Στα επίπεδα του 2009 παρέμεινε η επιβατική κίνηση τους Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουνίου, παρά τη μείωση του αριθμού των πτήσεων κατά 3,5% η οποία οφείλεται κυρίως στην εξέλιξη του δεύτερου τριμήνου.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΔΑΑ, η κίνηση ενισχύθηκε οριακά το πρώτο εξάμηνο κατά 0,1%, φτάνοντας στα 7,2 εκατομμύρια επιβάτες.
«Δεδομένης της συγκυρίας, η ικανοποιητική αυτή επίδοση διατήρησε το αεροδρόμιο της Αθήνας στον ευρωπαϊκό μέσο όρο, τόσο σε ό,τι αφορά την επιβατική κίνηση (ευρωπαϊκός μέσος όρος -0,3%) όσο και τις πτήσεις (ευρωπαϊκός μέσος όρος -3,8%)», τονίζεται στη σχετική ανακοίνωση.
Αναλυτικά, η διεθνής επιβατική κίνηση σημείωσε μικρή αύξηση 0,4% σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2009, όταν είχε διαμορφωθεί σε 4,5 εκατ. επιβάτες, ενώ η αγορά εσωτερικού υποχώρησε ελαφρά κατά 0,4% στα 2,8 εκατ. επιβάτες. Η οριακή αυτή μεταβολή σημειώθηκε παρά την υποχώρηση που σημείωσαν κατά το δεύτερο τρίμηνο και οι δύο αγορές και κυρίως εκείνη του εσωτερικού.
Ως προς την εξέλιξη των διεθνών γεωγραφικών αγορών, σημαντική αύξηση κατέγραψαν η Μέση Ανατολή με +18% και η Ασία με +4%.
«Η συνολική κίνηση της περιόδου Ιανουαρίου – Ιουνίου συγκρατήθηκε στα επίπεδα του 2009 κυρίως χάρη στην ισχυρή δυναμική του πρώτου τριμήνου, διατηρώντας το αεροδρόμιο μας πάνω από το μέσο όρο των μεγάλων ευρωπαϊκών αεροδρομίων», δήλωσε ο κ. Γιάννης Παράσχης, Γενικός Διευθυντής του ΔΑΑ.
Ανέφερε, ωστόσο, ότι «οι πτωτικές τάσεις που ξεκίνησαν το δεύτερο τρίμηνο και οφείλονται κυρίως στην αγορά του εσωτερικού, είναι ενδεικτικές των προκλήσεων που αντιμετωπίζει ο κλάδος μας τη χρονιά που διανύουμε».
Σημειώνεται ότι η εταιρεία αεροδρομίου έχει «παγώσει» για το 2010 όλες τις αεροναυτιλιακές χρεώσεις της με στόχο τη στήριξη των αεροπορικών εταιρειών στις αναπτυξιακές προσπάθειές τους. Επιπλέον, σε συνέχεια των αρνητικών επιδόσεων της κίνησης του δεύτερου τριμήνου, ο ΔΑΑ προχώρησε στο σχεδιασμό ενός νέου πακέτου αναπτυξιακών κινήτρων:
Α. εποχικό οικονομικό κίνητρο για τις εταιρείες που παρουσιάζουν ανάπτυξη επιβατικής κίνησης, με ισχύ έως και τον Οκτώβριο 2010
Β. πρόσβαση σε νέα διευρυμένη βάση δεδομένων καθώς και πρόσθετα εργαλεία έρευνας, ώστε οι αεροπορικές εταιρείες να μπορούν να προωθήσουν τα προϊόντα τους στην ελληνική αγορά πιο άμεσα και αποτελεσματικά
«Ανταποκρινόμενοι στις απαιτήσεις της σημερινής συγκυρίας, στηρίζουμε την αναπτυξιακή προσπάθεια των αεροπορικών εταιρειών, με πνεύμα συνεργασίας, ορθό σχεδιασμό και νέες πρωτοβουλίες», σχολίασε ο κ. Παράσχης.