Ψηφίστηκε το ν/σ για τη δημοσιονομική διαχείριση

Πέμπτη, 29 Ιουλίου 2010 18:09

Ο κ. Παπακωνσταντίνου υπενθύμισε πως με βάση τον ψηφισθέντα νόμο, «ο υπουργός Οικονομικών ελέγχεται στενά από τη Βουλή για κάθε επιπλέον παρέμβαση που κάνει στον ψηφισθέντα Προϋπολογισμό».

Ψηφίστηκε και επί των άρθρων στην Ολομέλεια της Βουλής το νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών για τη δημοσιονομική διαχείριση και ευθύνη, με το οποίο αναμορφώνεται το πλαίσιο κατάρτισης, ελέγχου και υλοποίησης του προϋπολογισμού, με αναβαθμισμένο το ρόλο της Βουλής και του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους.

Τα περισσότερα άρθρα του νομοσχεδίου υπερψηφίστηκαν και από την αξιωματική αντιπολίτευση, η οποία επανέλαβε, ωστόσο, τη θέση της πως ο υπουργός Οικονομικών εξοπλίζεται με υπερεξουσίες και πως υπάρχει παράκαμψη της ιεραρχίας των υπουργείων από τους οικονομικούς μάνατζερς που θα τοποθετήσει ο υπουργός Οικονομικών στα υπουργεία, για την παρακολούθηση της πορείας εκτέλεσης του Προϋπολογισμού.

Από την πλευρά του ο κ. Παπακωνσταντίνου υπενθύμισε πως με βάση τον ψηφισθέντα νόμο, «ο υπουργός Οικονομικών ελέγχεται στενά από τη Βουλή για κάθε επιπλέον παρέμβαση που κάνει στον ψηφισθέντα Προϋπολογισμό: Δίνει λόγο στη Βουλή κάθε τρίμηνο με έκθεση λεπτομερών στοιχείων για τυχόν μεταφορά πιστώσεων, πέραν των ψηφισθέντων μέσα στα επιτρεπόμενα ποσοστά. Παρουσιάζει μάλιστα και πλήρως αναλυτικά στοιχεία για τους φορείς που χρησιμοποίησαν τα αποθεματικά του Προϋπολογισμού και τους λόγους. Κάθε εξάμηνο υποβάλλει στη Βουλή, έκθεση με τις ανειλημμένες υποχρεώσεις όλων των φορέων κεντρικής και γενικής κυβέρνησης. Υποβάλλει συμπληρωματικό Προϋπολογισμό, για κάθε υπέρβαση δαπανών, πάνω από τα προκαθορισμένα ποσοστά. Κάθε πρώτο τρίμηνο του έτους υποβάλλει απολογιστική έκθεση για τον ετήσιο δανεισμό και πάει σε συμπληρωματικό προϋπολογισμό για κάθε επιπλέον δανεισμό από τον αρχικό εγκριθέντα μέσα από το μεσοπρόθεσμο πλαίσιο δημοσιονομικής στρατηγικής».

«Σκεφτείτε σε ποια διαφορετική θέση θα ήταν η χώρα, εάν αυτά τα οποία προτείνει το νομοσχέδιο ίσχυαν το 2009. Σκεφτείτε τι θα είχαμε γλιτώσει, εάν υπήρχαν αυτά τα όρια στις δαπάνες, εάν υπήρχε αυτός ο έλεγχος τα περασμένα χρόνια, ώστε να μην έρχεται εκ των υστέρων το ελληνικό Δημόσιο να καλύπτει τα 6 δισ. στον κλάδο της υγείας. Σκεφτείτε πού θα ήταν η αξιοπιστία της χώρας σήμερα, τι θα είχαν γλυτώσει οι έλληνες πολίτες από θυσίες, εάν ίσχυαν τότε, αυτά τα οποία εμείς προτείνουμε», ανέφερε μεταξύ άλλων.

«Το σχέδιο νόμου θα το στηρίξει η ΝΔ, γιατί πράγματι το μεταπολιτευτικό μοντέλο έχει αποτύχει σε ό,τι αφορά τη δημοσιονομική διαχείριση της Γενικής Κυβέρνησης και των φορέων της», δήλωσε ο βουλευτής της ΝΔ Κώστας Μαρκόπουλος, συμπληρώνοντας πως «αυτό βαραίνει όλες τις κυβερνήσεις και μια πολιτική νοοτροπία από το 1974, που λίγο ή πολύ, έχουμε υπηρετήσει όλοι».

«Η νέα διαδικασία και το Γραφείο Προϋπολογισμού της Βουλής, εάν συνδυαστούν και με την τροποποίηση του Κανονισμού της Βουλής, θεωρούμε ότι είναι προς την κατεύθυνση, επιτέλους, να έχουμε πραγματικούς προϋπολογισμούς σΆ αυτό το Κοινοβούλιο», παρατήρησε ο Θ. Πλεύρης από το ΛΑΟΣ.

Εκ μέρους του ΚΚΕ, ο Ν. Καραθανασόπουλος αναγνώρισε πως το νομοσχέδιο συνιστά «απαραίτητο και αναγκαίο εκσυγχρονισμό», που δεν αμφισβητεί ωστόσο, ούτε τον προσανατολισμό, ούτε το περιεχόμενο του Προϋπολογισμού που εξακολουθεί να παραμένει «αντιλαϊκός».

Την αντίθεση του κόμματός του στο πνεύμα του νομοσχεδίου εξέφρασε ο Μ. Κριτσιωτάκης από το ΣΥΡΙΖΑ, υποστηρίζοντας πως αποβλέπει σε μια «σφιχτή διαχείριση και διοίκηση, για να περάσει στην πράξη η λογική του ΔΝΤ. Γιατί είναι πρόσχημα το κακό χάλι των προηγούμενων περιόδων: Οι κυβερνήσεις έκαναν τους Προϋπολογισμούς κουρελόχαρτα».

Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα