Στη χορήγηση δανείου ύψους ¤2 δισ. για τη χρηματοδότηση επενδύσεων καίριας σημασίας στη χώρα μας προχωρά η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ).
Κατά την τελετή υπογραφής του δανείου, ο υπουργός Οικονομικών Γ. Παπακωνσταντίνου τόνισε ότι «η χρηματοδότηση αυτή αποτελεί ψήφο εμπιστοσύνης στην ελληνική οικονομία, σήμα προς τους ξένους επενδυτές ότι η οικονομία ξεπερνάει τα προβλήματά της και ότι στη χώρα μας υπάρχουν επενδυτικές δυνατότητες. Ο ΥΠΟΙΚ πρόσθεσε ότι με αυτό το ποσό «θα ενθαρρυνθεί η απρόσκοπτη χρηματοδότηση του ΕΣΠΑ».
Από την πλευρά της η ΥΠΟΙΑΝ Λ. Κατσέλη γνωστοποίησε ότι το 30% του ποσού, δηλαδή τα 600 εκατ. ευρώ, θα εκταμιευτούν άμεσα, διευκρίνισε ωστόσο πως στη συνέχεια θα υπάρξει σταδιακός δανεισμός ανάλογα με τα έργα και την πορεία υλοποίησή τους.
Εξήγησε ακόμα ότι η διάρκεια του δανείου είναι για 25 έτη με 7ετή περίοδο χάριτος και με επιτόκιο το οποίο θα είναι σταθερό ή κυμαινόμενο από 2% έως 4% ανάλογα με τα χρήματα που θα δανείζεται η χώρα μας κάθε φορά.
Παράλληλα, η κ. Κατσέλη σημείωσε ότι οι όροι του δανείου είναι οι πλέον ανταγωνιστικοί και επανέλαβε και η ίδια ότι πρόκειται ουσιαστικά για ψήφο εμπιστοσύνης στις προσπάθειες της χώρας μας για την έξοδο από την κρίση. Γνωστοποίησε τέλος πως το δάνειο εγκρίθηκε από την ΕΤΕπ στις 15 Ιουνίου.
«Το δάνειο θα επιτρέψει την κάλυψη μακροπρόθεσμων αναγκών της ελληνικής οικονομίας, θα στηρίξει μαζί με τα διαρθρωτικά ταμεία την έρευνα, την καινοτομία και την επιχειρηματικότητα, καθώς και τις επενδύσεις σε βιώσιμες υποδομές και σε ανθρώπινο κεφάλαιο», τόνισε με τη σειρά του ο αντιπρόεδρος της ΕΤΕπ Πλ. Σακελλάρης.
Ιδιαίτερη σημασία θα δοθεί στην κάλυψη αναπτυξιακών αναγκών των περιφερειών και στην αντιμετώπιση της τρέχουσας οικονομικής κρίσης. Οι δράσεις αφορούν τις σιδηροδρομικές μεταφορές, τις ΑΠΕ, την ύδρευση, τα απόβλητα, την έρευνα, την ανάπτυξη και την καινοτομία, τις τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών και τους τομείς που έχουν σχέση με το ανθρώπινο κεφάλαιο.
Επιπλέον, ο κ. Σακελλάρης γνωστοποίησε ότι το ¤1 δισ. θα διατεθεί για το σιδηροδρομικό άξονα, καθώς θα υπάρξει σειρά έργων εκσυγχρονισμού κατά μήκος της γραμμής Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Ειδομένη-Προμαχώνας, ένας σιδηροδρομικός κόμβο στις Αχαρνές, ένα εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο και η σιδηροδρομική σύνδεσή του με το σταθμό εμπορευματοκιβωτίων ου Νέου Ικονίου, στο λιμάνι του Πειραιά.
Επίσης, μετά από την υπογραφή της νέας δανειοδότησης, ο κ. Σακελλάρης αναθεώρησε προς τα πάνω τις εκτιμήσεις του όσον αφορά τις χρηματοδοτήσεις προς την Ελλάδα για το 2010, πως φθάνουν τα ¤3 δις περίπου. Οι εκτιμήσεις του Μαρτίου έκαναν λόγο για χρηματοδοτήσεις άνω του ¤1,6 δισ.
Η κρίση απαιτεί μεγαλύτερη προσπάθεια και η ΕΤΕπ ανταποκρίνεται, επισήμανε ο αντιπρόεδρος της ΕΤΕπ και επισήμανε ότι το 2010 οι εκταμιεύσεις δανείων για τη χώρα μας θα φθάσουν σε ιστορικά υψηλά επίπεδα το 2010 για την Ελλάδα.
Ανέφερε τέλςο ότι η ΕΤΕπ συζητά με τράπεζες που δραστηριοποιούνται στην χώρα μας για υπογραφή νέων συμφωνιών, οι συνομιλίες είναι όμως σε εξέλιξη και δεν υπάρχει τίποτα το ανακοινώσιμο.
Σήμερα υπεγράφη επίσης και η χρηματοδοτική σύμβαση ύψους 258 εκατ. ευρώ για τη σύσταση του ταμείου JESSICA. Η δημιουργία του ταμείου θα επιτρέψει τη χρησιμοποίηση των διαρθρωτικών ταμείων της ΕΕ για τη στήριξη έργων αστικής ανάπτυξης
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ