Οι πτήσεις της Ολυμπιακής Αεροπορίας προς την Αυστραλία ανεστάλησαν έως ότου αποδώσουν οι προτάσεις συνεργασίας με τοπικές αεροπορικές εταιρείες, επανέλαβε ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Χρίστος Βερελής, απαντώντας σε σχετική επίκαιρη της βουλευτού του ΚΚΕ Λιάνας Κανέλλη, σχετικά με την κατάργηση των πτήσεων της Ολυμπιακής Αεροπορίας προς την Αυστραλία. Σημείωσε ωστόσο ότι οι σχετικές προσπάθειες είναι αρνητικές.
Αναφερόμενος στους λόγους αναστολής των πτήσεων, ο κ. Βερελής είπε ότι ζημίωναν την εταιρεία κατά 32 εκατ. ευρώ ετησίως. Σημείωσε ότι σήμερα μόνο δύο ευρωπαϊκές εταιρείες πετούν στην Αυστραλία, δηλαδή η British Airways και η Air Lauda. Διέκοψαν, όπως είπε, η Lufthansa, η Air France, η KLM, και η Alitalia.
«Ολες σταμάτησαν επειδή υπάρχει έντονη ανταγωνιστικότητα από τις τοπικές γραμμές, που επιτρέπει να φθάσουν σε υψηλά επίπεδα οι ναύλοι», είπε ο κ. υπουργός.
Η κ. Κανέλλη είπε ότι δεν υπάρχει μελέτη που να αποδεικνύει την ορθότητα απόφασης. Αναρωτήθηκε επίσης γιατί υπήρξε η προμήθεια των αεροσκαφών Α-340, που ενδείκνυνται για τη γραμμή της Αυστραλίας καθώς και γιατί δεν λαμβάνεται υπ' όψιν η τουριστική κίνηση και λόγω Ολυμπιακών Αγώνων και λόγω συγκυρίας (μη μετάβαση στην Απω Ανατολή λόγω τρομοκρατικής επίθεσης στο Μπαλί).
«Σε κρίσιμες εθνικές στιγμές, οφείλετε να καταβάλετε το κόστος των εθνικών χρωμάτων εκτός Ελλάδας», είπε η κ. Κανέλλη προς τον κ. Βερελή.
Απαντώντας, ο υπουργός είπε ότι η Ελλάδα, ως μέλος της Ευρωπαϊκής Ενωσης, αδυνατεί να επιδοτεί μια εταιρεία που βρίσκεται σε καθεστώς ανταγωνισμού. Για την επιλογή των Α-340 είπε ότι «ενδεχομένως δεν ήταν σωστή».
ΠΗΓΗ : ΑΠΕ