Ξεπέρασαν τις 5.000 οι επισκέψεις που έχει δεχθεί η ηλεκτρονική σελίδα της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου, για το θέμα των υπερχρεωμένων νοικοκυριών, από την 1η Σεπτεμβρίου που, σύμφωνα με το νόμο, δόθηκε η δυνατότητα έναρξης της διαδικασίας εξωδικαστικού συμβιβασμού.
Μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό Real FM, o γενικός γραμματέας Καταναλωτή κ. Δ. Σπυράκος ανέφερε ότι, ενώ το προηγούμενο διάστημα οι επισκέψεις ήταν γύρω στις 500 εκτινάχθηκαν στις 5000 τις τελευταίες μέρες και αυτό δείχνει το ενδιαφέρον του κόσμου για να ενημερωθεί για τις δυνατότητες που έχει προκειμένου να ρυθμίσει τις οικονομικές του εκκρεμότητες με τις τράπεζες.
Υπενθυμίζεται ότι από την 1η Σεπτεμβρίου 2010, άρχισε η εφαρμογή των διατάξεων του νόμου 3869/2010 για την επιδίωξη εξώδικου συμβιβασμού του οφειλέτη με τους δανειστές, η μη επίτευξη του οποίου αποτελεί άλλωστε προϋπόθεση για την υποβολή αίτησης ρύθμισης των χρεών στο δικαστήριο.
Ο νόμος ενισχύει καθοριστικά, με τη δυνατότητα πλέον που έχουν οι καταναλωτές για προσφυγή στη δικαστική ρύθμιση των χρεών, τη διαπραγματευτική τους θέση και δίνει σημαντικά κίνητρα τόσο στους οφειλέτες όσο και στους πιστωτές για την αξιοποίηση της εν λόγω διαδικασίας και την επίτευξη του συμβιβασμού.
Για να διευκολύνει την εφαρμογή του νόμου, η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή του Υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας αναρτά σήμερα στην ιστοσελίδα της (efpolis.gr):
α) Υπόδειγμα αίτησης εξωδικαστικού συμβιβασμού με σχέδιο διευθέτησης των οφειλών, το οποίο μπορεί να συμπληρώνει και να υποβάλει προς τους πιστωτές κάθε οφειλέτης.
β) Οδηγίες για την επιδίωξη του εξωδικαστικού συμβιβασμού
γ) Κατάσταση με τους φορείς που έχουν δηλώσει ότι θα συνδράμουν τους οφειλέτες στην αξιοποίηση της διαδικασίας εξώδικης ρύθμισης των χρεών
δ) Υπόδειγμα αίτησης προς τα πιστωτικά ιδρύματα για παροχή στοιχειών
ε) Παρουσίαση των ρυθμίσεων του νόμου 3869/2010 με απαντήσεις σε 33 ερωτήματα.
Για την εφαρμογή του ν. 3869/2010 παρέχονται πληροφορίες από την τηλεφωνική γραμμή της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή 1520, ενώ από την επόμενη βδομάδα θα λειτουργήσει τηλεφωνική γραμμή αποκλειστικά για την ενημέρωση των οφειλετών για τις ρυθμίσεις του παραπάνω νόμου.