ICAP: Κάμψη στην αγορά επαγγελματικού yachting

Το 2009
Πέμπτη, 17 Ιουνίου 2010 13:49

Ως βασικότερος παράγοντας ο οποίος επηρεάζει τη ζήτηση για υπηρεσίες yachting, θεωρείται το μέγεθος της τουριστικής κίνησης της χώρας.

Σημαντική μείωση καταγράφει η αγορά του επαγγελματικού yachting για το 2009 σύμφωνα με την έκδοση σχετικής κλαδικής μελέτης η οποία κυκλοφόρησε από τη Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της ICAP Group:

Η εν λόγω μελέτη εξετάζει τον κλάδο των ενοικιάσεων επαγγελματικών σκαφών αναψυχής, την πορεία και τις προοπτικές του.

Ως βασικότερος παράγοντας ο οποίος επηρεάζει τη ζήτηση για υπηρεσίες yachting, θεωρείται το μέγεθος της τουριστικής κίνησης της χώρας. Ιδιαίτερη δε σημασία έχει ο εισερχόμενος τουρισμός, καθώς οι κυριότεροι πελάτες του ελληνικού θαλάσσιου τουρισμού είναι οι αλλοδαποί τουρίστες, οι οποίοι επισκέπτονται την Ελλάδα για διακοπές κυρίως κατά τους θερινούς μήνες.

Μείωση κατά 1,4% παρουσίασε ο συνολικός αριθμός των τουριστικών αφίξεων από το εξωτερικό στη χώρα μας το 2008, ενώ το πρώτο 10μηνο του 2009 η εξέλιξη των αφίξεων σε επιλεγμένα αεροδρόμια της χώρας εμφανίζει μείωση της τάξης του 8%.

Στις ελληνικές θάλασσες εκτιμάται ότι πλέουν σήμερα περίπου 3.500 επαγγελματικά τουριστικά σκάφη.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις παραγόντων του κλάδου, o κλάδος του θαλάσσιου τουρισμού απασχολεί περίπου 3.000 έλληνες ναυτικούς, ναυλωτές αλλά και εργαζόμενους σε παραναυτιλιακά επαγγέλματα (ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη κλπ.), ενώ κατά τους θερινούς μήνες η έμμεση και άμεση απασχόληση που δημιουργεί ο κλάδος είναι πολύ μεγαλύτερη.

Η συνολική αξία της αγοράς του επαγγελματικού yachting κινήθηκε ανοδικά κατά την τριετία 2006-2008 με μέσο ετήσιο ρυθμό της τάξης του 11%. To μέγεθος της αγοράς των επανδρωμένων σκαφών αντιπροσωπεύει και το μεγαλύτερο μερίδιο στο σύνολο της αγοράς (περίπου 80% το 2008), ενώ το

υπόλοιπο της αγοράς αφορά τα μη επαδρωμένα σκάφη. Οι επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης που βρίσκεται στο προσκήνιο από τα τέλη του 2008, είχαν ως αποτέλεσμα την πτώση του ελληνικού θαλάσσιου τουρισμού, κατ΄ επέκταση δε και του συνολικού μεγέθους της αγοράς κατά περίπου 45% το 2009 σε σχέση με το 2008. Ιδιαίτερα σημαντική ήταν η μείωση που υπέστη η αγορά των επανδρωμένων σκαφών. Παράγοντες του κλάδου εκτιμούν ότι σε ό,τι αφορά την εξέλιξη της αγοράς για το τρέχον έτος, με τα έως τώρα δεδομένα, οι γενικότερες συνθήκες δεν φαίνεται να παρουσιάζουν δραστική μεταβολή.

Στα πλαίσια της μελέτης έγινε εκτενής χρηματοοικονομική ανάλυση των επιχειρήσεων του κλάδου βάσει 17 επιλεγμένων αριθμοδεικτών. Επίσης, συντάχθηκαν ομαδοποιημένοι ισολογισμοί βάσει αντιπροσωπευτικού δείγματος 42 επιχειρήσεων, για τις οποίες υπήρχαν διαθέσιμα στοιχεία ισολογισμών των χρήσεων 2008 και 2007. Όπως προκύπτει από τα δεδομένα αυτά, το σύνολο του ενεργητικού δεν παρουσιάζει αξιόλογη μεταβολή σε σχέση με το 2007 (μείωση 0,5%). Αντίθετα, μικρή μείωση κατά 2,5% εμφάνισαν την εξεταζόμενη περίοδο τα ίδια κεφάλαια. Όσον αφορά τις συνολικές πωλήσεις των 42 εταιρειών του δείγματος, αυτές αυξήθηκαν κατά 2,7% το 2008 σε σχέση με το 2007. Ωστόσο, το τελικό καθαρό αποτέλεσμα ήταν ζημιογόνο το 2008 έναντι ελαφρών κερδών το 2007, λόγω κυρίως της εμφάνισης αρνητικών λειτουργικών αποτελεσμάτων. Όσον αφορά τα κέρδη EBITDA, παρατηρείται αύξηση κατά 19,6% το 2008 σε σχέση με το 2007.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα