Επαναξιολόγηση της αύξησης της φορολογίας στο αυτοκίνητο ζητά ο ΣΕΑΑ

Δευτέρα, 08 Μαρτίου 2010 11:08
UPD:11:09

Ο ΣΕΑΑ υπογραμμίζει ότι η επιβολή φορολογίας στα µεσαία και µεγαλύτερα αυτοκίνητα έρχεται σε αντίθεση µε την επιδίωξη για αύξηση των φορολογικών εσόδων, αφού είναι βέβαιο ότι θα οδηγήσει σε αναλογικά µεγαλύτερη µείωση των πωλήσεων και άρα τελικά σε απώλεια δηµοσιονοµικών εσόδων.

Την επαναξιολόγηση του μέτρου της αύξησης της φορολογίας στο αυτοκίνητο ζητά από την κυβέρνηση ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ).

Ο ΣΕΑΑ υπογραμμίζει ότι η επιβολή φορολογίας στα µεσαία και µεγαλύτερα αυτοκίνητα έρχεται σε αντίθεση µε την επιδίωξη για αύξηση των φορολογικών εσόδων, αφού είναι βέβαιο ότι θα οδηγήσει σε αναλογικά µεγαλύτερη µείωση των πωλήσεων και άρα τελικά σε απώλεια δηµοσιονοµικών εσόδων.

Τονίζει ακόμη ότι η φορολογία στην αγορά και στη χρήση του αυτοκινήτου έχει δεχθεί συνεχείς αυξήσεις τους τελευταίους µήνες ενώ πλέον το αυτοκίνητο καλείται να συνεισφέρει σχεδόν 9% των τακτικών εσόδων του προϋπολογισµού, ίσως το υψηλότερο ποσοστό στην ΕΕ.

Εξάλλου, όπως σημειώνεται, ο πήχης των 17.000 ευρώ χονδρικής αξίας για την επιβολή του φόρου σε καµιά περίπτωση δεν διαχωρίζει τα πολυτελή αυτοκίνητα, αφού υφίστανται πολλές περιπτώσεις τέτοιων αυτοκινήτων, λιανικής αξίας περίπου 30.000 ευρώ, που καλύπτουν συνήθεις ιδιωτικές ανάγκες (πχ. αυξηµένοι χώροι για τη µετακίνηση οικογενειών, αυτοκίνητα ικανά για υπεραστική µετακίνηση κα.).

Δεν πρέπει επίσης, σύμφωνα με τον ΣΕΑΑ, να υποτιµάται το γεγονός ότι η επιβολή φορολογίας 30% στα αυτοκίνητα µεγάλης αξίας δεν είναι η πρώτη που εφαρµόζεται σε αυτή την κατηγορία οχηµάτων, αλλά έρχεται να προστεθεί στη φορολογία 50% του Τέλους Ταξινόµησης και στη φορολογία 21% ΦΠΑ, άρα οδηγεί σε συνολική φορολογία 101% επί της εισαγωγικής αξίας.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα