Σύμφωνα με δηλώσεις του αντιπρόεδρου της κυβέρνησης και υπουργού οικονομίας και περιφερειακής ανάπτυξης της Σερβίας, κ. Mladan Dinkic, βασική προϋπόθεση για την οικονομική ανάκαμψη της χώρας αποτελεί η εντατικοποίηση της κατασκευής έργων οδοποιίας, αναφέρει σε έκθεσή του το γραφείο οικονομικών και εμπορικών υποθέσεων της ελληνικής πρεσβείας στο Βελιγράδι.
Πιο συγκεκριμένα, κατά τον κ. Dinkic αναμένεται το συντομότερο δυνατό η έναρξη της κατασκευής: α) του βόρειου τμήματος του πανευρωπαϊκού διαδρόμου 10, μήκους 110 χλμ και ειδικότερα τόσο της δεύτερης λωρίδας από το Novi Sad (επαρχία Βοϊβόντινα) μέχρι το Horgos (στα σύνορα με την Ουγγαρία), όσο και της διακλάδωσης από Subotica με κατεύθυνση προς Kelebija (στα σύνορα με την Ουγγαρία), που θα χρηματοδοτηθεί από τον κρατικό προϋπολογισμό (έτσι ώστε ανάδοχοι των συναφών έργων να είναι σερβικές εταιρείες), β) των χρηματοδοτούμενων από την Παγκόσμια Τράπεζα (388 εκατ.δολ.), την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (384 εκατ. ευρώ) και την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (150 εκατ. ευρώ) τμημάτων του ανωτέρω διαδρόμου μεταξύ Dimitrovgrad (στα σύνορα με τη Βουλγαρία) και Nis και μεταξύ Leskovac και συνόρων με την ΠΓΔΜ.
Το μεγαλύτερο εμπόδιο για την έναρξη των εργασιών κατασκευής έργων υποδομής δεν είναι τόσο η εξεύρεση των αναγκαίων πόρων χρηματοδότησης όσο η έλλειψη συναφών ολοκληρωμένων κυβερνητικών προγραμμάτων. Εξάλλου, σε δηλώσεις του ο υπουργός υποδομών της Σερβίας, κ. Milutin Mrkonjic, επεσήμανε πως η Σερβία δεν μπορεί πλέον να υπολογίζει στη δωρεά των 100 εκατ. ευρώ από την Ελλάδα για την κατασκευή τμήματος του Πανευρωπαϊκού Διαδρόμου 10 (εννοεί τα τμήματα μεταξύ Donji Neradovac και Srpska Kuca, μήκους 8 χλμ. περίπου και μεταξύ Srpska Kuca και Levosoje, μήκους 8 χλμ. περίπου).
Balkan Markets Daily