ΟΚΕ: Επισημάνσεις επί του σχ/ν για τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές

Δευτέρα, 07 Ιουνίου 2010 17:54

Την ανησυχία της για την έντονη παρουσία στην ελληνική αγορά εταιρειών που έχουν έδρα σε χώρες με ανεπαρκές νομικό καθεστώς ή πιο ανταγωνιστικό φορολογικό καθεστώς, γεγονός που αποδυναμώνει τις εθνικές επενδύσεις στον τομέα και μειώνει τα πολλαπλασιαστικά οφέλη τους, εκφράζει η Οικονομική και Κοινωνική Επιτροπή (Ο.Κ.Ε.), σε ό,τι αφορά το σχέδιο νόμου για τις «Οδικές Εμπορευματικές Μεταφορές».

Η Ολομέλεια της ΟΚΕ συνήλθε σήμερα προκειμένου να εκφράσει Γνώμη επί του παραπάνω σχεδίου νόμου που εστάλη από το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Στη συνεδρίαση παρέστη ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Θεοχάρης Τσιόκας.

Μεταξύ άλλων, η ΟΚΕ επισημαίνει την απουσία της βασικής αρχής των συνδυασμένων μεταφορών, δηλαδή της συνεργασίας όλων των μεταφορικών μέσων (θαλάσσιων, εναέριων, σταθερής τροχιάς) και του ρόλου που αναλογεί σε καθένα από αυτά για την επίτευξη του βέλτιστου αποτελέσματος.

Βασική δε θέση της ΟΚΕ είναι ότι η ανάπτυξη και λειτουργία κάθε μεταφορικού μέσου θα πρέπει να είναι συνυφασμένη με τις παραμέτρους της αξιοπιστίας, της ασφάλειας, της προστασίας του περιβάλλοντος και του περιορισμού του κόστους, του χρόνου μεταφοράς και της ενεργειακής κατανάλωσης.

Επίσης, κάθε παρέμβαση και πρωτοβουλία στις εμπορευματικές μεταφορές θα πρέπει, σύμφωνα με την ΟΚΕ, να σχεδιάζεται με βάση τη στρατηγική επιλογή για το ρόλο της χώρας ως διαμετακομιστικού κέντρου διακίνησης προϊόντων και αγαθών (πύλη εισόδου-εξόδου της Ευρώπης με τις ραγδαία αναπτυσσόμενες οικονομίες της Ν.Α Ασίας, Αφρικής).

Σε ό,τι αφορά τις επιμέρους προτάσεις της Επιτροπής, οι κυριότερες από αυτές επικεντρώνονται στην αναγκαιότητα άμεσης εναρμόνισης της εθνικής νομοθεσίας με την οδηγία 2003/59/EC περί εκπαίδευσης οδηγών που είναι σε εφαρμογή από το Σεπτέμβριο 2009, δημιουργίας ανεξάρτητων εποπτικών μηχανισμών (π.χ. Ρυθμιστική Αρχή Οδικών Μεταφορών), απαγόρευσης της εκμίσθωσης των Πιστοποιητικών Ικανότητας Μεταφορέα και δημιουργίας νέων μηχανισμών διασφάλισης της νομιμότητας των κυκλοφορούντων φορτηγών οχημάτων αλλά και αξιοποίησης των υφιστάμενων συστημάτων (συμπεριλαμβανομένης της Ραδιοσυχνικής Ταυτότητας Οχήματος).

Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα