Στη Διυπουργική Επιτροπή το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων

Παρασκευή, 23 Ιουλίου 2010 07:04

Το γενικότερο πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων, αλλά και ο ορισμός συμβούλων για την αποτίμηση των συμμετοχών του Δημοσίου στο ελληνικό τραπεζικό σύστημα και ειδικά στο Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο και την Αγροτική Τράπεζα, θα βρεθεί στο επίκεντρο της σημερινής συνεδρίασης της αρμόδιας διυπουργικής επιτροπής.

Στη συνεδρίαση θα παραστούν η υπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Λούκα Κατσέλη, η υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Τίνα Μπιρμπίλη, ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρης Ρέππας, ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Ανδρέας Λοβέρδος, ο υπουργός Πολιτισμού & Τουρισμού Παύλος Γερουλάνος και ο υπουργός Επικρατείας Χάρης Παμπούκης.

Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση του υπουργείου, στην ατζέντα της διυπουργικής επιτροπής περιλαμβάνονται η επιλογή χρηματοοικονομικών και νομικών συμβούλων για τη διερεύνηση των στρατηγικών επιλογών του Ελληνικού Δημοσίου στο τραπεζικό σύστημα, η επισκόπηση του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων - πρόοδος, ανταλλαγή απόψεων και σχέδιο δράσης, ο εκσυγχρονισμός και διεύρυνση του νομοθετικού πλαισίου που διέπει τις αποκρατικοποιήσεις και την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας εν γένει και η δημιουργία ομάδας εργασίας, με τη συμμετοχή των συναρμόδιων Υπουργείων, για τη μελέτη αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας του Δημοσίου.

Όπως γράφει η «Ναυτεμπορική», επικαλούμενη κύκλους του οικονομικού επιτελείου, στη σημερινή συνεδρίαση της Διυπουργικής Επιτροπής θα συζητηθεί και το σύνολο του κυβερνητικού προγράμματος αποκρατικοποιήσεων, το οποίο είχε συζητηθεί στο Υπουργικό Συμβούλιο στις αρχές του Ιουνίου και καλύπτει το σύνολο των συμμετοχών του Δημοσίου σε επιχειρήσεις.

Ειδικότερα, οι αποφάσεις του Υπουργικού Συμβουλίου προέβλεπαν:

1. ΕΥΔΑΠ-ΕΥΑΘ: Τα πάγια περιουσιακά στοιχεία μένουν στο δημόσιο έλεγχο, αλλά θα πωληθούν σημαντικά πακέτα μετοχών των δύο εταιρειών. Προβλέπεται πλήρης διαχωρισμός δικτύου και η πώληση του 23% για την ΕΥΑΘ και του 10% των μετοχών για την ΕΥΔΑΠ, ώστε ο έλεγχος του Δημοσίου και στις δύο εταιρείες να παραμείνει στο 51%. Θα εξεταστεί επίσης η δυνατότητα να συσταθεί μια εταιρεία που θα περιλαμβάνει και τις δύο και ενδεχομένως αντίστοιχες εταιρείες άλλων πόλεων.

2. ΟΠΑΠ: Διατηρείται η συμμετοχή του Δημοσίου στον ΟΠΑΠ στο 34%, όπως είναι σήμερα, αλλά η δραστηριότητα του οργανισμού ενισχύεται σημαντικά. Εντός του Ιουνίου προβλέπεται η κατάθεση νομοσχεδίου που θα ρυθμίζει την εποπτεία της αγοράς, το διαδικτυακό στοίχημα, τις άδειες ηλεκτρονικών παιγνίων περιορισμένου κέρδους και την επέκταση του ορίζοντα του μονοπωλίου. Παράλληλα, προβλέπεται η αξιοποίηση της ρευστότητας του ΟΠΑΠ προκειμένου να επεκτείνει τις δραστηριότητές του, π.χ. Ξυστό, διαδικτυακό στοίχημα, επέκταση αδειών.

3. Καζίνο: Ιδιωτικοποιούνται όλα τα καζίνα με την πώληση των συμμετοχών της ΕΤΑ στα καζίνα.

4. Αεροδρόμια: Για το διεθνή αερολιμένα «Ελευθέριος Βενιζέλος» προωθείται χρονική επέκταση της σύμβασης παραχώρησης. Επίσης, εξετάζεται η ενδεχόμενη εισφορά της συμμετοχής του Δημοσίου (σήμερα στο 55%) σε εταιρεία συμμετοχών ή και η εισαγωγή της στο Χρηματιστήριο.

5. Λιμάνια: Το Δημόσιο κατέχει μερίδια 74% σε ΟΛΠ-ΟΛΘ και 100% σε 10 περιφερειακούς λιμένες. Δρομολογείται η δημιουργία ενός ή περισσοτέρων διευρυμένων εταιρικών σχημάτων, στα οποία θα περιέλθουν οι οργανισμοί λιμένων της χώρας, η ανάπτυξη υπηρεσιών λιμένων σε συνεργασία με στρατηγικούς εταίρους και η είσοδός τους στο Χρηματιστήριο με διατήρηση τουλάχιστον του 51% από το Δημόσιο.

6. ΕΓΝΑΤΙΑ: Προβλέπεται η είσοδος ιδιωτών στην Εγνατία και η εφαρμογή διοδίων. Θα παραχωρηθούν σε ιδιώτες μέσω συμβάσεων παραχώρησης τα τμήματα της Εγνατίας Οδού με το μεγαλύτερο κυκλοφοριακό φόρτο, στο πλαίσιο του σχεδίου αποκρατικοποιήσεων, όπως είπε ο υπουργός Υποδομών, Δ. Ρέππας. Οι ιδιώτες που θα αναλάβουν τις σχετικές συμβάσεις, θα έχουν την υποχρέωση, εκτός από τη λειτουργία του αυτοκινητόδρομου, να αναπτύξουν κατά μήκος της μια σειρά από υποδομές, όπως ξενοδοχειακά συγκροτήματα.

7. Ακίνητη περιουσία: Προβλέπεται η συγχώνευση των εταιρειών ΚΕΔ, ΕΤΑ και Ολυμπιακά Ακίνητα και η νέα εταιρεία θα αναλάβει είτε την πώληση δημοσίων ακινήτων ή τη μακροχρόνια μίσθωσή τους σε ιδιώτες.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα