«Λένε πως η αναγκαιότητα είναι η μητέρα της εφευρετικότητας, και λόγω αναγκαιότητας αναγκαστήκαμε να εφεύρουμε νέο τρόπο για να παρουσιάζουμε τον εαυτό μας στους επενδυτές», έγραφε στις 30 Οκτωβρίου ο Ισραέλ Ινγκλέιντερ, διαχειριστής κεφαλαίων της Millennium Management.
Σήμερα, ο κ. Ινγκλέιντερ θυσιάζει μέρος της μυστικότητας που με περιφρουρούσε όλα αυτά τα χρόνια, παρέχοντας στους επενδυτές περισσότερες πληροφορίες από ποτέ. Δύο φορές το χρόνο στέλνει στους πελάτες της Millennium αντίγραφα των ελεγμένων οικονομικών καταστάσεων της εταιρείας, καθώς και εκθέσεις στις οποίες αναλύονται οι θέσεις του κεφαλαίου.
Το ίδιο επιχειρούν να κάνουν πολλοί άλλοι ακόμη διαχειριστές hedge fund, οι οποίοι προσπαθούν να ανακαλύψουν νέους τρόπους προκειμένου να πωλήσουν τον εαυτό τους σε νέους πελάτες και, φυσικά, να διατηρήσουν τους υφιστάμενους πελάτες.
Πολλές φορές, αυτό σημαίνει ότι πρέπει να προγευματίζουν με τους εύπορους πελάτες τους στα γραφεία των χρηματιστηριακών εταιρειών της Γουόλ Στριτ, να συμμετέχουν σε αγώνες γκολφ ή να διοργανώνουν συχνότερα τηλεδιασκέψεις με τους πελάτες τους.
Για κάποιους διαχειριστές, όπως ο Ινγκλέιντερ, θεωρείται επιβεβλημένο να λάβουν ανάλογα μέτρα λόγω της χειρότερης οικονομικής κρίσης των τελευταίων χρόνων. ¶λλοι, όπως ο Τζον Πόλσον και ο Στίβεν Κοέν, υιοθετούν ένα πιο φιλικό πρόσωπο προς τους επενδυτές στην προσπάθειά τους να καλύψουν σκάνδαλα και κακές φήμες.
Η προσπάθεια των διαχειριστών να εξωραΐσουν την εικόνα τους είναι αποτέλεσμα των δηλώσεων αρκετών κυβερνητικών αξιωματούχων ανά τον κόσμο που κατηγορούν τα hedge fund για πτώση των τιμών των μετοχών, κατάρρευση των ισοτιμιών και χειραγώγηση των τιμών των εμπορευμάτων.
Πηγή: Reuters