να στρέφονται στα «καθαρά» οχήματα. Η τρίτη γενιά του – αυτή που παρουσίασε προβλήματα στο σύστημα πέδησης – κυκλοφόρησε στην Ιαπωνία το Μάιο του 2000 και αναμένεται να διατεθεί σταδιακά σε 80 χώρες.

Το νέο Prius 2010 κατασκευάζεται επί του παρόντος μόνο στην Ιαπωνία, σε αντίθεση με την προηγούμενη γενιά που κατασκευαζόταν και στην Κίνα. Το νέο μοντέλο είναι εξοπλισμένο με μπαταρία νικελίου και βενζινοκινητήρα 1.800 κυβικών εκατοστών.

H Toyota έχει πουλήσει 170.000 αυτοκίνητα Prius στην Ιαπωνία και 100.000 στις ΗΠΑ.

Το Δεκέμβριο, η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία παρουσίασε την τέταρτη γενιά του αυτοκινήτου. Το νέο μοντέλο είναι εξοπλισμένο με μπαταρία ιόντων λιθίου και θα κυκλοφορήσει το 2011 ύστερα από εκτενή τεστ που θα γίνουν στο Στρασβούργο της Γαλλίας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα υβριδικά αυτοκίνητα συνιστούν τον πυλώνα της αναπτυξιακής στρατηγικής της Toyota, που κατασκεύασε 530.000 οχήματα αυτού του τύπου το 2009.

Επανέναρξη παραγωγής στη Β. Αμερική

Εντωμεταξύ, η εταιρεία ανακοίνωσε χθες την πλήρη επανέναρξη της παραγωγής στη Βόρειο Αμερική των μοντέλων της που ανακλήθηκαν λόγω προβλημάτων στο σύστημα επιτάχυνσης και η οποία είχε διακοπεί για το διάστημα της ανάκλησής τους.

«Όλες οι μονάδες που εμπλέκονταν στη διακοπή της παραγωγής έχουν ξαναρχίσει να εργάζονται», ανακοίνωσε εκπρόσωπος του ομίλου.

Τα οχήματα που θα βγουν από τα εργοστάσια αυτά θα είναι εξοπλισμένα με νέα πεντάλ γκαζιού, τα οποία διορθώθηκαν από την αυτοκινητοβιομηχανία, έπειτα από την ανάκληση τον περασμένο μήνα εκατομμυρίων οχημάτων ύστερα από παράπονα ότι το πεντάλ μπλόκαρε, τόνισε ο ίδιος εκπρόσωπος.

«Με τη διευθέτηση του προβλήματος, πιστεύουμε πως τα οχήματά μας είναι πλέον κατάλληλα για πώληση», πρόσθεσε.

Η αμερικανική θυγατρική της Toyota είχε ανακοινώσει στις 26 Ιανουαρίου πως αναστέλλει την πώληση οκτώ μοντέλων του ομίλου, που είχαν ανακληθεί εξαιτίας του προβλήματος στο γκάζι. Αμέσως η εταιρεία είχε τονίσει πως θα σταματούσε η παραγωγή στις ΗΠΑ και τον Καναδά των μοντέλων, των οποίων η πώληση είχε διακοπεί, προκειμένου να «τα διορθώσουν και να συντονίσουν τα μέτρα» που έπρεπε να ληφθούν.

Πηγές: ΑΠΕ-ΜΠΕ, Γαλλ. Πρακτορείο, Γερμ. Πρακτορείο, Reuters



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα