Κάμψη των πωλήσεων στον κλάδο συσκευασίας

Σύμφωνα με μελέτη της Hellastat
Τετάρτη, 09 Ιουνίου 2010 12:54

Σημαντική κάμψη στις πωλήσεις όλων των τομέων συσκευασίας παρατηρήθηκε το 2009 ως αποτέλεσμα της διεθνούς οικονομικής κρίσης, όπως προκύπτει από πρόσφατη μελέτη της Hellastat.

Όπως τονίζει η εταιρεία, απαραίτητη προϋπόθεση για την επιβίωση του κλάδου στην οικονομική ύφεση είναι η ύπαρξη καινοτομίας μέσω έρευνας και ανάπτυξης νέων προϊόντων, ιδίως δε των φιλικών προς το περιβάλλον.

Συγκεκριμένα, η μειωμένη παραγωγή σε σημαντικούς τομείς–πελάτες (π.χ. τρόφιμα, ποτά, χημικά προϊόντα, δομικά υλικά) είχε αρνητικό αντίκτυπο τόσο στην πρωτογενή, όσο και στη δευτερογενή και τριτογενή συσκευασία, με αποτέλεσμα αρκετές εταιρείες να θέσουν ως άμεση προτεραιότητα τον έλεγχο του κόστους και τη συντηρητική πολιτική πωλήσεων.

Όσον αφορά στην ανάπτυξη των υποκλάδων την τελευταία πενταετία, η Hellastat διαπιστώνει υπεροχή του δύσκαμπτου και εύκαμπτου πλαστικού με 6,5% και 5,7% το έτος αντίστοιχα, ενώ ακολούθησε το χαρτί με 3,5% και το μέταλλο με 3,1%.

«Ο κλάδος τα τελευταία χρόνια έχει χαρακτηριστεί από επενδύσεις αυτοματοποίησης, οι οποίες αποτέλεσαν σημαντικό παράγοντα ανόδου της αγοράς. Ωστόσο, λόγω της οικονομικής κρίσης και της έλλειψης διαθέσιμων κεφαλαίων η απόκτηση μηχανημάτων το τελευταίο έτος έχει περιοριστεί. Έτσι, οι περισσότερες εταιρείες διενεργούν επενδύσεις ανακαίνισης και εκτενούς συντήρησης του υφιστάμενου εξοπλισμού τους», σημειώνει η εταιρεία στη μελέτη της.

Στην Ευρώπη, αλλά και στην Ελλάδα, εκδηλώνεται τάση χρησιμοποίησης οικολογικών συσκευασιών, οι οποίες υποκαθιστούν σταδιακά τα συμβατικά προϊόντα. Βέβαια, τα προϊόντα αυτά σε γενικές γραμμές είναι υψηλότερου κόστους, και δεν θεωρούνται ανταγωνιστικά σε περιόδους οικονομικής κρίσης.

Επίσης, σταδιακά προτιμώνται συσκευασίες μικρού μεγέθους λόγω της αύξησης των μονομελών ή διμελών νοικοκυριών και της μείωσης του διαθέσιμου χρόνου. Έτσι, προκύπτουν ανάγκες για συσκευασίες που να διατηρούν τα τρόφιμα για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, ενώ θετικές επιδράσεις εντοπίζονται στον τομέα της συσκευασίας έτοιμων προμαγειρευμένων γευμάτων, γρήγορου φαγητού κ.ά.

Σύμφωνα με την Hellastat, η σημαντικότερη αδυναμία της αγοράς εντοπίζεται στην περιορισμένη εγχώρια παραγωγή πρώτων υλών, γεγονός που προκαλεί σημαντική εξάρτηση από εισαγωγές και την έκθεση σε δυσμενείς μεταβολές των διεθνών τιμών.

Πέραν της ανάγκης για καινοτομία, από τη μελέτη προκύπτει επίσης ότι σημαντικές προοπτικές ενέχει και ο τομέας της «έξυπνης» συσκευασίας. Επίσης, οι μορφές σύνθετης συσκευασίας αποτελούν πρόσφορο έδαφος για συνεργασία διαφορετικών υλικών, ώστε να μη δρουν ανταγωνιστικά μεταξύ τους.

Τέλος, η Hellastat εκτιμά ότι η τάση για χρήση μικρών και ατομικών συσκευασιών τροφίμων θα συνεχιστεί και στο μέλλον λόγω των μονομελών νοικοκυριών που δημιουργούνται και της επιτυχούς λειτουργίας των fast food.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα