Σε αναζήτηση επενδυτή για το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο

Τρίτη, 11 Μαΐου 2010 15:21
UPD:18:10

Το έργο συνολικού κόστους περίπου 200 εκατομμυρίων ευρώ, θα υλοποιηθεί σε μια έκταση, ιδιοκτησίας της ΓΑΙΑΟΣΕ, 2.200 στρεμμάτων, ενώ οι στεγασμένοι χώροι θα καλύπτουν περίπου 240 στρέμματα, σύμφωνα με το υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρη Ρέππα.

Την προκήρυξη διεθνούς διαγωνισμού, μέσα στις προσεχείς μέρες, για την κατασκευή του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο, ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρης Ρέππας, τονίζοντας πως εντός του τρέχοντος έτους θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός και να έχει εγκατασταθεί ο υποψήφιος επενδυτής.

Το έργο συνολικού κόστους περίπου 200 εκατομμυρίων ευρώ, θα υλοποιηθεί σε μια έκταση, ιδιοκτησίας της ΓΑΙΑΟΣΕ, 2.200 στρεμμάτων, ενώ οι στεγασμένοι χώροι θα καλύπτουν περίπου 240 στρέμματα.

Σύμφωνα με τον κ. Ρέππα, μέσω του διεθνούς διαγωνισμού αναζητείται επενδυτής, ο οποίος θα αναλάβει εξ ολοκλήρου τη χρηματοδότηση του έργου, ενώ θα διαχειρίζεται και θα εκμεταλλεύεται το εμπορευματικό κέντρο για χρονική περίοδο 40 ετών. Ήδη, υποστήριξε, υπάρχουν υποψήφιοι επενδυτές που έχουν επιδείξει ενδιαφέρον.

Σύμφωνα με τον υπουργό, το εμπορευματικό κέντρο του Θριάσιου θα αλλάξει τον αναπτυξιακό χάρτη στις χερσαίες μεταφορές, προσφέροντας ποιοτικές και ανταγωνιστικές υπηρεσίες, ενώ η θέση στην οποία θα αναπτυχθεί χαρακτηρίζεται στρατηγικής σημασίας, καθώς συνδέει το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας και το διεθνές αεροδρόμιο της Αθήνας.

Σε ό,τι αφορά την κατασκευή του έργου προβλέπονται τρεις περίοδοι:

Η πρώτη περίοδος είναι διάρκειας 18 μηνών, μέσα στους οποίους θα κατασκευαστούν κτίρια που θα στεγάσουν χώρους περίπου 50 στρεμμάτων.

Η δεύτερη περίοδος θα είναι διάρκειας 60 μηνών στη διάρκεια των οποίων θα στεγαστούν χώροι έκτασης 170 στρεμμάτων.

Η τρίτη περίοδος είναι διάρκειας πέντε ετών από την ολοκλήρωση της β' περιόδου, κατά την οποία θα γίνουν προαιρετικά αποθηκευτικοί χώροι σε έκταση περίπου 70 στρεμμάτων.

Σε ό,τι αφορά το οικονομικό σκέλος της συμφωνίας, όπως διευκρίνισε ο κ. Ρέππας, ο παραχωρησιούχος θα καταβάλλει στη ΓΑΙΑΟΣΕ ένα ετήσιο εγγυημένο αντάλλαγμα, το ύψος του οποίου δεν προσδιορίστηκε, καθώς και ένα ποσοστό επί του κύκλου εργασιών, το οποίο όμως δεν μπορεί να είναι μικρότερο από το ετήσιο αντάλλαγμα. Επίσης, ο επενδυτής θα παραχωρήσει στη ΓΑΙΑΟΣΕ το 15% των μετοχών της εταιρείας.

Ο κ. Ρέππας ανακοίνωσε εξάλλου, ότι εντός του 2011 θα έχει ολοκληρωθεί η σιδηροδρομική σύνδεση του Θριάσιου με το Σιδηροδρομικό Κόμβο Αχαρνών (ΣΚΑ) και το Ικόνιο του Πειραιά, ενώ θα μεταφερθεί στον ίδιο χώρο η τεχνική βάση του ΟΣΕ, απελευθερώνοντας έτσι έκταση 120 στρεμμάτων στη Λεύκα του Πειραιά, που θα αξιοποιηθεί από τον ΟΣΕ. Στον ίδιο χώρο έχει ήδη κατασκευαστεί το αμαξοστάσιο της ΕΘΕΛ, το οποίο είναι ήδη έτοιμο και περιλαμβάνει πλυντήρια, βαφεία, συνεργεία, γραφεία, αλλά μέχρι στιγμής δεν έχει γίνει η μεταφορά. Η ΕΘΕΛ θα πληρώνει μίσθωμα 500.000 ευρώ το χρόνο.

Την Πέμπτη η συνάντηση με τον επικεφαλής της COSCO

Τέλος, ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων επιβεβαίωσε ότι έχει καθοριστεί ραντεβού με τον επικεφαλής της κινεζικής εταιρείας COSCO, για την Πέμπτη 20 Μαΐου. Ο κ. Ρέππας άφησε να εννοηθεί ότι στη συνάντηση αυτή, θα συζητηθεί και το θέμα του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα