Πάνω από 25% η πτώση του τζίρου στις θερινές εκπτώσεις

Με προσφορές απαντούν οι έμποροι στη μειωμένη αγοραστική κίνηση
Τετάρτη, 01 Σεπτεμβρίου 2010 13:35
UPD:18:14

Η κίνηση στην αγορά την περίοδο των εκπτώσεων σημείωσε καθίζηση, παρουσιάζοντας πτώση κατά περίπου 25%, ενώ σε ορισμένες περιοχές της χώρας η πτώση των πωλήσεων άγγιξε μέχρι και το 65%.

Το μειωμένο τζίρο των θερινών εκπτώσεων προσπαθεί να αντισταθμίσει ο εμπορικός κόσμος, ξεκινώντας από την Τετάρτη μπαράζ προσφορών στα προϊόντα του. Η κίνηση στην αγορά την περίοδο των εκπτώσεων σημείωσε καθίζηση, παρουσιάζοντας πτώση κατά περίπου 25%, ενώ σε ορισμένες περιοχές της χώρας η πτώση των πωλήσεων άγγιξε μέχρι και το 65%.

Σχολιάζοντας την εικόνα της αγοράς, ο πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου κ. Β. Κορκίδης παραδέχτηκε ότι οι εκπτώσεις δεν έφεραν κόσμο στα καταστήματα, αν και –όπως είπε- το πρώτο δεκαπενθήμερο η αγορά κινήθηκε καλύτερα από πέρυσι μιας και φέτος η πτώση σε αυτό το διάστημα ήταν 10% - 12%, ενώ πέρυσι το ίδιο διάστημα η πτώση έφτανε στο 14% - 15%.

Η πτώση του τζίρου, σύμφωνα με τον κ. Κορκίδη ήταν μεγαλύτερη του 25% στο σύνολο της αγοράς, τη στιγμή που πέρυσι διαμορφώθηκε γύρω στο 22% - 24%. Όπως ανέφερε ο κ. Ν. Γιαννέτος, μέλος του ΔΣ του Εμπορικού Συλλόγου των Αθηνών και του ΕΒΕΑ μεγαλύτερο πλήγμα φαίνεται να έχει δεχτεί ο κλάδος της ένδυσης, ενώ κάμψη παρουσίασε και ο κλάδος της υπόδησης. Ο κ. Γιαννέτος απέδωσε την κάμψη στην οικονομική κρίση και στο ότι οι περισσότεροι καταναλωτές είναι κορεσμένοι από υλικά πράγματα.

Απαισιόδοξος για την πορεία της αγοράς εμφανίστηκε και ο πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων κ. Γ. Κασιμάτης, καθώς όπως επισήμανε, τα μηνύματα από το πως κινήθηκε το εμπόριο στις εκπτώσεις δείχνει πτώση του τζίρου ακόμα και κατά 50%.

Σύμφωνα με τα στοιχεία των εμπορικών συλλόγων της χώρας, όπως προκύπτει από τον απολογισμό της εκπτωτικής περιόδου, στα μαγαζιά της Θεσσαλονίκης η πτώση κυμάνθηκε, ανάλογα με τον κλάδο και το μέγεθος της επιχείρησης, μεταξύ 10% - 50%, στη Χαλκίδα 17% -20%, στην Καβάλα και την Πτολεμαΐδα γύρω στο 10%, στη Βέροια, τη Φλώρινα και την Ξάνθη μέχρι το 30%, στην Έδεσσα και την Κοζάνη στο 40% και στην Καστοριά στο 45%. Μεγαλύτερη πτώση σημείωσε η αγορά των Σερρών καθώς σύμφωνα με τον εμπορικό σύλλογο της περιοχής η μείωση διαμορφώθηκε στο 25%- 65%.

Προσπαθώντας να αναστρέψουν το αρνητικό κλίμα της αγοράς, οι έμποροι ήδη από σήμερα έχουν ετοιμάσει τα ταμπελάκια των προσφορών. Όπως αναφέρει εξάλλου σε ανακοίνωσή της η ΕΣΕΕ, "οι εκπτώσεις ουσιαστικά συνεχίζονται στην αγορά με τα 10ημερα προσφορών, βάσει του αρ.15 του ν. 802/1978, όπως τροποποιήθηκε από τους Νόμους 3377/2005, 3557/2007 και 3769/2009".

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΕΣΕΕ, στο μέλλον οι τοπικοί εμπορικοί σύλλογοι θα αναλάβουν δράσεις και αυτοί για να στηρίξουν το εμπόριο, όπως έγινε με την πρόσφατη πρόταση του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιά προς τα μέλη του να ανακηρυχθεί ο Σεπτέμβριος «μήνας χαμηλών τιμών».

ΣΥΡΙΖΑ: Αδιάκοπος υφεσιακός κατήφορος

Για αδιάκοπο υφεσιακό κατήφορο έκανε λόγο ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ, κ. Παναγιώτης Λαφαζάνης, σχολιάζοντας τη μείωση του τζίρου των καταστημάτων την περίοδο των θερινών εκπτώσεων,

«Η αγορά έχει βουλιάξει και βυθίζεται σε μια ατελείωτη ελεύθερη πτώση εξαιτίας της λεηλασίας των λαϊκών εισοδημάτων», τόνισε.

«Η κυβέρνηση», πρόσθεσε, «με τις επιλογές "νεοαποικιακής" παράδοσης της χώρας στην "τρόικα" και τα αλλεπάλληλα κατεδαφιστικά μνημόνια "φουντάρει" την οικονομία, διαλύει την παραγωγική βάση και τινάζει στα ύψη την ανεργία, ιδιαίτερα στους νέους και στις μεγάλες ηλικίες».

Θεσσαλονίκη: Μείωση τζίρου από 10% έως 50%

Εν τω μεταξύ, την έντονη ανησυχία του για το μέλλον των επιχειρήσεων-μελών του εξέφρασε με ανακοίνωσή του και ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Συλλόγου για την περίοδο των θερινών εκπτώσεων, ο τζίρος των εμπορικών επιχειρήσεων της πόλης παρουσίασε μείωση κατά μέσο όρο, από 10% έως 50%.

Όπως μάλιστα δείχνει από έρευνα που πραγματοποίησε ο ΕΣΘ, το 85% του συνόλου των ερωτηθέντων δηλώνει απογοητευμένο, ενώ, μόνο το 15% δηλώνει ικανοποιημένο από τον τζίρο την περίοδο των εκπτώσεων.

Παράλληλα, από το σύνολο των επιχειρήσεων που συμμετείχαν στην έρευνα, το 88% δηλώνουν μείωση του τζίρου τους, σε σχέση με πέρυσι, το 10% κυμάνθηκαν στα ίδια περυσινά επίπεδα, και μόνον το 1% των επιχειρήσεων που συμμετείχαν στην έρευνα είδαν αύξηση στον τζίρο τους.

Όσον αφορά τις αιτίες της πτώσης του τζίρου, το 62% θεωρεί ότι ο κυριότερος λόγος είναι η οικονομική κρίση και η αρνητική ψυχολογία του καταναλωτή.

Στην ερώτηση εάν υπάρχει ικανοποίηση για την κίνηση της αγοράς κατά το διάστημα προ των εκπτώσεων, μόνο το 14% των καταστηματαρχών δήλωσε ικανοποιημένο, ενώ το 50% των ερωτηθέντων προχώρησαν στη διενέργεια προσφορών πριν τις εκπτώσεις.

Σχολιάζοντας τα συμπεράσματα της έρευνας, η διοίκηση του ΕΣΘ τονίζει σε ανακοίνωσή του: «η πλήρης απαισιοδοξία των επιχειρήσεων διατυπώνεται σε όλα τα επίπεδα σχετικά με την ένταση της κρίσης στο αμέσως επόμενο διάστημα».

«Είναι αδύνατο να βγούμε από την οικονομική κρίση τα επόμενα χρόνια, χωρίς συγκεκριμένο σχέδιο οικονομικής ανάπτυξης, χωρίς ρεαλιστική πολιτική βούληση και χωρίς αναβάθμιση της ανταγωνιστικότητάς μας», καταλήγει.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα