Λ. Κατσέλη: Ιστορική τομή το ν/σχ για την άρση του καμποτάζ

Τρίτη, 13 Ιουλίου 2010 19:47

Ιστορική τομή για τον τομέα της ελληνικής κρουαζιέρας χαρακτήρισε το νομοσχέδιο για την άρση του καμποτάζ η Υπουργός Οικονομίας Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Λούκα Κατσέλη, ενημερώνοντας τα μέλη της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου για το νομοσχέδιο.

Μεταξύ άλλων, η κ. Κατσέλη υπογράμμισε ότι η άρση του καμποτάζ αναμένεται να προωθήσει την ανάπτυξη του θαλάσσιου Τουρισμού, να ωφελήσει τις συνδεόμενες με τη θαλάσσια κρουαζιέρα ελληνικές επιχειρήσεις, καθώς και να ενισχύσει τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.

Σημειώνοντας ότι νομοθετικές πρωτοβουλίες σαν αυτή αντιμετωπίζουν επιθετικά την οικονομική κρίση, παρατήρησε ότι δημιουργούνται οι προϋποθέσεις ώστε η χώρα μας να λειτουργήσει ως ένα ισχυρό και ανταγωνιστικό κέντρο θαλάσσιας κρουαζιέρας για την περιοχή της Μεσογείου.

Τόνισε δε την την ανάγκη εκσυγχρονισμού και βελτίωσης των υποδομών των ελληνικών λιμένων, ώστε να αποτελέσει η χώρα μας κέντρο υποδοχής και διαχείρισης επιβατών στον χώρο της κρουαζιέρας, ο οποίος αποτελεί έναν ταχύτατα αναπτυσσόμενο κλάδο σε ολόκληρη την Ευρώπη.

Σε ό,τι αφορά το ισχύον καθεστώς, δήλωσε ότι η πλήρης απαγόρευση σε πλοία με σημαία άλλων χωρών να δραστηριοποιούνται στο χώρο της κρουαζιέρας στην Ελλάδα οδήγησε σε συρρίκνωση του κλάδου στη χώρα μας και στη μεταφορά της σχετικής δραστηριότητας σε άλλες χώρες.

Ενδεικτικά ανέφερε ότι, ενώ η χώρα μας είναι η δεύτερη σε επισκεψιμότητα μεταξύ των Μεσογειακών χωρών, το 2008 επιβιβάστηκε στην Ελλάδα μόνο το 6,5% των επιβατών της κρουαζιέρας, λόγω του καμποτάζ, ενώ στην Ιταλία το 40%. Κατά αντιστοιχία στο σύνολο των άμεσων δαπανών κρουαζιέρας, η Ιταλία εισέπραξε το 30,4% ενώ η Ελλάδα μόνο το 3,3 %.

Παρουσιάζοντας τα κύρια σημεία του νομοσχεδίου η υπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας εξήγησε ότι εξομοιώνονται τα πλοία με σημαία τρίτης χώρας, με ό,τι ισχύει για τα πλοία με σημαία των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των χωρών του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου.

Δεύτερον, τα πλοία που θα εκτελούν κρουαζιέρες θα πρέπει να μεταφέρουν περισσότερους από 49 επιβάτες (διαφορετικά αλλάζουν κατηγορία) και η διάρκεια του ταξιδιού να είναι το ελάχιστο 48 ώρες και η παραμονή στο αφετήριο ελληνικό λιμάνι τουλάχιστον 12 ώρες.

Τρίτον, οι πλοιοκτήτριες εταιρίες θα υπογράφουν με το Ελληνικό Δημόσιο σύμβαση, τριετούς διάρκειας, η οποία μπορεί να παραταθεί, και με την οποία ρυθμίζονται μεταξύ άλλων τα ζητήματα που αφορούν στην απασχόληση και ασφάλιση των Ελληνικών Ναυτικών που προσλαμβάνονται από τα πλοία αυτά, η είσπραξη της εισφοράς, αλλά και οι επενδύσεις στη χώρα από τις πλοιοκτήτριες εταιρίες.

Τέταρτον, με Κοινή Υπουργική Απόφαση που θα εκδοθεί από το ΥΠΟΙΑΝ και το Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού θα καθοριστεί το ακριβές περιεχόμενο των συμβάσεων.

Πέμπτον, οι συμβάσεις των Ελλήνων που προσλαμβάνονται, θα διέπονται από τις εκάστοτε ισχύουσες στην Ελλάδα, Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας της Ειδικότητάς τους.

Έκτον, επιβάλλεται ειδική εισφορά για κάθε επιβάτη, που επιβιβάζεται στον λιμένα αφετηρίας του ταξιδιού.

Έβδομον, προβλέπεται η λύση της σύμβασης, με καταγγελία από το Ελληνικό Δημόσιο, για παραβίαση οποιασδήποτε διάταξης του σχεδίου Νόμου.

Όγδοον, εξομοιώνονται τα πλοία με σημαίες τρίτων χωρών με τα Ελληνικά και Κοινοτικά Πλοία, ως προς τις πειθαρχικές ευθύνες και τέλος, εξασφαλίζεται η αμοιβαιότητα μεταξύ τρίτων χωρών, τη σημαία των οποίων φέρουν πλοία που θα πραγματοποιούν κρουαζιέρες και των χωρών -μελών της ΕΕ και του Ε.Ο.Χ για τη διενέργεια αντίστοιχων ταξιδιών.

Από την πλευρά του ο εισηγητής του κόμματος της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης Γιάννης Πλακιωτάκης, αφού τόνισε ότι η ΝΔ είχε συμπεριλάβει την άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα, τόσο προεκλογικά, όσο και μετεκλογικά, στις αναπτυξιακές προτάσεις που παρουσίασε πρόσφατα ο πρόεδρός της κ. Αντώνης Σαμαράς, έκανε λόγο για αοριστίες και ύπαρξη «γκρίζων ζωνών» σε καίρια ζητήματα στο νομοσχέδιο, όπως στην ανταγωνιστικότητα της ελληνικής σημαίας, στην απασχόληση Ελλήνων ναυτικών ή το πλαίσιο της συμφωνίας με την εκάστοτε επιχείρηση.

Με τη σειρά του ο εισηγητής του ΛΑΟΣ Παύλος Μαρκάκης δήλωσε ότι το κόμμα του «περιμένει να δει ένα ξεκάθαρο νομοσχέδιο για την άρση του καμποτάζ από την κυβέρνηση και να πεισθεί ότι αυτή η νομοθεσία, που θα ψηφίσουμε τελικά, θα εφαρμοστεί στην πράξη».

Επικρίσεις διατύπωσε και ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Θοδωρής Δρίτσας, κατηγορώντας την κυβέρνηση ότι έχει συνθέσει μια «ωραιοποιημένη» κατάσταση για την άρση του καμποτάζ μέσα από αυτό το νομοσχέδιο.

Σημειώνεται ότι το ΚΚΕ δεν προσήλθε στη συνεδρίαση της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου.

Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα